Menu

13 juli 2010

Gratis vervanging/reparatie defecte Time Capsule

Goed nieuws als je de bezitter bent van een Time Capsule (model 2008) die zich spontaan uitschakelt of niet meer wilt opstarten. Apple bied een gratis reparatie of vervanging van de Time Capsule aan. Ook wanneer je het apparaat hebt laten repareren dan heb je recht op een vergoeding van de reparatie kosten.

De problemen doen zich voor met Time Capsules uit de onderstaande reeks serienummers:

XX807XXXXXX tot XX814XXXXXX

Het serienummer van de Time Capsule kan je terugvinden op de sticker die aan de onderzijde van het apparaat aanwezig is.

Als je Time Capsule binnen de serienummer reeks valt en niet inschakelt of onverwacht uitschakelt na het opstarten, dan komt het apparaat mogelijk in aanmerking voor reparatie of vervanging.

Neem hiervoor contact op met Apple Support:

Nederland: 0900 7777 703

België: 070 700 772

Onder de naam “Time Capsule: schakelt niet in” heeft Apple een support document geplaatst op support.apple.com. In dit document kan je alle informatie over het reparatie/vervang programma terugvinden.

http://support.apple.com/kb/TS3351?viewlocale=nl_NL




Gerelateerde tips:




Reacties


  • Louis vD 13 juli 2010 om 8:43

    Ik denk dat het streepje dat Apple tussen de serienummer-reeksen gebruikt “tot en met” impliceert, en niet zoals hierboven staat “tot”.

  • Frank 13 juli 2010 om 13:26

    Let op, standaard procedure is simpel vervangen. Je kunt echter vragen om de data over te zetten, ook deze kosten vallen onder de regeling vermeld in het KB artikel.

  • Erik 14 juli 2010 om 0:27

    Dit artikel heeft een blij mens van me gemaakt!

    De timecapsule paar maanden geleden bijna weggegooid omdat hij niets meer deed.

    Om de een of andere reden steeds niet gedaan en zie hier. Apple doet eindelijk een keer wat bijzonders met zijn trouwe klanten.

    En laat ik nog mazzel hebben dat het serienummer nog in de reeks valt ook.

    Morgen gelijk maar ff een belletje wagen.

  • Erik 14 juli 2010 om 0:29

    Zal laten weten wat ze hebben gedaan bij Apple.

  • Frank 14 juli 2010 om 12:30

    Ook nog een interessant detail uit het artikel:

    “Als u denkt dat u hebt betaald voor een reparatie of vervangende Time Capsule door dit probleem, neemt u contact op met Apple voor een terugbetaling.”

    Dus als je al hebt betaald voor de reparatie, kun je deze kosten terug krijgen.

  • Erik 14 juli 2010 om 14:08

    Apple vandaag gebeld en idd hij wordt kosteloos vervangen.

    Timecapsule komt met UPS en oude moet binnen 10 dagen retour gestuurd worden.

    Wat een geluk dat ik dat malle ding nog niet in de vuilnisbak gegooid had..! :-)

  • Arend 7 september 2010 om 12:48

    Hmmm… die van mij is ook overleden maar valt in XX815XXXXX maar hij doet niets lijkt hetzelfde voedings probleem….
    Vanavond ga ik eens Apple bellen maar Apple kennende doen ze gewoon niets, omdat hij buiten de serienummers valt, tegen de tijd dat Apple dit uitbreid dan is de 3 jaar verlopen. Heb hem namelijk wel in mei 2008 gekocht!

  • patrick 23 april 2012 om 18:26

    Apple verschuilt zich, geeft fouten toe maar geeft daar een termijn aan, terwijl dit voledig in strijd is met onze europesche wetgeving.
    Zo groot, maar o zo klein als het op service aankomt.

Een reactie toevoegen: