Mac: iCloud Drive toevoegen aan het Dock
Met behulp van iCloud Drive kun je al je bestanden en documenten bewaren in iCloud. Dit dient dan niet alleen voor een back-up, maar ook worden de bestanden gesynchroniseerd met al je gekoppelde apparaten.
Op een Mac kun je iCloud Drive alleen benaderen vanuit de navigatiekolom in Finder. Wie snel toegang wilt hebben tot zijn of haar bestanden in de online opslagdienst kan ook iCloud Drive toevoegen aan het Dock van je Mac.
iCloud Drive app toevoegen aan het Dock
• Open Finder
• Klik in de menubalk op 'Ga'
• Kies voor 'Ga naar map'
• Kopieer onderstaand pad (command⌘ + C)
• Plak het pad in het bekomen venster (command⌘ + V)
• Klik op 'Ga' om het pad te openen
/System/Library/CoreServices/Finder.app/Contents/Applications/
Onmiddellijk wordt de juiste map geopend met daarin de iCloud Drive applicatie. Deze kun je vervolgens slepen naar iedere gewenste plek aan de linkerkant van het Dock. Wanneer je nu klikt op de snelkoppeling in het Dock wordt direct iCloud Drive geopend in Finder en kun je jouw bestanden raadplegen.
Wil je de snelkoppeling weer verwijderen dan kun je dat doen zoals iedere andere app. Sleep deze uit het Dock naar boven en laat voorbij de helft van het scherm los.
Auteur | Wesley Fabry | |
Datum | 01/02/2018 16:23 | |
Categorie | macOS | |
Reacties
Doet het bij mij.
De link doet het niet.
Ik kom tot coreservices en finder.app is niet te vinden
Ik gebruik el capitan.
Marc
nederhorst den berg