Menu

16 mei 2009

MobileMe: Synchronisatie resetten (archief)

mobileme

Op het Apple discussion forum en in mijn mailbox zijn deze week na het verschijnen van OS X 10.5.7 meerdere meldingen binnengekomen met MobileMe synchronisatie problemen. Diverse OS X gebruikers die meerdere Macs bezitten lijken te zijn getroffen door deze problemen.

De 10.5.7 gebruikers melden dat er geen Macs meer voorkomen in het overzicht van geregistreerde MobileMe computers, een niet werkende ‘Sychroniseer nu’ knop en het blijven hangen van het synchronisatie proces.

Hoewel ik er zelf geen last van heb en het mogelijk een bug betreft in OS X 10.5.7 zijn er toch twee methoden om je MobileMe synchronisatie te resetten.

Methode 1:

Start de iSync applicatie. Selecteer in de menubar iSync ▸ Voorkeuren en klik op de knop ‘Stel synchronisatie geschiedenis opnieuw in..’. Als je hierna nog steeds problemen blijft ondervinden kan je methode 2 proberen.

Methode 2:

De complete MobileMe Synchronisatie service resetten.

Open Terminal en typ de onderstaande commando’s:

cd /System/Library/Frameworks/SyncServices.framework/Versions/A/Resources/
./resetsync.pl full

Na het uitvoeren van het commando is de complete MobileMe synchronisatie gereset en dien je deze helemaal opnieuw in te stellen doormiddel van MobileMe sectie in de systeem voorkeuren.

Als je meer inzicht wilt krijgen in de MobileMe synchronisatie of deze wilt verifiëren dan kan je hiervoor onze eerdere post “MobileMe synchronisatie commando’s” raadplegen.

MobileMe wordt sinds 2012 niet meer ondersteund en is vervangen door iCloud, klik hier voor meer informatie.




Gerelateerde tips:




Reacties


  • Kouzy 2 juni 2009 om 9:58

    Dag, ik mijn computer kan ook niet meer synchroniseren na de update. Ik heb beide methode’s nu geprobeerd maar het haalt niets uit.
    Iemand andere suggesties?

  • Dirk Rasschaert 23 juni 2009 om 16:25

    Beste,

    Heb uw procedure gevolgd, maar krijg in Terminal volgende foutmelding:

    Last login: Tue Jun 23 15:43:00 on console
    Macintosh-85:~ dirkrasschaert$ cd /System/Library/Frameworks/SyncServices.framework/Versions/A/Resources/
    Macintosh-85:Resources dirkrasschaert$ ./resetsync.pl full
    2009-06-23 16:22:08.842 perl[366:10b] SyncServer is unavailable: exception when connecting: connection went invalid while waiting for a reply
    PerlObjCBridge: NSException raised while sending reallyResetSyncData to NSObject object
    name: “ISyncServerUnavailableException”
    reason: “Can’t connect to the sync server: NSInvalidReceivePortException: connection went invalid while waiting for a reply ((null))”
    userInfo: “”
    location: “./resetsync.pl line 16”
    **** PerlObjCBridge: dying due to NSException
    Macintosh-85:Resources dirkrasschaert$

    Enig idee wat me nu nog te doen staat? Ben een beetje hopeloos!
    Vriendelijke groet, Dirk Rasschaert

  • Ben Korsmit 30 juni 2009 om 20:29

    Ik heb enige maanden geleden mobile me aangeschaft, echter krijg ik het niet voor elkaar om deze zo te laten synchroniseren dat meerdere mail bijgewerkt wordt op http://www.me.com. Nou heb ik geprobeerd om mobile me te resetten met bovengenoemde commando. Helaas heeft dit bij mij geen enkel resultaat.

    Wie kan mij verder helpen.

    iMac-????????????:Resources ben$ cd /System/Library/Frameworks/SyncServices.framework/Versions/A/Resources/./resetsync.pl full
    -bash: cd: /System/Library/Frameworks/SyncServices.framework/Versions/A/Resources/./resetsync.pl: Not a directory

  • RuSt 5 januari 2011 om 14:23

    Beide opties deden niks bij mij (optie 1 zelfs niet mogelijk), maarik heb het wel opgelost. Het bleek een keychain-probleem te zijn. Uit m’n keychain het .me password gedelete en toen deed het het weer. Zie http://support.apple.com/kb/TS1679

Een reactie toevoegen: