Menu

18 januari 2015

iCloud: Verwijder direct de vervelende SPAM-mails

mail icon iOS

SPAM-mails zijn behoorlijke irritant en helaas glippen er ook een aantal langs de controle van Mail. Deze belanden dan niet in de ‘ongewenste post’ maar gewoon in je inbox. Dat is erg vervelend en gelukkig kun je in OS X Mail gebruik maken van regels, deze scannen je inkomende berichten eerst voor dat deze in je inbox verschijnen.

Je geeft het e-mailadres op waarvan je geen berichten meer wilt ontvangen en Mail verwijderd deze dan voor ze verschijnen in je inbox. Meer informatie over de regels in OS X Mail lees je hier terug.

Echter heeft dit het probleem dat deze regels alleen worden toegepast in de OS X Mail applicatie. Meestal kan OS X dit op de achtergrond nog toepassen (ook als je jouw Mac niet gebruikt), maar toch kan het voorvallen dat een SPAM-mail je iOS apparaat bereikt. Dit houdt in dat je iPhone, iPad of iPod Touch toch de SPAM-mails ontvangen desondanks de regels in OS X Mail. Dit kun je gelukkig eenvoudig oplossen via onderstaande methode.

icloudregels

Open in een webbrowser (op een desktop) icloud.com en log in met je Apple ID. Klik vervolgens op ‘Mail’ en daarna op linksonder op het tandwiel om de instellingen te openen. Klik hier in het menu op ‘Regels’, klik op de plus-knop om een regel toe te voegen.

Kies bij ‘Als een bericht’ voor ‘Komt van’ en vul in het tekstveld het complete e-mailadres in van de SPAM-mail. Selecteer hierna bij het volgende drop down-menu de optie ‘Verplaats het dan naar Prullenmand’. Klik op ‘Gereed’ om de regel toe te voegen, herhaal dit voor alle (nieuwe) SPAM-mails. Bevestig door op ‘Gereed’ te klikken en iCloud gaat onmiddellijk aan de slag.

Meer over Mail kun je hier terugvinden.




Gerelateerde tips:




Reacties


  • Pim 18 januari 2015 om 12:04

    Het is inderdaad een ergenis maar deze tip is zinloos. Helaas heb ik nog nooit meer dan 1 spam-mail van eenzelfde e-mailadres gekregen…

  • Teun 18 januari 2015 om 12:51

    Het klopt inderdaad dat je spam meestal van meerdere e-mails krijgt, maar als je deze toevoegt aan je regels krijg je ze niet meer. De adressen varieren om de zoveel tijd, maar na een maand gebruiken ze de oude weer en die zitten dan weer in je regels. Het is even wat werk maar het helpt echt wel is mijn ervaring.

  • Daniël 18 januari 2015 om 23:44

    Ik vind dit een punt waarin Outlook beter is… Jammer, want ik gebruik liever alles van Apple, zo ook mail… Alleen Excel gebruik ik van Windows…

  • JB 20 januari 2015 om 19:57

    Is er een (third party?) mogelijkheid om de Regels die ik al in Mail heb staan ook in iOS te gebruiken? Heb niet zoveel zin in het handmatig overtikken van 300+ van die scriptregels…

  • GW 15 oktober 2015 om 12:28

    Inderdaad, een copy functie zou fijn zijn om de afressen van al mijn accounts te copieren in iOS

  • Robert Van Driessche 9 november 2016 om 13:46

    Heb regels maanden toegepast en na verloop van tijd kreeg ik geen enkele mail meer. Heb alles nagekeken geen enkel probleem gevonden zelfs een test mail naar mezelf sturen lukte niet. Apple support gecontacteerd, 2 keer, en uiteindelijk bleek dat er in de regels een adres zat dat mijn mails direct verwijderden maar dan ook helemaal weg niet in prullenbak. Op advies van Apple support heb ik gezocht welk adres mij saboteerde bleek het één te zijn van Delhaize. Apple vond dit eigenaardig en sindsdien gebruik ik geen regels meer. Heb wel vele mails mislopen door dit voorval.

  • Dennis 9 november 2016 om 15:18

    @Robert je moet natuurlijk ook goed opletten hoe je een regel opstelt. Vreemd dat Apple dit afraad, geen goed advies van ze. Ik gebruik al jaren Regels zonder enige problemen. Uiteraard moet je in het ‘Van’ veld je eigen naam niet zetten, maar dat lijkt me logisch.

Een reactie toevoegen: