Menu

7 juli 2014

iCloud: Problemen met het synchroniseren van documenten en gegevens oplossen

icloud icon retina nieuwVanaf iOS 7 worden steeds meer en meer documenten en gegevens bewaard in iCloud. Hierdoor worden vele instellingen gesynchroniseerd en automatisch bewaard in iCloud. Hierdoor heb je deze gegevens altijd bij de hand op een nieuw of hersteld apparaat.

Daarnaast kun je iCloud ook gebruiken om documenten online te bewaren, denk hierbij aan tekstdocumenten van Pages, Numbers of andere tekstverwerkers. In sommige gevallen kan het voorkomen dat wijzigingen gemaakt in documenten niet verschijnen op je andere apparaten of dat dit proces erg vertraagd is. Dan kun je het beste de synchronisatie optie opnieuw instellen, hoe lees je in onderstaande stappen.

• Open iCloud.com in een webbrowser
• Log in met je Apple ID
• Klik op je naam
• Selecteer ‘Accountinstellingen’

gegeven-sicloud-opnieuw-instellen

Vervolgens worden de instellingen van je account geopend, klik hier op de optie ‘Geavanceerd’. Open hierna de optie ‘Stel Documenten en gegevens opnieuw in’, vervolgens kun je op de gelijknamige knop klikken om de gegevens en documenten binnen iCloud te herstellen.

Tijdens deze herstelling kan iCloud je vragen alle iCloud apparaten te herstarten. De gegevens en documenten worden hersteld, maar niet verwijderd. Je kan deze achteraf dus zonder enige problemen opnieuw raadplegen.

Meer over iCloud kun je hier terugvinden.




Gerelateerde tips:




Reacties


  • Eline Grevers 24 september 2014 om 20:57

    Kan het kloppen dat er nu wat veranderd is in de iCloud na de update?
    Ik kan namelijk het kopje ‘geavanceerd’ niet meer vinden…

  • rudy heijnen 21 maart 2015 om 16:19

    Ja – hier hetzelfde gedoe: waar is die knop?

  • rudy heijnen 21 maart 2015 om 16:23

    Als u in iCloud opgeslagen documenten hebt geopend op een apparaat dat is geconfigureerd voor Documenten en gegevens, moet u deze documenten niet meer bewerken en moet u ze opslaan en afsluiten.

    Ga naar Instellingen op iCloud.com en klik rechtsboven op ‘Gegevens en beveiliging’.

    Klik op ‘Stel documenten opnieuw in’ en klik vervolgens op ‘Stel documenten en gegevens opnieuw in’.

    Als u ‘Stel documenten opnieuw in’ niet ziet, is deze optie niet beschikbaar omdat u een upgrade hebt uitgevoerd naar iCloud Drive. EN DAN EN NU?

    Schakel alle apparaten uit die voor iCloud Documenten en gegevens zijn geconfigureerd wanneer u wordt gevraagd uw apparaten opnieuw te starten. Start vervolgens uw apparaten opnieuw op.

  • Wesley Fabry 21 maart 2015 om 16:26

    En wat is het probleem?

  • rudy heijnen 22 maart 2015 om 22:23

    Het probleem, beste Wesley = mijn bestanden uit het (betaalde) Pages-programma op de MAC synchroniseren niet met ICloud.

  • Matthijs 21 april 2015 om 10:55

    Hallo, ik heb ook een probleem met het synchroniseren van mijn i works bestanden… Wat er hierboven staat beschreven als troubleshooter klopt niet bij mij… Er komt geen onderdeel stel gegevens opnieuw in…. Ik krijg alleen te zien of ik alle browsers wil uitloggen..
    Mijn Imac, macbook en iphone synchroniseren dus niet wat frustrerend is aangezien je idd betaald voor deze service. Ik gebruik dit ook dagelijks en het werkt al een paar dagen niet…
    Is er een nog een mogelijkheid om dit op te lossen?

Een reactie toevoegen: