Menu

1 augustus 2014

Netflix: HD abonnement status bekijken/aanpassen

netflix-iconAl veel Nederlanders hebben hun weg gevonden naar Netflix die nu bijna één jaar actief zijn in Nederland. Met behulp van Netflix kun je voor een vast bedrag per maand zoveel films en series bekijken als jezelf wilt.

Eerder dit jaar heeft Netflix HD streaming ingevoerd, maar er zijn een aantal Netflix gebruikers die zich nu afvragen of ze nu wel of niet een HD abonnement hebben. Volg onderstaande stappen om dit te controleren en eventueel aan te passen.

• Open je webbrowser (bijvoorbeeld Safari)
• Navigeer naar http://www.netflix.nl
• Log in met je account
• Klik vervolgens op je profiel en hierna op ‘Mijn account’
• Navigeer naar ‘Mijn abonnement’ en klik op Abonnement wijzigen

netflixabo

Direct worden de verschillende streaming-abonnementen weergegeven. De streamingdienst die gemarkeerd is, is je huidig abonnement. Om in HD te kunnen kijken moet je dus beschikken over het 2 of 4 schermen abonnement. Wanneer je nog een abonnement hebt op 1 scherm in SD, dan is het dus aan te raden om over te schakelen op een HD-variant. Hierdoor kun je dus Netflix op 2 of meerdere schermen tegelijkertijd bekijken bijvoorbeeld TV en iPad of twee TV’s.

Het verschil tussen SD en HD is erg groot. Alle nieuwste films en series worden aangeboden in Super HD (4K), verder zijn er ook een aantal video’s beschikbaar in 1080p en 720p. Het overgrote deel van de video’s zijn beschikbaar in een HD variant deze kun je herkennen aan het HD-logo naast de filmtitel.

Meer over Netflix kun je hier terugvinden.




Gerelateerde tips:




Reacties


  • Sansan 1 augustus 2014 om 16:31

    Hoe weet je dit als je via iTunes een abonnement hebt voor netflix en zijn er evt voordelen over te stappen naar een gewoon netflix abonnement

  • wim 25 augustus 2014 om 23:14

    Ik heb een Netflixabonnement via itunes en wil Netflix graag upgraden van 2 naar 4 gelijktijdige gebruikers. Dat lukt echter niet via Itunes (ik kan alleen beëindigen) en via de Netflixsite wordt ik weer terugverwezen naar Itunes. Weet iemand hoe ik dit kan aanpakken?

  • bettina 15 november 2014 om 14:08

    Kan je een abonnement kiezen met 2 schermen kiezen op 2 verschillende wifi netwerken en dan tegelijkertijd kijken?

  • tessa 6 maart 2015 om 23:42

    hallo,ik heb een proefperiode van een maand.
    Nou wou ik een film kijken (transformers 1 ) en zag dat de kwaliteit tegenviel,nu heb ik verder gelezen dat als een film hd is er een HD teken bij staat.
    dit is bij geen enkele film van toepassing terwijl me abonnement ook HD ondersteund.
    Wat kan ik doen om toch HD te kunnen kijken,is dat een bepaalde instelling wat ik aan moet zetten?

  • Karin 5 juli 2015 om 9:10

    hoe moet je upreden

Een reactie toevoegen: