Menu

18 december 2011

iOS 5Simkaart problemen opgelost iPhone 4S opgelost (iOS 5.0.1 build 9A406)

Sinds de introductie van de iPhone 4S ondervinden sommige gebruikers problemen met het invoeren van de simkaart pincode. In bepaalde gevallen is het niet mogelijk om de simkaart te unlocken, het scherm blijft op ontgrendelen staan en er gebeurt verder niets. Soms na enkele keren opnieuw proberen lukt het ontgrendelen wel.

Een ander probleem wat zich voordoet is dat de iPhone 4S een melding geeft dat er geen of verkeerde simkaart aanwezig is in het toestel. Mogelijk hebben al deze problemen te maken met het type simkaart dat wordt gebruikt want niet alle iPhone 4S bezitters hebben er last van.

In beta 2 van iOS 5.1 hebben we de afgelopen week geconstateerd dat het probleem door Apple is verholpen. De duistere iOS 5.0.1 (build 9A406) update van afgelopen week heeft een bugfix voor de bovenstaande simkaart problemen.

Mocht je dergelijke problemen ervaren dan is het verstandig om de iOS 5.0.1 (build 9A406) update zo snel mogelijk op je iPhone 4S te installeren. Zeker wanneer je had besloten om de pincode tijdelijk uit te schakelen vanwege de problemen.




Gerelateerde tips:




Reacties


  • jochem 18 december 2011 om 10:45

    Ik krijg dit probleem met name bij tmobile simkaartjes. Je hebt dan nog een oude simkaart ( met een nummer dat eindigt op een 1 ). Je kunt hiervoor een simswap bij een tmobile store laten doen of je stopt er even een nieuwere simkaart van een vriend of vriendin in om het toestel te activeren. Als je hem daarna weer omruilt is t probleem ook opgelost.

  • Carla 18 december 2011 om 11:19

    Bij tmobile ontkennen ze dat het met hun simkaart te maken heeft, dus een andere kreeg ik niet. Door mijn simkaart in een andere telefoon vrij te maken van de pincode kan ik hem nu wel gebruiken, maar niet beveiligen.

  • Jill 18 december 2011 om 17:10

    Ik begrijp het niet helemaal, bij mij ontstonden juist de problemen na het installeren van de iOS 5.0.1.Hij verloor elke keer het bereik en geeft vervolgens aan dat de simkaart onjuist is. In eerste instantie gelijk een nieuwe telefoon gekregen en toen die dezelfde problemen gaf ook nog een nieuwe simkaart geprobeerd. Telfort doet vervolgens of hij gek is en ik heb een telefoon die niet te gebruiken is en gebruik maar weer m’n oude telefoon.
    Hoop juist snel op een nieuwe update zodat hij het dan misschien weer gewoon doet….

  • Menno 18 december 2011 om 17:52

    Volgens mij hoort dit onder de rubriek iPhone i.p.v. MAC OS X.

  • marcel 18 december 2011 om 19:10

    ik heb het probleem met een iphone 4…

    krijg continue een unlock op het scherm, ik heb nu een nwe simcard besteld…maar ik baal er stevig van….ik hoop dat het aan de sim ligt en niet aan iOS

  • willem 20 december 2011 om 16:52

    Helemaal niks van waar.
    Ik heb die versie op mn 4s en nog steeds heb ik regelmatig simkaartfout!!!
    Het vreemde is dat het vaak snachts gebeurd en dan is ook de accu veel minder. Soms 20 procent en soms wel meer als 40 procent minder!
    Normaal is hij in een nacht plm 5 procent minder.
    Dus dat het probleem voor mij is opgelost. Nee dus.

  • Roy 21 december 2011 om 7:40

    Laatste update 5.01. Build 9A406 op mijn 4S binnengehaald, niks opgelost!!!!
    Nog steeds dezelfde sim problemen!

  • Martin 22 december 2011 om 20:04

    Voor update 5.01 nooit problemen, maar na de update 5.01 begonnen de problemen. Eerst af en toe dat ik tijdens het bellen de verbinding verloor, daarna werd het met de dan erger. Nu moet ik zo’n twintig keer per dag de melding ‘Searching’ of ‘No Service’ of ‘invalid SIM’. Pas als ik dan de telefoon uitschakel en daarna weer inschakel, is er weer een normale verbinding. Telfort’s enige advies is ‘SIM eruit’ en opnieuw ‘SIM erin’….helaas geen succes. Hopelijk komt er snel een nieuwe update

  • Bert 25 december 2011 om 20:59

    Ik heb de update van IOS 5.0 naar 5.0.1 op het toestel zelf gedaan(iPhone 4S), dus niet via iTunes. Daarna kreeg ik elke week ongeldige simkaart. Op aanraden van Apple toestel met iTunes gerestored met volledige firmware. Daarna werd het alleen maar erger, elke dag geeft de telefoon ongeldige simkaart en inderdaad altijd na de nacht. Toestel uit en aan en het werkt weer een dag. Ik hoop wel dat er een definitieve oplossing komt want dit is niks zo.
    Wireless Circle stuurt me wel een nieuwe kaart maar of dat gaat werken, is namelijk een Telfort kaart en daar hoor ik hele slechte berichten van.

  • Tere 26 december 2011 om 13:00

    Ik heb Vodafone als provider en herstel mijn toestel een keer of 6 per dag keer op keer melding ongeldige sim… Vodafone zegt hier niks aan te kunnen doen en de belcompany zegt hier ook niet verantwoordelijk voor te zijn… Zwaar frustrerend dit, hoop dat ITunes snel met een update komt!! Tevens haalt de batterij max 10 uur standby bij normaal gebruik.

  • Eddy van Essen 28 december 2011 om 11:26

    Tere, probleem had ik ook; naar Vodafone shop gegaan en gratis nieuwe microsimkaart gekregen. probleem nu opgelost + betere acuuduur.

  • Loek 9 januari 2012 om 7:11

    @Tere, @Eddy van Essen
    Zelfde probleem als Tere hier. Wil de oplossingen van Apple nog wel proberen maar heb er weinig fiducie in. Heb zelf ios 5.0.1 erin zitten. Uit de tekst maak ik op dat 5.1(nu nog beta)eraan zit te komen.Is dit een tikfout of niet?
    Biedt 5.0.1 de oplossing of 5.1?

  • Loek 9 januari 2012 om 7:12

    Oplossing van Apple

    http://support.apple.com/kb/TS4148

  • Marc 9 maart 2012 om 10:49

    5.0.1 bracht voor geen oplossing.

    Met 5.1 is het probleem volledig verholpen.

  • Burak 26 maart 2012 om 16:38

    Heb het probleem nu al een week, iPhone geupdate naar 5.1, maar dat heeft ook niets geholpen…

  • Burak 26 maart 2012 om 16:39

    Heb trouwens ook al een nieuwe micro simkaart gehaald, maar m’n telefoon blijft hangen in het scherm ‘ontgrendelen even geduld’

  • l.vd Heijden 1 juli 2012 om 14:06

    Sinds januari 2012 in bezit van iphone 4s met problemen. Hij geeft zeer regelmatig aan “geen simkaart” en/of geen service en is dan dus niet bruikbaar. Sinds opdate IOS 5.1.1 in mei heeft de Iphone het 5 weken zonder problemen gedaan (na 5 maanden!).
    Maar vorig weekend updates van Waze en Weekcalender toegepast: Hierna weer dagelijks vele malen meldingen “geen simkaart” of “geen service” of uren “zoeken……”
    Telkens uitzetten en na tijd weer aanzetten, of vliegtuigmodus aan en uit zetten kan na verloop van tijd weer even verbinding opleveren. Deze kan echter elk moment weer weg zijn. Zo dus niet bruikbaar.
    Hoe is dit op te lossen??????

  • Ruud 25 juli 2012 om 10:51

    Ik ben ook in het bezit van een 4S mijn vorige 4S had het zelfde probleem melding geen simkaart als ik aan het opladen was in de auto en navigatie aan had dan kwam de melding dat er geen simkaart in zou zitten.
    De enige oplossing was de simkaart er uit telefoon af laten koelen en dan sim er weer in dan werkte alles weer.
    Na een kapotte power button een nieuwe iphone gekregen bij Apple store in Amsterdam hoopte ik meteen van dit probleem af te zijn.
    Maar heellaas dit toestel heeft er meer last van.
    Zodra er een lader aangesloten en het toestel gebruikt word,word het toestel warm niet de batterij maar de rechter kant waar de sim zicht bevind dit merk ik ook als ik buiten ben en via 3G verbinding maak.
    Als ik via wifi verbinding maak word toestel aanmerkelijk minder warm.
    Tijdens het toestel laden en dan bv whattapp gebruiken dan 9 van de 10 keer komt de melding geen sim aanwezig.
    Dan de enige optie sim er uit aflaten koelen sim er in en alles werkt weer.
    Het valt me ook op dat dit toestel aanmerkelijk meer batterij verbruikt tijdens 3G gebruik als het eerste toestel welke ik had.
    Ga toch eerst maar eens een nieuwe sim aanvragen bij tmobile en anders maar weer langs de Apple store.

  • Danielle 10 september 2012 om 10:15

    Hoi! Ik heb nu 5 maanden een iPhone 4s en eigenlijk nooit gedoe. Totdat hij afgelopen weekend uitviel nadat m’n batterij leeg was en ik hem weer aanzette en hij aangaf ‘ongeldige simkaart’. In de winkel zeggen ze dit nooit eerder te hebben gezien en bij een andere simkaart geeft hij t zelfde aan. Ik heb alleen thuis wifi maar ben verder volledig onbereikbaar. Ga nu de klantenservice bellen, ben benieuwd wat zij kunnen bieden..

  • Rick 19 oktober 2012 om 0:12

    Goedendag,

    Ik heb nu al een maand of 2 de nieuwste update geïnstaleerd op mijn iphone 4s

    op eens krijg ik een melding, “ongeldige simkaart”.

    Het gaat maar niet weg, ik heb nu al een dag geen toegang tot mijn simkaart.

    Wat moet ik doen, mijn provider is KPN. verder nog nergens last van gehad.

    HELP ME!

  • Luuk 10 juni 2013 om 21:33

    Ik heb m’n iPhone laten vallen en sindsdien staar er “geen simkaart” kan iemand me helpen??

  • Kris 16 december 2013 om 9:58

    Hallo luut ik heb uw bericht gelezen ik ik heb ook een iphone 4s die ook de simkaart niet meer wild nemen heb jij een oplosing gevonden

Een reactie toevoegen: