7 augustus 2022

Weekoverzicht 31: always-on-scherm iPhone, reclame in App Store en meer

1 min leestijd
Weekoverzicht 31: always-on-scherm iPhone, reclame in App Store en meer
Nieuws
1 min leestijd

In dit weekoverzicht zetten we het belangrijkste Apple-nieuws voor je op een rij en vind je hier ook de populairste tips van de afgelopen dagen terug.

Afgelopen week werden er verwijzingen gevonden naar een always-on-scherm voor iPhone 14 Pro in de iOS 16 beta, maakte Netflix bekend dat hun goedkoper abonnement met reclame beperkt wordt en zou iPadOS 16 zijn uitgesteld. Verder kondigde Apple aan dat ze meer reclame zullen toevoegen in de App Store en lanceerde Viaplay een kortingsactie van 25% op een Viaplay jaarabonnement.

Belangrijkste Apple-nieuws

Always-on-scherm voor iPhone 14 Pro duikt op in iOS 16 beta
Always-on-scherm voor iPhone 14 Pro duikt op in iOS 16 beta

Always-on-scherm voor iPhone 14 Pro duikt op in iOS 16 beta

maandag, 1 augustus • Wesley Fabry

Toen Apple de eerste developer beta van iOS 16 had vrijgegeven werden er al verwijzingen gevonden naar nog niet aangekondigde functies. Zo was in de code te lezen dat Apple werkt aan een always-on-scherm voor iPhone.

Nu de vierde beta van iOS 16 beschikbaar is zijn de verwijzingen naar dit speciale scherm nog verder toegenomen. Zo vond 9to5mac speciale achtergronden die geschikt zijn voor het extra donkere scherm. Het is dus vrijwel zeker dat de iPhone 14 Pro een always-on-scherm krijgt.

Tijdelijk korting op een Viaplay jaarabonnement
Tijdelijk korting op een Viaplay jaarabonnement

Tijdelijk korting op een Viaplay jaarabonnement

dinsdag, 7 mei • Wesley Fabry

Het is je vast niet ontgaan dat Viaplay de rechten van Formule 1 heeft binnengeharkt, daarnaast speelt voetbal, bijvoorbeeld de Premier League, ook een belangrijke rol op de streamingdienst. Wie extra voordelig wil kijken, kan nu profiteren van 25% korting op een Viaplay jaarabonnement.

Eerder was een abonnement al goedkoper bij KPN, Ziggo, T-Mobile en Caiway. Maar sinds afgelopen najaar zijn deze aanbiedingen vervallen. Ben je tevreden over Viaplay? Dan is het wellicht interessant om over te schakelen op een jaarabonnement.

Weekoverzicht 31: always-on-scherm iPhone, reclame in App Store en meer
Weekoverzicht 31: always-on-scherm iPhone, reclame in App Store en meer

Weekoverzicht 31: always-on-scherm iPhone, reclame in App Store en meer

zondag, 7 augustus • Wesley Fabry

In dit weekoverzicht zetten we het belangrijkste Apple-nieuws voor je op een rij en vind je hier ook de populairste tips van de afgelopen dagen terug. Afgelopen week werden er verwijzingen gevonden naar een always-on-scherm voor iPhone 14 Pro in de iOS 16 beta, maakte Netflix bekend dat hun goedkoper abonnement met reclame beperkt wordt […]

iPadOS 16 verschijnt mogelijk pas in oktober
iPadOS 16 verschijnt mogelijk pas in oktober

iPadOS 16 verschijnt mogelijk pas in oktober

donderdag, 13 oktober • Wesley Fabry

Eind augustus heeft Apple de eerste beta van iPadOS 16.1 uitgebracht voor ontwikkelaars. Het bedrijf heeft besloten de lancering van ‌iPadOS 16‌ uit te stellen tot oktober. iOS 16 voor iPhone is wel verschenen via een gratis update.

In de verklaring zegt Apple meer tijd nodig te hebben om bugs en andere problemen met de Stage Manager-functie op te lossen. Het is een opvallende keuze want hierdoor verschijnen de updates voor iPhone en iPad niet meer tegelijk en zal de software release rommelig verlopen. iPadOS 16.1, macOS ventura en iOS 16.1 worden eind oktober verwacht.

Apple past advertenties in App Store aan, minder storend op vandaag-tabblad
Apple past advertenties in App Store aan, minder storend op vandaag-tabblad

Apple past advertenties in App Store aan, minder storend op vandaag-tabblad

woensdag, 12 juli • Wesley Fabry

Afgelopen jaar heeft de reclames in de App Store verder uitgebreid. Eerder werd er alleen reclame getoond bij de zoekresultaten, maar sinds het najaar van 2022 zie je ze ook in het tabblad 'Vandaag' en op de app-pagina's zelf. Hierdoor kunnen ontwikkelaars hun felbegeerde apps nog meer aanprijzen.

De advertenties in de App Store doen het goed en zijn een groot commercieel succes. Toch werden de advertenties in het tabblad 'Vandaag' als storend ervaren. Zo waren dit volledige appverhalen, en dat was toch tegen het zere been van de consument. Daarom heeft Apple deze vorm van reclame aangepast.

Populairste Apple tips van afgelopen week

ook interessant
Car Dongle Pro maakt CarPlay in je auto draadloos
Car Dongle Pro maakt CarPlay in je auto draadloos

Met de speciale USB Car Dongle Pro kun je CarPlay in je auto gebruiken via de Bluetooth verbinding van je iPhone in plaats van de USB kabel

info
Auteur Wesley Fabry
Datum07/08/2022 09:41
Categorie archief, Nieuws
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏
  Nog geen reacties

Laat een reactie achter



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store