29 maart 2013

iOS: Problemen met het downloaden van apps

2 min leestijd

app-storeMisschien is het je al overkomen dat het niet mogelijk is om een bepaalde applicatie te updaten of te downloaden vanuit de iOS App Store. Je zal merken dat de applicatie wel wordt gedownload, maar wanneer deze wordt geïnstalleerd op het einde wordt afgebroken. Je krijgt vervolgens de melding 'App kan niet worden gedwonload'.

Je hebt dan de mogelijkheid om het opnieuw te proberen of af te sluiten door op 'Gereed' te tappen. Je zal merken dat de applicatie wel op het beginscherm blijft staan, maar de voortgangsbalk blijft op 90% staan en de applicatie kan niet worden geopend. Om dit probleem op te lossen kun je onderstaande stappen uit te voeren.

• Tap gedurende enige momenten op de applicatie tot deze begint te 'wiebelen'
• Verwijder hem door op de het kruisje te tappen
• Herstart je iDevice
• Open de App Store en download de applicatie opnieuw

appnietdown

De applicatie wordt nu zonder problemen gedownload en geïnstalleerd, mocht dit niet het geval zijn dien je even opnieuw in en uit te loggen in de App Store dit doe je door via Instellingen ▸ iTunes en App Stores op je Apple ID te tappen en vervolgens de optie ‘Log uit’ te selecteren. Voer vervolgens je Apple ID en wachtwoord in en bevestig door op ‘Log in’ te tappen.

Meer tips over App Store kun je hier terugvinden.

info
Auteur Wesley Fabry
Datum29/03/2013 09:30
Categorie iOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Reacties

  • Ik kan niet dowloade

    Beantwoorden
  • ja mijn app is niet goed

    Beantwoorden
  • mijn app is niet zo goed hij werkt niet ik kan niet wat ik wil installeren ik vind niet leuk als mijn app kan niet installren als mag niet waarom mag niet dan als u kan help mag u mee help mijn app als goed is ik ben blij dan alstublief

    Beantwoorden
  • Reactie van Mark
    Mark

    Naast downloaden, werkte bij mij updaten en Instagram ook niet meer, oplossing:
    UPC Router; Firewall Cookies filteren uitschakelen….
    Kan ook bij andere Firewalls met Cookie filtering ontstaan, dus uitschakelen…

    Beantwoorden
  • Reactie van Simon
    Simon

    Wat bij mij ook hielp was naar instellingen, Wifi even uitzetten en daarna weer aan en de voortgang van downloaden of installeren startte dan vanzelf weer. Een enkele keer moest ik ook nog een paar keer op de App klikken waar dan de tekst ‘wachten’ en ‘starten’ ‘installeren’ o.i.d. onder verscheen. Later heb ik de 2,4Ghz Wifi kanaal instelling in de Airport TimeCapsule van automatisch verandert in het vaste kanaal 9 daarna het probleem niet meer gehad.

    Beantwoorden
  • Reactie van Matthijs
    Matthijs

    Heb hier eigenlijk nooit problemen mee.

    (Is Deals de nieuwe rubriek??)

    Beantwoorden

Laat een reactie achter



Wil je appletips meldingen ontvangen?

Je kunt zelf aangeven over welke onderwerpen je medlingen wilt ontvangen en natuurlijk kun je deze ook weer uitschakelen.

Nadat je op akkoord klikt zal je webbrowser vragen of je akkoord gaat met het ontvangen van pushberichten.


AKKOORD    NEE BEDANKT
Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store