Apple producten gekocht in de Online Apple Store retourneren
Om de consument te beschermen bij online aankopen zijn webshops verplicht je 14 dagen bedenktijd te geven, als je niet tevreden bent over een product moet je deze, zonder reden, gratis kunnen terugsturen en je geld terugkrijgen.
Ook producten die je aankoopt in de Online Apple Store beschikken over deze regeling. Ben je niet tevreden over een producten, dan kun je deze tot 14 dagen na ontvangst terugsturen. Tijdens de feestdagen geeft Apple je iets meer tijd, zodat ongewenste cadeau's teruggestuurd kunnen worden. Handig als de ontvanger het product al in zijn of haar bezit heeft.
Voorwaarden retourneren Apple producten
Als je een product in de Online Apple Store koopt kun je tot 14 dagen na levering het product kosteloos terugsturen en je geld terug krijgen. Let wel, het product mag niet beschadigd zijn. Wel mag je het product testen en gebruiken, wees wel voorzichtig met het openen van de doos en accessoires. Hierdoor kun je het product altijd zorgvuldig terugsturen. Dit retourbeleid is niet alleen het geval bij aankopen in de Online Apple Store, ook producten die je koopt in een officiële Apple Store kun je tot 14 dagen na aankoop retourneren.
Er zijn wel twee uitzonderingen, software die in een doos wordt verkocht en geopend is kan niet meer worden teruggenomen. Daarnaast kun je een product alleen retourneren in het land van aankoop. Mocht je in Duitsland een iPhone hebben gekocht, dan kun je deze niet terugbrengen in een Nederlandse store.
Retourbeleid tijdens de feestdagen
Alle producten die tussen Thanksgiving en Kerstmis worden bezorgd, kunnen tot en met de eerste zondag van het nieuwe jaar worden geretourneerd. Buiten deze data is het gewone retourbeleid van kracht.
Apple producten online retourneren
Het terugsturen van een Apple product dient zorgvuldig te gebeuren, zo moet je een Apple Watch, Mac, iPad of iPhone herstellen naar fabrieksinstellingen. Raadpleeg onze zoekfunctie om het herstellen van je producten correct uit te voeren. Daarna moet je het product met de originele accessoires in de originele doos plaatsen en goed inpakken in een pakketdoos.
Als je een product in de Online Apple Store hebt gekocht kun je retourneren via de website van Apple, volg hiervoor onderstaande stappen.
• Open je bestellijst via deze pagina
• Log in met je Apple ID
• Zoek naar het product dat je wil terugsturen
• Klik vervolgens op 'Retourneer artikelen'
• Volg de stappen op het scherm
Tijdens dit proces wordt het onmiddellijk duidelijk of je nog in aanmerking komt om het product terug te sturen. Vervolgens krijg je een etiket dat je kunt plakken op de doos om het product gratis te verzenden. Je kunt het pakket dan binnenbrengen op één van de pakketlocaties of een pakketdienst komt deze bij je ophalen.
Het geld wordt binnen 5 werkdagen na ontvangst van je retourzending teruggestort op de bankrekening of creditcard die gebruik werd bij aankoop. Wanneer je het product hebt gekocht met een Apple Store-cadeaubon, dan krijg je dit terug in de vorm van nieuw tegoed. Meer uitleg over het retourneren lees je hier terug.
Retourneren in een Apple Store
Producten kun je 14 dagen na aankoop samen met de factuur terugbrengen in een officiële Apple Store. Ook wanneer je ze in de Online Apple Store hebt aangekocht. Spreek een medewerker aan om geholpen te worden.
Defecte of fout geleverde producten
Als bij ontvangt blijkt dat het product niet naar behoren werkt, defect is of niet het product is dat je hebt besteld moet je onmiddellijk Apple Support raadplegen. Zij helpen je met dit probleem en lossen het op.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 04/08/2021 09:05 | |
Categorie | Handleiding | |