11 januari 2017

iOS: Mail automatisch verwijderen uitschakelen

1 min leestijd
iOS: Mail automatisch verwijderen uitschakelen
iOS
1 min leestijd

In iOS is het mogelijk om automatisch e-mailberichten te verwijderen, dit zijn berichten die zich in de prullenmand bevinden. Sommige iOS gebruikers klagen over het spontaan verwijderen van berichten.

Dit laatste heeft te maken met het synchroniseren van je e-mailberichten. Bij sommige accounts kun je dit instellen en aanpassen naar eigen wens. Zo kun je bijvoorbeeld het synchroniseren van berichten beperken tot een maand, week of uitschakelen. Als je merkt dat je oude e-mails niet meer standaard kunt raadplegen, maar alleen door te zoeken dan kun je het synchroniseren aanpassen.

Synchroniseren van e-mailberichten aanpassen in iOS Mail

• Open Instellingen
• Navigeer naar 'Accounts en wachtwoorden'
• Open je account
• Tik op 'Synchr. e-mail'
• Kies de gewenste periode aan

Heb je iOS 10 of eerder dan kun je dit aanpassen via Instellingen ▸ Mail ▸ je account ▸ Synchr. e-mail. Let wel! Voor iCloud is het niet mogelijk de periode aan te passen, dit wordt namelijk automatisch geregeld door iOS.

Automatisch e-mailberichten in iOS Mail verwijderen uitschakelen

Automatisch verwijderen van gewiste e-mailberichten in iOS Mail

Wanneer je gebruikmaakt van iCloud kun je het automatisch wissen van berichten in de prullenmand wijzigen. Dit doe je via Instellingen ▸ iCloud ▸ E-mail (onderaan) ▸ Geavanceerd ▸ Verwijderde berichten ▸ Verwijder ▸ kies een gewenste periode. Wanneer een bericht deze periode verstrijkt zal het bericht (dat zich in de prullenmand bevindt) automatisch verwijderen.

ook interessant
Herkennen van Apple phishing e-mailberichten en iCloud spam
Herkennen van Apple phishing e-mailberichten en iCloud spam

Heb je een vreemde e-mail ontvangen van Apple, dan kun je met deze tips herkennen of het om phishing (spam) e-mails gaat en wat je moet doen.

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt06/11/2017 08:26
Categorie iOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Reacties

  • Agnes Schuurman

    Ik ben sinds 3 weken op de iPhone en iPad alle mail tot 2019 kwijt. Een nieuw mailtje staat er soms een week en dan zijn ze kwijt. De mails staan wel op de MacBook. Erg irritant als ik een mail wil meenemen op de iPhone.
    Ik denk dat wanneer de mail op de macbook ophaal, ze verdwenen zijn uit de webmail en dat iPhone en iPad ze dan automatisch verwijderd van de iPhone en iPad bij de volgende mail update.
    Hoe kan ik er voor zorgen dat Mail alleen nieuwe mails ophaalt en niet volledig de mailbox elke keer kopieert?

    Beantwoorden
  • Myranda van Leeuwen

    Op mijn i-phone gebeurt precies het omgekeerde, mails blijven daar ongelezen staan, terwijl ze op mijn Mac gelezen/verwijderd zijn. Dit probleem heb ik sinds een paar dagen. Enig idee hoe ik m’n mobiel synchroon kan krijgen met m’n Mac?

    Beantwoorden
    1. Het account op je iPhone eens verwijderen en opnieuw toevoegen. Mocht dat niet helpen kun je het beste je vraag stellen op https://genius.appletips.nl Onze experts en leden weten misschien een oplossing…

      Beantwoorden
  • Heb ook last van dat ik al mijn mails kwijt ben . Van alles al geprobeerd op mijn oude iPad blijft alles staan .
    Maar daar staat pop3 mails nog op .maar op mijn iPhone iPad en Mac alles kwijt naar een week al . Wat kan ik nog doen?

    Beantwoorden
    1. Pop3 is gewoon het probleem, ontzettend oud en wordt bijna niet meer gebruikt. Wellicht gaat het om een ziggo,kpn.etc. account. Beste kun je je providers eens aanspreken hierop. Ook een ander e-mailadres aanmaken (bijvoorbeeld iCloud of gmail) en deze gebruiken is vaak een betere oplossing. Alle mails van je oude account kun je dan doorsturen naar je nieuwe account. Vraag je provider hoe je mail moet doorsturen naar een ander e-mailadres.

      Beantwoorden
  • @Roel Je zou denken dat Ziggo je wel het juiste advies kan geven. Maar ik denk dan, als je een bericht wist, dan wil je die toch weg, dus ook van de server. Maar omzetten naar POP is niet zo’n probleem denk ik. Het beste kun je deze vraag stellen op https://genius.appletips.nl

    Onze experts en leden die ook Ziggo hebben kunnen denk ik een beter advies geven.

    Beantwoorden
  • Zojuist Ziggo gebeld, en vlgs hen moet de e-mail juist met POP server worden ingesteld om dit probleem te voorkomen???
    Weet niet of ik het risico wil nemen dat alle apparaten opnieuw moeten worden ingesteld.

    Beantwoorden
  • Ook wij hebben dit probleem sinds deze zomer bij Ziggo mail. Indien mail op een van de 2 iphones wordt vrwijdert is het ook weg op de server. IMAP.ziggo.nl ingesteld.

    Beantwoorden
  • Hier het zelfde probleem, ik heb geen idee hoe het komt. ik denk dat het komt door de laatste update. super irritant..

    #cananybodyhelp?

    Beantwoorden
  • Hoe kan het dat mijn Windows mail andere berichten bevat dan mijn iphone mail, met hetzelfde emailadres en instellingen?

    Beantwoorden
  • Ook bij mij verdwijnen de mailtje spontaan uit mijn inbox op de iPad. Op de laptop blijft alles in tact. Alle accounts staan op imap.ziggo.nl. En alle instellingen staan goed.

    Beantwoorden
  • Heb sinds een aantal weken een vreemd fenomeen met Ziggo mail.
    Mails worden na een week verwijderd, ook als ze niet in de trash zitten bij die devices die met imap ziggo werken. Andere devices met nog de oude upc pop3 blijven intact. Met de algemene zelfde instelling blijft alle gmail netjes behouden. Ook op de webmail bij Ziggo verdwijnt alles na een week. Ze wijzen naar mij, instellingen fout. Wie heeft hier ook ervaring mee.

    Beantwoorden
  • Geachte,
    Bovenstaand m.b.t. “Synchroniseren van e-mailberichten aanpassen in iOS Mail” is niet correct daar deze optie NIET bestaat. Hoe moet het wel?
    M.vr.gr.
    Alex

    Beantwoorden
    1. Stappen aangepast naar iOS 11. Voor iCloud is het niet mogelijk de periode aan te passen, dit wordt namelijk automatisch geregeld door iOS.

      Beantwoorden

Laat een reactie achter



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store