3 april 2017

iOS: Meldingen en geluiden per account in Mail afzonderlijk instellen

mail icon iOS

Op een iPhone of iPad kun je gebruikmaken van meer dan één e-mailaccount. Deze kun je eenvoudig toevoegen en beheren via Instellingen ▸ Mail. Dit is erg handig voor je werk-mail, nieuwsbrieven, persoonlijk account en meer. Uiteraard krijg je voor deze accounts verschillende meldingen.

Deze meldingen kun je per account instellen, zo kun je bijvoorbeeld meldingen voor dat ene account met nieuwsbrieven uitschakelen. Een ander voorbeeld is de voorvertoning van de berichten uit te schakelen van je werkmail. Daarnaast kun je ook het meldingsgeluid per account aanpassen, zo hoor je onmiddellijk bij welk account het inkomend bericht hoort.

Meldingen en geluiden per mailaccount instellen

• Open 'Instellingen'
• Navigeer naar 'Berichtgeving'
• Zoek in de lijst naar 'Mail'

meldingen en geluiden instellen per mailaccount in iOS

Hier vind je een overzicht van de verschillende accounts die je hebt toegevoegd aan Mail. Open een account om je voorkeuren aan te passen. Via de optie 'Geluiden' kun je een ander geluid kiezen voor dit account. Daarnaast kun je de voorvertoning uitschakelen, de stijl van de melding aanpassen, etc.

Tot slot heb je de mogelijkheid om de meldingen aan te passen voor alleen VIP-contacten, deze kun je bijvoorbeeld voorzien van een permanente melding in plaats van alleen een strook. Daarnaast krijgen de VIP-instellingen voorrang boven alle andere e-mail-instellingen in berichtgeving.

Lees ook: De speciale ‘vandaag’ postbus activeren in iOS Mail







Reacties


  • Mike

    4 april 2017 om 8:27

    IOS mail is top in te stellen en loopt super, echter het lezen van mails die je ontvangt met exchange is zo super klein dat het bijna niet te lezen is. ios10.3.2
    Helaas voor mij dus geen optie en gebruik ik Spark.

    Tekst vet maken of lettertype groter maken kan maar bij andere mail clients zijn de letters weer super groot. Volgens mij te maken met HTML windows.

  • Mir

    6 juli 2017 om 20:23

    Ik krijg na de update van 10.3.2 geen melding meer van een nieuwe mail in de mail app, alleen als ik de mail openmaak zie ik of er mail binnengekomen is. En ja ik heb alle meldingen openstaan. Iemand enig idee?

  • Wesley Fabry

    6 juli 2017 om 20:26

    @mir het kan aan je e-mailprovider liggen. Beste kun je je e-mailaccount eens opnieuw toevoegen of een andere mail app te proberen. Hotmail werkt het beste in combinatie met Outlook.

  • Mir

    8 juli 2017 om 9:53

    Wesley, ik heb sinds kort KPN, maar zag na verschillende keren opnieuw email acount toevoegen dat ik bij push alleen maar kan kiezen uit ophalen en dat kan dan alleen maar ieder kwartier, kortere periode kan ik niet uit kiezen of doe ik iets verkeerd? Voorheen had ik UPC en was de ophaaltijd echt meteen, of ligt het soms aan de update naar IOS 10.3.2. ?

  • Wesley Fabry

    8 juli 2017 om 10:02

    @mir ik heb ook kpn (gebruik ik zelden) en inderdaad daar kun je alleen maar het ‘fetch’-ophaalsysteem gebruiken. Ze hebben vermoed ik geen ondersteuning voor ‘push’. Echter raad ik aan om een universeel e-mailadres te gebruiken. Dan bedoel ik bijvoorbeeld @icloud.com, @gmail.com, etc. Als je dan ooit weer overstapt ben je tenminste je e-mailaccount niet kwijt. Dit is slechts een suggestie.

  • Mir

    8 juli 2017 om 11:06

    Bedankt Wesley voor je snelle reactie. Gmail en hotmail gebruik ik ook naast KPN. Het viel me ineens op dus vandaar mijn vraag.

Een reactie toevoegen:



Do NOT follow this link or you will be banned from the site!