Menu

28 januari 2011

Je persoonlijke ‘Support profile’-pagina op apple.com

Sinds enkele weken heeft Apple een handige update aan de support-website toegevoegd. Ze hebben namelijk een persoonlijke ‘Support profile’-pagina aangemaakt. Het doel van deze website is dat je in één oogopslag kunt zien of je bijvoorbeeld nog garantie op je apparaten hebt, of je nog recht hebt op telefonisch support of AppleCare. Al deze informatie is gekoppeld aan je Apple ID (het account wat je ook gebruikt voor iTunes).

Hoe gaat dat dan precies in zijn werk? Je kunt allerlei Apple producten zelf toevoegen maar je zult ook merken dat Apple zelf ook al een aantal producten automatisch heeft toegevoegd. Apparaten die gebruik maken van iTunes content zoals muziek en apps worden automatisch gekoppeld aan je Apple ID. Overige hardware zoals bijvoorbeeld een MacBook Pro of iMac dient wel handmatig te worden toegevoegd.

Door op “Register & Add Products” te klikken kun je nieuwe hardware op basis van het serienummer toevoegen aan de lijst. De website kan automatisch het serienummer van je Mac detecteren. Het kan zijn dat je de aankoopdatum nog handmatig moet invoeren. Eventueel kun je aan de hardware ook nog een persoonlijke identificatie toekenen.

Door op de pijl naast bijvoorbeeld de iPhone 4 te klikken, krijg je de onderstaande informatie te zien:

De website geeft nu een keurig overzicht met informatie over je device. De status van het telefonische support (tot 90 dagen na aankoop), of de apparatuur nog in de garantie periode valt (standaard 1 jaar), het apparaat is geregistreerd en of deze nog in aanmerking komt voor AppleCare. AppleCare kan overigens worden aangeschaft binnen de standaard garantieperiode.

In het tabblad “Repair Activity” kun je zien hoe vaak je apparaat is gerepareerd en kun je de status van een reparatie bekijken. De Support Resources geven je informatie over je device zoals handleidingen en tips. Het tabblad “Case Activity” laat zien of je contact hebt opgenomen met AppleCare. Het kan zijn dat de klantenservice een ticket voor je aanmaakt, deze kun je dan online volgen.

Je persoonlijke Support profile kun je bekijken op de onderstaande webpagina: 

Support Profile – Apple.com




Gerelateerde tips:




Reacties


  • Arthur 28 januari 2011 om 10:38

    Zeer nice !

  • Fred 28 januari 2011 om 10:53

    wel een beetje jammer dat de eerder gereistreerde apparaten en apple care plan opnieuw ingevoerd moeten worden.

  • Peer 28 januari 2011 om 11:49

    Op een of andere manier krijg ik een melding dat mijn serienr al geregistreerd is. Ik heb hem echter nieuw gekocht. Wat hieraan te doen?

  • Justin Scheggetman 28 januari 2011 om 12:50

    @Peer Heb je hem nieuw gekocht, of heb je hem van iemand overgenomen? Heb je je (mocht het een iPhone, iPod of ipad zijn) device geactiveerd met/via iemand anders zijn iTunes account / Apple ID? Of met een oud ID van jezelf?

  • Stan 28 januari 2011 om 22:27

    en wat als ik mijn aankoopdatum niet meer weet? dan kan ik mijn iPod niet toevoegen.

  • Justin Scheggetman 28 januari 2011 om 22:30

    @Stan Daar liep ik zelf ook tegen aan. Heb een PowerMac G5 gekregen van een kennis maar ik weet de aankoopsdatum niet meer.. Dus kon hem niet registreren. Misschien kun je de datum ongeveer gokken? Ik weet niet hoe nauwkeurig Apple daar naar kijkt. ;)

  • Peer 28 januari 2011 om 23:17

    @Jubstin, nieuw gekocht. Niet geactiveerd met een ander zijn account. Is hier wat aan te doen om dit nog als nog goed te krijgen?

  • Justin Scheggetman 28 januari 2011 om 23:25

    @Peer Heb je, toen je hem kocht, in de store een e-mail adres opgegeven? Misschien voor een kopie van je factuur o.i.d? Zo ja, misschien even kijken of hij daar op geregistreerd staat? Mocht dit niet het geval zijn kun je evt. contact opnemen met Apple Care.

  • Robbert 29 januari 2011 om 17:04

    Ik heb een iPhone van iemand anders gekocht, die kan ik niet invoeren en van m’n iMac weet ik de aankoopdatum niet meer, die kan ik vervolgens niet toevoegen.. Jammer.

Een reactie toevoegen: