Menu

26 april 2012

iOS 5iOS: Problemen met het iCloud wachtwoord verhelpen

Veel iPad, iPhone of iPod touch gebruikers hebben het vast al op gemerkt dat iOS regelmatig je iCloud wachtwoord opnieuw vraagt. Er verschijnt dan een storende pop-up melding.

Zeker wanneer de functie ‘iCloud-reservekopie’ is ingeschakeld vraagt iOS veelvuldig naar je wachtwoord. Niet alle iOS gebruikers hebben hier last van, maar gelukkig kan het vrij eenvoudig worden opgelost.

De melding verschijnt regelmatig wanneer je je iDevice ontgrendeld na een lange tijd in stand-by modus, bijvoorbeeld na het slapen. Volg de onderstaande stappen om het probleem op te lossen.

Wanneer de pop-up melding verschijnt tap je op ‘Annuleer’ en voer onderstaande procedure uit:

• Ga naar ‘Instelling’ op je iDevice
• Tap op iCloud
• Selecteer ‘Account’
• Verwijder het wachtwoord
• Voeg het wachtwoord opnieuw in
• Klik rechtsboven op ‘Gereed’
• Keer terug naar het beginscherm met behulp van de thuisknop

In de meeste gevallen is het probleem opgelost, wanneer dit niet het geval is, kun je iCloud verwijderen door in het instellingsmenu van iCloud op ‘verwijder account’ te tappen en vervolgens je iCloud account opnieuw te installeren.

Mocht het probleem dan nog niet verholpen zijn is een herstel aan te raden.




Gerelateerde tips:




Reacties


  • mondo 26 april 2012 om 9:43

    Is er ook zon tip voor iCloud in Mail op je Mac? Moet de hele tijd mijn wachtwoord opnieuw invullen.

  • Brian 26 april 2012 om 9:45

    Nu nog de storende melding op OSX! Daar wordt het wachtwoord met zeer grote regelmaat niet onthouden door mijn iMac.

  • JJ 26 april 2012 om 10:24

    Ja! Ik word er gek van op OSX, moet opeens de hele dag mijn wachtwoord invoeren!

  • Kevin 26 april 2012 om 10:29

    Hier inderdaad hetzelfde probleem op OSX. Beetje vervelend….

  • Peter 26 april 2012 om 11:27

    Wat zouden julllie er van denken om op de mac je icloudaccount ook gewoon te verwijderen en opnieuw in te stellen ?

  • Slim 26 april 2012 om 12:34

    Dat werkt alleen tijdelijk, ook account verwijderen van je mac en opnieuw instellen, heb dit al zeker 5 keer gedaan de afgelopen weken, dus deze tips bieden geen blijvende oplossing! Dus helaas, wachten op een betere tip of dat Apple met een permanente oplossing komt!

  • Tanja 26 april 2012 om 20:00

    En hou wijzig ik mijn email van de apple id? Moet ik dan ook eerst het icloudaccount verwijderen?

  • Pim939 27 april 2012 om 14:20

    Ik heb het ook heel vaak op mijn Mac

  • ErwinSK 5 mei 2012 om 13:04

    Ik ben nummer negen op rij die de zelfde onplezierige ervaring mag delen van het “Spook-Fenomeen”, “iCloud en het wachtwoord- mysterie”.

    Ik had bedacht om telkens een ander wachtwoord in te stellen, misschien lag het aan de “#%**^$())_&^%” welke je in je wachtwoord verwerkte, om een zo sterk mogelijk wachtwoord te verkrijgen, maar nee hoor, zelfs een eenvoud werkwoord als, “BoterHammenWorst”.

    Kortom, een aardige BuG volgens mij.

  • Goele 15 juni 2012 om 19:20

    Ik krijg de melding “Controleer icloud-wachtwoord. Voor iCloud-reservekopie is controle van uw wachtwoord vereist.”
    Maar het scherm reageert op niets. Ik kan niet op “ok” tappen en uitschakelen lukt ook niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

  • Gerard 17 februari 2013 om 17:00

    Na een middagje puzzelen merk ik dat je na het gebruik van de privé-modus opnieuw je wachtwoord voor icloud moet invoeren. Heb dit uitgetest met bezoek aan identieke websites, de ene keer wel met privé-modus en de andere keer niet.
    Ik gebruik een MacBook Pro met Mountain Lion. Misschien helpt deze tip, anders is het puur toeval, wat ik me nauwelijks kan voorstellen.

  • Gerard 17 februari 2013 om 17:01

    Na een middagje puzzelen merk ik dat je na het gebruik van de privé-modus opnieuw je wachtwoord voor icloud moet invoeren. Heb dit uitgetest met bezoek aan identieke websites, de ene keer wel met privé-modus en de andere keer niet.
    Ik gebruik een MacBook Pro met Mountain Lion. Misschien helpt deze tip, anders is het puur toeval, wat ik me nauwelijks kan voorstellen.

  • Raymond 22 maart 2013 om 22:02

    Heb dit probleem ook al een geruime tijd, Ben nu in icloud bezig geweest om alles uit te zetten en alles 1 voor 1 weer aan te zetten, toen ik bij documenten en gegevens kwam kreeg ik de melding. Nu heb ik alles aan gezet behalve documenten en gegevens, dus het probleem moet daar ergens mee te maken hebben, gr

  • Marit 13 mei 2013 om 10:04

    Zit ook met hetzelfde probleem. Inmiddels oplossing bekend?

  • lisa 22 augustus 2014 om 11:54

    Alle tips geprobeert, probleem blijft onveranderd, als ik het wachtwoord bekijk heeft het minder tekens dan mijn echte wachtwoord. heb herstellen nog niet gepreobeerd maar ik weet niet hoe. raak ik dan al mijn gegevens kwijt?

  • Margriet 20 november 2014 om 15:42

    Na upgraden IOS 8.1.1 moet ik bij ieder mail die ik verstuur opnieuw mijn Apple idee wachtwoord invoeren. HELP

  • Margriet 22 november 2014 om 13:50

    Uiteindelijk “herstel” geprobeerd en hoera probleem lijkt opgelost en alle gegevens blijven bewaard

  • Margriet 24 november 2014 om 16:28

    Helaas te veoeg gejuigd, nog steeds hetzelfde probleem!! Wie heeft de oplossing??

  • ann de haes 11 december 2014 om 20:16

    Ik heb mijn iCloud code kwijt

  • virginie 25 januari 2015 om 19:49

    HELP!! wat moet ik doen zo dat schermpje dat op u scherm komt als je een app download dat je zo u wachtwoord moet invoegen blijft er op komen zelf na dat ik hem volledig heb afgeschald

  • matthias 11 februari 2015 om 9:08

    hallo heb een iphone 5s van iemand gekocht en staat volledig op begin scherm
    ze vragen land . nationaliteit . wifi instellingen endan vragen ze icloud gegeven
    icloud naam en wachtwoord , maar die jongen zegt dat hij dat niet meer weet help me aub

  • Wesley Fabry 11 februari 2015 om 9:10

    Deze gegevens Matthias moet je invullen naar aanleiding van je eigen gegevens, dus je eigen land, nationaliteit, Wifi netwerk, enzovoorts.

  • Johan 11 februari 2015 om 9:43

    “Is er ook zon tip voor iCloud in Mail op je Mac?”
    Ja, ik heb het zo opgelost:
    – launch systeemvoorkeuren > iCloud > log uit (en alles laten verwijderen op Mac als hij dat vraagt)
    – herstart MacBook AirProbleem
    – systeemvoorkeuren > iCloud : inloggen en laten synchroniseren.
    Na enkele minuten verschijnen alle gegevens terug in agenda, notities, …

  • Sam 15 augustus 2015 om 8:21

    Is er iemand die nog een andere oplossing weet? Uitloggen kan niet, krijg dan de melding dat het wachtwoord onjuist is, terwijl ik op de site van Apple wel gewoon kan inloggen. Ben die meldingen om de vijf minuten wel zat..

  • Paul Kager 18 september 2015 om 11:53

    Ik heb net mij Iphone geüpdatet en nu vraagt hij bij het opstarten mij iCloud wachtwoord.
    Daar kan ik dus niet bij! Wat moet ik doen?
    Paul Kager

  • Henk 21 september 2015 om 0:08

    Het werkt! Indien een Apple apparaat steeds het wachtwoord voor ICloud vraagt, invoeren bij instelling en TERUG MET DE THUISnop.

    Henk.

  • Remco 27 september 2015 om 13:14

    Leuk de oplossing hierboven, maar de knop Account krijg ik niet eens in beeld en als ik al ergens kan komen….vraagt mn Iphone toch uiteindelijk weer om mn wachtwoord van mn oude account…….kwordt hier zo moe van……

  • Qurieus 10 november 2015 om 17:50

    Ik kan niet eens mijn wachtwoord daar opnieuw invoeren omdat die pop up om de seconde verschijnt. Niet eens tijd om naar instellingen te gaan, laat staan deze stappen uit te voeren.

  • Peter de Bie 9 januari 2016 om 17:57

    ik heb hetzelfde probleem op mijn ipad 2, heb zelfs al een keer in een dag 5 keer mijn wachtwoord verandert, maar na een paar minuten herkend hij hem al niet meer.
    heb al op het punt gestaan om mijn ipad tegen de muur te smijten, en als ik hier zo lees ben ik (gelukkig) niet de enige.
    tot op heden heb ik helaas geen enkele reactie van apple gehoord, dat geeft me te denken dat ze het probleem niet kunnen of willen oplossen.

  • Peter de Bie 9 januari 2016 om 18:54

    ik heb vergeten te vermelden dat, als ik in instellingen ICloud aan tik, alles in grijs weergegeven wordt,dus ik kan er niks in veranderen.
    het enige wat ik wel kan is helemaal onderin log uit aantikken, maar als ik dat doe kan ik alleen maar deze account verwijderen.

  • robert deruyter 4 maart 2016 om 14:50

    vind INSTELLINGEN niet op mijn ipad

  • Sammy 17 september 2016 om 18:07

    Na hoeveel keer een verkeerd wachtwoord opgeven om in te loggen op je icloud account krijg je een waarschuwingsmelding en na hoeveel keer wordt je account geblokkeerd als je gewoon in wilt loggen via de computer op http://www.icloud.com?

Een reactie toevoegen: