Oplossing wanneer je iCloud wachtwoord moet worden bijgewerkt op een HomePod
Wie in het bezit is van een HomePod of HomePod mini kan deze benaderen vanuit de Woning-applicatie. De slimme speaker van Apple kun je niet alleen gebruiken voor het afspelen van muziek of radio, deze is meteen ook een hub voor HomeKit.
Toch kan deze soms problemen vertonen en moet het iCloud wachtwoord worden bijgewerkt. Wanneer je dit niet doet zal de HomePod beperkt worden en kun je bijvoorbeeld je HomeKit-apparaten niet meer bedienen, persoonlijke verzoeken gebruiken, etc. Gelukkig kun je eenvoudig je wachtwoord opnieuw invoeren via de Woning-app, maar dat werkt niet altijd.
iCloud wachtwoord bijwerken op een HomePod
- Open de Woning-app
- Leg je vinger op de HomePod-tegel
- Tik op 'Voer wachtwoord in'
- Vul je iCloud-wachtwoord in
Eventueel kun je in de status-update ook meteen tikken op 'uitroepteken' met de boodschap 'Account'. Dan wordt ook meteen de HomePod-tegel geopend en kun je jouw wachtwoord invoeren.
Herstellen bij aanhoudende problemen
In de meeste gevallen is het probleem nu opgelost en kun je de HomePod weer volledig gebruiken voor o.a. het bedienen van je HomeKit-apparaten. Mocht dit niet het geval zijn kun je de HomePod opnieuw opstarten. Dit doe je door de stekker uit te trekken of via deze stappen.
Mocht dit niet helpen is het herstellen vaak de enige oplossing. Leg je vinger op de HomePod-tegel in de Woning app ▸ scrol helemaal omlaag ▸ tik op 'Stel de HomePod opnieuw in'. Kies nu 'Verwijder accessoire' en volg de stappen op het scherm. Daarna wordt de HomePod opnieuw opgestart en kun je deze weer opnieuw koppelen. Bekijk onderstaand uitgelicht artikel voor meer informatie over het herstellen van een HomePod.
HomePod (mini) kopen
De HomePod mini en HomePod 2e generatie zijn o.a. verkrijgbaar bij Coolblue, Mobiel.nl, MediaMarkt en Bol.com.
Auteur | Wesley Fabry | |
Datum | 05/06/2021 14:34 | |
Categorie | HomePod | |