15 juni 2023

Pas op voor Apple phishing e-mailberichten en iCloud SPAM mail

3 min leestijd
Pas op voor Apple phishing e-mailberichten en iCloud SPAM mail
Nieuws
3 min leestijd

Grote groepen mensen op het internet zijn vaak het doel van criminelen die proberen accountgegevens te stelen. Ook Apple-gebruikers krijgen hier steeds meer mee te maken. Zo krijgen we de laatste tijd meer meldingen van appletips gebruikers over het ontvangen van Apple phishing e-mailberichten en iCloud spam-mails.

Dit zijn e-mailberichten die zich voordoen als een officiële e-mail van Apple, maar op je gegevens uit zijn. Trap er niet in, want voor je het weet zijn je gegevens gelekt of erger nog, je bankrekening geplunderd.

Doel van Apple phishing mail

In dergelijk e-mails wordt de ontvanger gevraagd in te loggen op de Apple-website. Vaak omdat er gegevens niet kloppen, iCloud-opslag vol is of omdat er een factuur of iets dergelijke nog voldaan moet worden. Door het klikken op een link in de e-mail word je naar een website gebracht die lijkt op de originele Apple-website, dit is echter fake!

Er zal worden gevraagd om in te loggen, hierdoor weet de aanbieder van de neppe website je Apple ID en het bijhorende wachtwoord. In het slechtste geval worden ook betaalgegevens gevraagd. Voor van creditcards. Deze combinatie geeft criminelen genoeg mogelijkheden om je gegevens te gebruiken of creditcard te plunderen.

ook interessant
Herkennen van Apple phishing e-mailberichten en iCloud spam
Herkennen van Apple phishing e-mailberichten en iCloud spam

Heb je een vreemde e-mail ontvangen van Apple, dan kun je met deze tips herkennen of het om phishing (spam) e-mails gaat en wat je moet doen.

iCloud spam in Mail

Hieronder zie een voorbeeld van de phishing e-mail die op dit moment wordt verspreid. Kijk naar het e-mailadres van de afzender, Apple stuurt altijd uit de naam '...@apple.com' en in het voorbeeld betreft het een frauduleuze gmail-adres.

iCloud spam mail opslag vol
Spam e-mail m.b.t. iCloud-opslag vol

Door je muis op de link in de e-mail te plaatsen (niet klikken), kun je zien dat je te maken hebt met een fraude website. De link verwijst namelijk naar een vreemde website en niet naar apple.com. Meer tips voor het herkennen van Apple phishing mail lees je hier terug.

Wat moet je doen als je een phishing e-mail ontvangt?

iCloud SPAM mail van Apple

Heb je toch je toch geklikt op een link en misschien je gebruikersnaam en wachtwoord op een frauduleuze website ingevuld, verander dan zo snel mogelijk je wachtwoord. Heb je je bankgegevens doorgegeven, neem dan zo snel mogelijk contact op met je bank.

ook interessant
Mail: Wees spammers te slim af op je iPhone, iPad of Mac
Mail: Wees spammers te slim af op je iPhone, iPad of Mac

Niets is zo vervelend als SPAM, de spammer weet maar al te goed wanneer je de e-mail leest. Daarom kun je extern materiaal uitschakelen.

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt15/06/2023 11:12
Categorie Nieuws
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏
  59 reacties


Reacties

  • Henk van IJzendoorn
    23 januari 2014 om 10:55

    Recent kreeg ik een hele serie emails die ik verdacht vond door de aankondiging “klik als je niet meer wenst te ontvangen” en onderstreepte tekst van een hele lange zin. Ze kwamen allemaal van dezelfde afzender die ik nu als spam heb afgeblokt. Wat zit hier nu weer achter…?

  • Davey Groothedde
    23 januari 2014 om 11:20

    Bedankt Wesley!

    Voorkomen is beter dan genezen.
    Ga direct aan de slag met deze phishing mails.

    Groet,

    Davey Groothedde

  • Annie Raaijmakers
    23 januari 2014 om 15:10

    Dankjewel voor deze tip.
    Groetjes Annie

  • Hugo
    23 januari 2014 om 15:40

    Beste mensen,

    Ik heb net even een echte e-mail van Apple erbij gepakt. En er is een op het eerste gezicht te zien.
    Apple eindigt zijn mails ( waneer je je Apple ID Engels hebt ingesteld ) met ‘ Regards ‘. Onderaan de fake mail staat ‘ Thanks ‘. Let hier dus goed op. Bij een Nederlandse instelling eindigt een mail van Apple met: Vriendelijke groeten

    Succes!

  • Ronald
    23 januari 2014 om 17:38

    Simpele beveiliging: klik nooit in de link op de email. Klik altijd op de jou bekende link in je favorieten of bookmarks. Of ga zelf naar de Apple website (of die van een andere organisatie) en log daar op de normale manier in.

  • Anna
    26 januari 2014 om 22:37

    Ook wel een punt van aandacht,officieele bedrijven,voeren de correspondentie in normale Nederlandse taal.Het gros van de vissers heeft de translator uitgevonden. :)

  • D
    12 april 2014 om 19:05

    Deze mail kreeg ik vandaag binnen,…. Klopt echt niks van

    Hello,

    Uw Apple ID (**********) is gebruikt om een sessie iCloud van een onbevoegde computer te openen.

    Uw iTunes-account is nu vergrendeld, kunt u toegang tot uw account om uw informatie te controleren.

    Klik hier om uw account te valideren

    Deze e-mail is automatisch gegenereerd. Je wordt verzocht hier niet op te reageren. Voor aanvullende ondersteuning ga je naar Apple Support.

    Met vriendelijke groet,
    Apple klantenservice

  • Sander
    10 augustus 2014 om 7:00

    Ja hoor het is weer zover. Maar nu in keurig nederlands. Het blijft opletten….

    Uw Apple ID (reflections@ziggo.nl) is gebruikt om in te loggen op FaceTime and iMessage op een Iphone 4 genaamd “Ali iPhone 4”.

    Datum en Tijd: August 08, 2014, 2:16 AM CEST

    Besturingssysteem: iPhone OS,7.1.1,11D202

    Om ongeautoriseerd gebruik van uw account te voorkomen, is uw Apple ID automatisch vergrendeld. Zolang uw Apple ID is vergrendeld, bent u niet bevoegd software updates uit te voeren voor uw iPhone/iPad, iCloud te gebruiken en/of aankopen te doen in de iTunes of Apple Online Store. Als u uw Apple ID nu wilt ontgrendelen, klik dan hier.

    Als u uw Apple ID nu wilt ontgrendelen, klik dan hier .
    (hieronder dus de info mbt de link: duidelijk geen apple!!!)
    http://www.aptadrun.co.uk/nl/nyu.php?id=f5889a990a0if5889a990a0if5889a990a0if5889a990a0if5889a990a0if5889a990a0if5889a990a0if5889a990a0if5889a990a0if5889a990a0if5889a990a0if5889a990a0if5889a990a0if5889a990a0i

    Dit is een automatisch gegenereerd bericht. Gelieve niet op deze email te reageren.

    Bij voorbaat dank,

    Apple Support

  • d
    14 augustus 2014 om 8:13

    Kreeg vandaag de zelfde email net nieuwe telefoon dus blijkbaar opletten

    Uw Apple ID (xxxxxxxx) is gebruikt om in te loggen op FaceTime and iMessage op een Iphone 4 genaamd “Ali iPhone 4”.
    Datum en Tijd: August 14, 2014, 2:16 AM CEST
    Besturingssysteem: iPhone OS,7.1.1,11D202
    Om ongeautoriseerd gebruik van uw account te voorkomen, is uw Apple ID automatisch vergrendeld. Zolang uw Apple ID is vergrendeld, bent u niet bevoegd software updates uit te voeren voor uw iPhone/iPad, iCloud te gebruiken en/of aankopen te doen in de iTunes of Apple Online Store. Als u uw Apple ID nu wilt ontgrendelen, klik dan hier.
    Als u uw Apple ID nu wilt ontgrendelen, klik dan hier .
    Dit is een automatisch gegenereerd bericht. Gelieve niet op deze email te reageren.
    Bij voorbaat dank,
    Apple Support

  • Inezke
    7 oktober 2014 om 22:05

    Deze ontving ik vandaag van onderstaand mailadres en eerlijk is eerlijk, ik stond op het punt om in te loggen:

    notices@ios8secureteam.eu (Apple Inc. Guru)

    Apple ID/iCloud ID – xxxxxxxx

    This notice is to inform you that your Apple/iCloud Account (xxxxxxxxxx) has been temporarily frozen until you can confirm your Apple ID details on file. This is a automated security measure to secure your Apple ID from unapproved access. We apologise for the inconvenience this may cause.

    How to validate my Apple ID and restore access?
    Just click the highlighted link underneath to validate ownership of your ID. Login in using your iCloud login and password, then read the prompts.

    >> Validate My Apple/iTunes Account

    When using Apple devices and web services, you’ll still login with your usual email address as your Apple account.

    If you have questions and need support, visit the Apple ID Support FAQ.

    Regards,
    Apple Account Care Team

    Resolution Number: #U3OIOI51415-EU114

    My Apple Account | Helpdesk | Privacy Policy | Manage Subscriptions
    Copyright © 2014 iTunes Sarl 23-37, Rue Sainte Zithe, L-8549 Luxembourg‎ All Rights Reserved.

  • Robert
    9 oktober 2014 om 20:17

    weet niet of deze te zien is, maar zojuist deze ontvangen, braaf op de link geklikt, toch teveel twijfel en vragen……. Afzender is klantenservice@apple.nl

    Phishing!

  • Robert
    9 oktober 2014 om 20:18

    met deze tekst dus !

    Geachte Klant,

    Uit voorzorg moeten we uw Apple ID valideren. Het kan zijn dat u vanaf verschillende IP-Adressen heeft ingelogd. Uit veiligheidsredenen hebben we tijdelijk bepaalde diensten uitgeschakeld. Nadat uw Apple ID succesvol is gevalideerd, kunt u weer optimaal gebruik maken van onze diensten.

    Is uw Apple ID niet voor 11 Oktober gevalideerd?
    Dan neemt een van onze medewerkers telefonisch contact op.

    Valideer uw Apple ID.

    Apple Nederland

  • Pia
    14 oktober 2014 om 23:21

    Hallo allemaal
    Ik heb net dezelfde mail gehad zoals vermeld boven aan deze website ( in een grijs vlak maar dan in het Nederlands ) bij ontvangst van een twijfelachtige mail zoek ik eerst op internet en idd weer een valse mail . Ik ben benieuwd of mijn GData virusscanner dit tegen houdt !

  • Arjan
    15 oktober 2014 om 14:49

    Ja die laatste ook gehad, lijkt haast echt, link gaat naar ivalidate. pas op!

  • Monica
    20 oktober 2014 om 9:37

    Ook ik heb net een Nederlandse email ontvangen, met het volgende bericht:

    Geachte Klant,

    Uit voorzorg moeten we uw Apple ID valideren. Het kan zijn dat u vanaf verschillende IP-Adressen heeft ingelogd. Uit veiligheidsredenen hebben we tijdelijk bepaalde diensten uitgeschakeld. Nadat uw Apple ID succesvol is gevalideerd, kunt u weer optimaal gebruik maken van onze diensten.

    Is uw Apple ID niet voor 20 Oktober gevalideerd?
    Dan neemt een van onze medewerkers telefonisch contact op.

    Valideer uw Apple ID.

    Apple Nederland

    met als verzonden emailadres: klantenservice@apple.nl

    en als link om op te klikken:
    http://www.ikvalideer.com/Holland

    PAS dus op! ze zijn nog steeds in omloop.

  • M van der Velden
    28 november 2014 om 23:34

    Ik kreeg deze mail:
    Geachte Heer/Mevrouw,

    Wij willen u informeren dat uw Appel ID verloopt binnen 48uur , daarom vragen we u om een audit van uw gegevens uit te voeren , u dient deze update zo snel mogelijk uit te voeren om te voorkomen dat uw Appel/iTunes account en daarbij behorende diensten opgeschort worden.

    Klik hier om uw gegevens te updaten

    Update nu…

    Deze geautomatiseerde e-mail is verstuurd naar all uw geregistreerd bij uw Appel ID in ons systeem , Voor meer informatie verwijzen wij u naar het volgende onderwerp: Apple Support.
    Â

    Met vriendelijke groeten

    Apple Client Support.

  • rob van der ploeg
    3 februari 2015 om 22:30

    Net deze mail ontvangen. Is deze van Apple?

    Apple/iCloud ID –
    This is the final notice to inform you as of 03 – February – 2015 that you have not yet updated your account information. Under “Know your Customer” legislation Apple is required to perform a verification of your information, failure to do so will result in termination of your service in less than 48 hours.

    To stop the termination of your Apple and iCloud please validate your account information before the deadline.

    Alvast bedankt voor jullie reactie

  • Aad Kriek
    17 februari 2015 om 3:28

    Vandaag deze ontvangen maar vertrouw het niet;

    Geachte Heer/Mevrouw,

    Na diverse malen, is het tot op heden niet gelukt om
    uw persoonlijk gegevens van Apple/iTunes te updaten
    en te verwerken.

    U wordt hierdoor verzocht uw Apple/iTunes gegevens
    te updaten via de onderstaande link. Dit dient u zo snel
    mogelijk te doen om eventuele opschorting van uw
    account te voorkomen.

    Om uw gegevens te bevestigen en updaten KLIK HIER

    Apple Nederland Europe. Copyright 2015. Alle rechten voorbehouden.

  • A.Haarmans
    1 maart 2015 om 10:09

    Vanochtend ontvangen:

    Uw recente aankoop met je ID. 37529586

    Uw Apple ID was gewoon gebruikt voor de aankoop “Equal Responsibility” by Climbers uit de iTunes Store op een computer of apparaat die niet eerder waren geassocieerd met dat Apple ID.
    Deze aankoop werd geïnitieerd vanuit Rusland.

    Volg deze link meteen: http://connect.soho.ca/ids/my/apple/

    Als u deze aankoop niet haalden, raden wij aan dat u naar uw account opnieuw te activeren en het actualiseren van de informatie.

    Groet,
    Apple Inc.

  • G.Vos
    1 maart 2015 om 18:45

    Laatste mail die A. Haarmans hier al heeft gepost heb ik vandaag ook ontvangen. Gelukkig was het in slecht Nederlands, waardoor ik niet op de link durfde te klikken.

  • Brabander
    2 maart 2015 om 9:18

    Hier idem, dankzij het slechte Nederlands herkenbaar als phishing.

    Uw Apple ID was gewoon gebruikt voor de aankoop “Equal Responsibility” by Climbers uit de iTunes Store op een computer of apparaat die niet eerder waren geassocieerd met dat Apple ID.
    Deze aankoop werd geïnitieerd vanuit Rusland.

    Volg deze link meteen: http://connect.soho.ca/ids/my/apple/

    Als u deze aankoop niet haalden, raden wij aan dat u naar uw account opnieuw te activeren en het actualiseren van de informatie.

    Groet,
    Apple Inc.

  • Nanne de Vries
    5 maart 2015 om 16:24

    dit is er ook een:

    Apple ID (heb ik mijn ID weggehaald)

    This is your final message to notify you as of 05 – March – 2015 that you have failed to updated your Apple Profile information. Under “Know your Customer” legal ruling Apple Inc is required by constitution enactment to carry out a verification of your Apple ID, failure to complete this validation will result in deletion of your Apple ID in less than 48 hours.

    Please advance below to »
    Update your iCloud Profile

    To stop the deletion of your Apple ID proceed to continue to your Apple ID profile page before the deadline.

    Case Your Reference: #C15MNL1018134226

    Sincerely,
    Apple Support

  • Peep Elzinga
    18 maart 2015 om 9:46

    Ook ik heb zo’n mail gekregen.
    Wat moet ik nu doen? Nieuw wachtwoord of heel nieuw account ?
    Mijn oude account is namelijk wel echt geblokkeerd.

  • Wesley Fabry
    18 maart 2015 om 11:10

    Zolang je niet op de link klikt in de e-mail en inlogt via die link is er niet aan de hand. Regelmatig je wachtwoord wijzigen kan nooit kwaad, kies dan voor een sterk wachtwoord bijvoorbeeld: http://www.appletips.nl/tips-voor-een-veilig-en-eenvoudig-te-onthouden-wachtwoord/

  • Johanna
    1 april 2015 om 18:54

    Wij ontvingen deze brief vandaag…

    Uw Apple ID (**********@****.nl) is gebruikt om in te loggen op FaceTime and iMessage op een Iphone 4 genaamd “Ali iPhone 4”.
    Datum en Tijd: 01 April, 2015, 5:32 AM CEST
    Besturingssysteem: iPhone OS,7.1.1,11D202
    Om ongeautoriseerd gebruik van uw account te voorkomen, is uw Apple ID automatisch vergrendeld. Zolang uw Apple ID is vergrendeld, bent u niet bevoegd software updates uit te voeren voor uw iPhone/iPad, iCloud te gebruiken en/of aankopen te doen in de iTunes of Apple Online Store. Als u uw Apple ID nu wilt ontgrendelen, klik dan hier.
    Als u uw Apple ID nu wilt ontgrendelen, klik dan hier .
    Dit is een automatisch gegenereerd bericht. Gelieve niet op deze email te reageren.
    Bij voorbaat dank,
    Apple Support

  • Krista minkhorst
    1 april 2015 om 20:45

    Ik kreeg vandaag deze mail, en ik was er bijna ingetrapt;

    Uw Apple ID (kminkhorst@mijnmail)is gebruikt om in te loggen op FaceTime and iMessage op een Iphone 4 genaamd “Ali iPhone 4”.
    Datum en Tijd: 01 April, 2015, 5:32 AM CEST
    Besturingssysteem: iPhone OS,7.1.1,11D202
    Om ongeautoriseerd gebruik van uw account te voorkomen, is uw Apple ID automatisch vergrendeld. Zolang uw Apple ID is vergrendeld, bent u niet bevoegd software updates uit te voeren voor uw iPhone/iPad, iCloud te gebruiken en/of aankopen te doen in de iTunes of Apple Online Store. Als u uw Apple ID nu wilt ontgrendelen, klik dan hier.
    Als u uw Apple ID nu wilt ontgrendelen, klik dan hier .
    Dit is een automatisch gegenereerd bericht. Gelieve niet op deze email te reageren.
    Bij voorbaat dank,
    Apple Support

  • Len
    3 april 2015 om 16:10

    Ik heb een bericht gehad van het apple beloningscentrum dat mijn account geselecteerd is voor een gratis i-pad.

    Geachte klant,

    lke (zonder E) week geeft het Apple-beloningscentrum een gloednieuwe ipad weg aan vipklanten.

    Uw account is geselecteerd.

    Waar moeten we uw iPad naartoe sturen?

    Huisadres
    Werkplek
    Weet ik nog niet

  • Fransje
    8 april 2015 om 21:14

    @Len: precies hetzelfde bericht vandaag ook gekregen, na downloaden van een app in de AppStore. Heb nergens op geklikt en de app meteen verwijderd.
    Jammer, had best een nieuwe iPad kunnen gebruiken.

  • Strik
    14 april 2015 om 13:00

    shit shit sorry voor mijn woord gebruik. waarom heb ik mijn instinct niet vertrouwd. ik klik er wel op maar niet verstuurd. ik weet niet wat ik nu moet doen.
    stom stom……

  • Wesley Fabry
    14 april 2015 om 13:06

    Geen paniek, gewoon je wachtwoord zo snel mogelijk veranderen. http://www.appletips.nl/tips-voor-een-veilig-en-eenvoudig-te-onthouden-wachtwoord/

  • Martin
    5 mei 2015 om 11:01

    Naast alle bovenstaande tips. Zorg ook dat je two-factor authentication op je apple-id hebt geactiveerd.
    Wie dan onverhoopt je wachtwoord weet te achterhalen heeft er niets aan.

  • Imre Heersink
    6 mei 2015 om 18:31

    Apple ID email********

    This is the final message to notify you as of 06 – May – 2015 that you have not yet updated your Apple Profile information. Under “KYC” legislation Apple is required by law to perform a verification of your information, failure to do so will result in deletion of your Apple ID in less than 48 hours.

    Please continue to »
    Review your Apple Profile

    To stop the deletion of your Apple ID proceed to your iCloud ID profile page before the deadline.

    Case Ticket ID: #R11MNOI111451232

    Regards,
    Apple Assist

    Is dit fishing?

  • M. van Mierlo
    3 juni 2015 om 21:37

    ik kreeg vandaag deze mail:

    Geachte klant,
    Uw account is opgeschort vanwege veel mislukte inlogpogingen.
    Klik hieronder om uw account te activeren.
    Activeer nu uw account >
    Als u vragen heeft of hulp nodig heeft, neem dan contact op met onze klantenservice.

    Best apart, want ik heb letterlijk niks van Apple.

  • Theo
    7 juni 2015 om 7:23

    Weer een nieuw soort phissing, als je naar de afzender je muis zet dan is het geen apple mailadres.

    Beste **********
    Op 25 mei 2015 hebben wij u geïnformeerd dat u in de finale zit.
    De winnaar mag kiezen uiteen iPhone 6, de iPhone 6+ of de Apple Watch!
    Tot op heden hebben wij van u nog geen bevestiging gekregen.
    Deze aanbieding loopt bijna ten einde, dus grijp nu uw kans!
    Niet opgeëiste prijzen worden herverdeeld op 26 mei.
    Veel succes,
    Laura Teyssen – Commercieel directrice
    APPLE – Boodschappen-winnen.com
    —–Origineel Bericht—–
    Van: klantendienst@boodschappen-winnen.com
    Verzonden: Woensdag, 5 mei 2015, 14:06
    Onderwerp: Belangrijk bericht
    Beste beek-van.t,
    We geven de nieuwste Apple producten weg. En jij bent geselecteerd als een van de mogelijke winnaars!
    Jouw favoriete Apple product staat voor je klaar.
    Doe nu mee om je kans te verzilveren!
    Je hebt de keuze uit de iPhone 6, de iPhone 6+ en de Apple Watch!
    OPGELET: U kan enkel meedoen via deze e-mail en dit tot en met 25 mei 2015, 23:59 CET.
    Vul onze korte survey in om u te kwalificeren.
    Veel succes,
    Laura Teyssen – Commercieel directrice
    APPLE – Boodschappen-winnen.com

    You can unsubscribe here or by sending a self-addressed letter to:
    Rocket Creations
    3909 Wrightville Ave, #100
    Wilmington, NC 28403

  • Monique
    13 juli 2015 om 17:30

    vandaag gekregen……ze gaan weer rond, weggooien dus! en zekerrrrrr niet uitvoeren wat er staat ;-)

    Geachte klant,
    Wij willen u informeren dat uw Appel ID verloopt binnen 48uur , daarom vragen we u om een audit van uw gegevens uit te voeren , u dient deze update zo snel mogelijk uit te voeren om te voorkomen dat uw Appel/iTunes account en daarbij behorende diensten opgeschorst worden.
    Klik hier om uw gegevens te updaten
    Update nu…

    Deze geautomatiseerde e-mail is verstuurd naar all uw geregistreerd bij uw Appel ID in ons systeem , Voor meer informatie verwijzen wij u naar het volgende onderwerp: Apple Support.

    Met vriendelijke groeten
    Apple Client Support.

  • Dennis
    16 juli 2015 om 22:23

    Weer een nieuwe, ik heb mijn email adres wel even weggelaten.
    Afzender is: appleids@ids.apple.com
    Mijn account is niet geblokkeerd voor de duidelijkheid!
    Bedriegelijk echt!

    Beste gebruiker,
    Er is meermaals foutief getracht in te loggen met x.xxxxx@xxxxxx.nl op uw Apple ID. Wij hebben uw Apple ID daarom geblokkeerd tot u deze bevestigt. Klik op onderstaande link om uw account nu te deblokkeren.
    Deblokkeer nu >
    Waarom u deze e-mail ontvangen heeft.
    Uit veiligheidsoverwegingen hebben wij uw Apple ID tijdelijk geblokkeerd. Ter bescherming van uw identiteit vragen wij u uw gegevens te bevestigen. Tot die tijd kunt u uw Apple ID niet gebruiken.
    Met vriendelijke groet,
    Apple Support

  • Anja
    17 juli 2015 om 0:10

    Zojuist deze email ontvangen en helaas ingelogd. Direct wachtwoord gewijzigd en 2-staps verificatie gewijzigd.

    Beste gebruiker,

    Er is meermaals foutief getracht in te loggen met xxxxxx op uw Apple ID. Wij hebben uw Apple ID daarom geblokkeerd tot u deze bevestigt. Klik op onderstaande link om uw account nu te deblokkeren.

    Deblokkeer nu >

    Waarom u deze e-mail ontvangen heeft.
    Uit veiligheidsoverwegingen hebben wij uw Apple ID tijdelijk geblokkeerd. Ter bescherming van uw identiteit vragen wij u uw gegevens te bevestigen. Tot die tijd kunt u uw Apple ID niet gebruiken.

    Met vriendelijke groet,

    Apple Support

    My Apple ID | Support | Privacy Policy
    Copyright © 2015 iTunes Sarl 31-33, Rue Sainte Zithe, L-2763 Luxembourg? All Rights Reserved.

  • Margriet
    17 juli 2015 om 12:17

    Deze kreeg ik net. Echt of fake?

    Geachte / Geachte klant,
    Uw Apple ID werd gebruikt bij het aansluiten op FaceTime en iMessage op een Mac mini benoemd «DMALECKI780»
    Datum en tijd : 17 Juli 2015 09:09 CEST
    Besturingssysteem : OS x Snow Leopard 10.6.8
    Als u niet de auteur van dit verzoek, is het waarschijnlijk dat een andere gebruiker uw e-mailadres en wachtwoord ingevoerd. als u vermoedt dat een onbevoegd persoon uw account is benaderd, zou het verstandig om uw gegevens bij te werken zijn Mijn Apple ID.
    Deze link zal drie uur verstrijken na de verzending van deze e-mail.
    Vriendelijke Groeten,
    De Apple Support

  • Wesley Fabry
    17 juli 2015 om 12:34

    @margriet dit is een echte mail van Apple, als je het zelf was moet je niet ondernemen, anders misschien toch je wachtwoord wijzigen via https://appleid.apple.com

  • Jan
    21 juli 2015 om 17:37

    Dag,

    Onderstaande mail ontvangen van “het iCloud team”. Het betreft een update voor Windows 4.1…..Tja, phishing?

    Groet,

    Jan

    Beste XXXXXXXXXXXX,

    Beleef nu iCloud voor Windows 4.1.

    Ervaar iCloud voor Windows nog beter door vandaag nog te upgraden naar de meest recente versie. iCloud voor Windows 4.1 heeft fixes en verbeteringen voor alle iCloud-functies op uw Windows‑pc: iCloud Drive, iCloud-fotodelen, iCloud Mail in Outlook, Contacten, Agenda en meer.

    Download nu >

    Stel iCloud in voor toegang tot al uw content op al uw apparaten.

    Haal het beste uit iCloud door uw belangrijkste content op al uw apparaten bij te werken. Na het instellen van iCloud voor Windows 4.1, logt u in met uw Apple ID en selecteert u de iCloud-functies die u gebruikt op uw iOS-apparaten.

    Meer informatie >

    Met vriendelijke groet,

    Het iCloud-team

    iCloud is een service van Apple. • Servicevoorwaarden • Privacybeleid
    iCloud is een service van Apple.
    Servicevoorwaarden • Privacybeleid
    Copyright © 2015 Apple Inc. 1 Infinite Loop, Cupertino, CA 95014. • Alle rechten voorbehouden.
    Copyright © 2015 Apple Inc. 1 Infinite Loop, Cupertino, CA 95014
    Alle rechten voorbehouden.

  • Uitsmijter
    22 juli 2015 om 1:19

    Ik heb deze mail ook ontvangen maar volgens mij is het geen phising.
    Via de link in de mail kom je op een echte Apple Support pagina uit.
    Is alleen wel raar want iCloud voor Windows 4.1 is al een tijdje uit.
    Mail adres van afzender is: noreply@insideicloud.icloud.com.

  • Berta
    27 juli 2015 om 22:15

    deze mail kreeg ik vandaag als ik op beantwoorden klik krijg ik appleids_gben@email.apple.com

    Van: Apple [mailto:appleids@ids.apple.com]
    Verzonden: maandag 27 juli 2015 19:36
    Aan:……..@ziggo.nl
    Onderwerp: Verifieer uw Apple ID.

    Beste klant,
    Er is meermaals foutief getracht in te loggen met ……..@ziggo.nl op uw Apple ID. Wij hebben uw Apple ID daarom preventief geblokkeerd tot u deze bevestigt. Klik op onderstaande link om uw account nu te deblokkeren.
    Deblokkeer nu >
    Waarom u deze e-mail ontvangen heeft.
    Uit veiligheidsoverwegingen hebben wij uw Apple ID tijdelijk geblokkeerd. Ter bescherming van uw identiteit vragen wij u uw gegevens te bevestigen. Tot die tijd kunt u uw Apple ID niet gebruiken.
    Met vriendelijke groet,
    Apple Support

    My Apple ID | Support | Privacy Policy

    Copyright © 2015 iTunes Sarl 31-33, Rue Sainte Zithe, L-2763 Luxembourg? All Rights Reserved.

  • astrid
    30 juli 2015 om 11:05

    Komt binnen via een pop-up scherm als je dan in het schermpje de link naar de mail volgt be je de klos. Je krijgt geen bevestigingsmail retour. Altijd inloggen via een officiële site dus. Heb inmiddels mijn Apple is kunnen aanpassen en wijzigen. Onderstaand het fake bericht heb even mijn eigen naam weggelaten bij de haakjes()

    Beste
    Uw Apple ID (naam site .nl) is gebruikt om in te loggen op FaceTime op een iMac.
    Datum en tijd: 29 juli 2015, 10:39 uur PDT
    Als de informatie hierboven u bekend voorkomt, kunt u deze e-mail negeren.
    Als u niet onlangs op een iMac met uw Apple ID hebt ingelogd en u denkt dat iemand uw account heeft benaderd, dan dient u uw wachtwoord zo spoedig mogelijk via Mijn Apple ID (https://appleid.apple.com) opnieuw in te stellen.
    Met vriendelijke groet,
    Apple Support
    Mijn Apple ID | Support | Privacybeleid
    Copyright © 2015 Apple Distribution International, Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork, Republic of Ireland. Alle rechten voorbehouden.

  • Jolanda
    1 oktober 2015 om 14:02

    Uw Apple ID (xxxxxxx@xxxxxx.nl) is gebruikt om in te loggen op FaceTime and iMessage op een Iphone 4 genaamd “Ali iPhone 4”.
    Datum en Tijd: 01 Oktober, 2015, 7:29 AM CEST
    Besturingssysteem: iPhone OS,7.1.1,11D202
    Om ongeautoriseerd gebruik van uw account te voorkomen, is uw Apple ID automatisch vergrendeld. Zolang uw Apple ID is vergrendeld, bent u niet bevoegd software updates uit te voeren voor uw iPhone/iPad, iCloud te gebruiken en/of aankopen te doen in de iTunes of Apple Online Store.
    Als u uw Apple ID nu wilt ontgrendelen, klik dan hier .
    Dit is een automatisch gegenereerd bericht. Gelieve niet op deze email te reageren.
    Bij voorbaat dank,
    Apple Support

  • JW
    3 oktober 2015 om 1:22

    Krijg nu op m’n iphone een melding van http://nl.6s.survey.apple.com-002.co die ik met geen mogelijkheid weg kan krijgen:

    Gefeliciteerd gebruiker! Jouw toestel was geselecteerd omdat we meer testers nodig hebben blablabla

    Wie weet raad?

  • Wesley Fabry
    3 oktober 2015 om 7:44

    Beste JW, we hebben daar in dit artikel aandacht aan gegeven: http://www.appletips.nl/ios-frauduleuze-pop-up-meldingen-in-safari/

  • JW
    4 oktober 2015 om 11:00

    Dankjewel Wesley! Overigens is deze pop up heel tricky omdat nadat ik op OK had geklikt, steeds per pop up gevraagd werd om mn Apple ID in te voeren.

  • Gert
    1 november 2015 om 13:31

    Ontvangen en gelijk geblokkeerde mail

    Geachte klant,

    Wij hebben zojuist van Warner Bros Ent. een melding binnengekregen dat er een
    mislukte transactie heeft plaatsgevonden.

    Volgens Warner Bros Ent. heeft u via iTunes een aankoop gedaan door een aantal films en
    muziek te downloaden. Hierdoor was er gisteren een poging gedaan om een bedrag van
    €699,23 van uw iTunes rekening af te schrijven, dit is echter om onbekende reden mislukt.

    Er zal dus een tweede poging plaatsvinden om het verschuldigde bedrag af te schrijven.
    Dit zal binnen 24uur van uw rekening worden afgeschreven.

    Klopt deze transactie niet?

    Annuleer deze transactie zo snel mogelijk. Dit kunt u uitsluitend doen door het formulier: annuleer transactie dat aan dit bericht is toegevoegd te klikken en openen. Vul dit formulier volledig in om uzelf te
    identificeren. Na de verificatie van uw gegevens zal deze transactie geannuleerd worden.

    NB: Het formulier wordt optimaal weergegeven op een normale computer zoals laptop of desktop.

    Hoogachtend,
    Apple Nederland

  • Christel
    2 november 2015 om 9:16

    Op het werk zojuist dezelfde mail ontvangen als genoemd in de reactie van Gert (1 nov 2015). Ook gelijk de afzender geblokkeerd. Bizar dat dit niet automatisch in je SPAM mail belandt, hij stond bij mij gewoon tussen de andere mails.

  • carmen
    1 december 2015 om 13:41

    Vandaag in mijn inbox,ook tussen de gewone mail , de volgende mail ontvangen:

    Uw factuur van Apple.
    ( tijd inbox 03.45)

    Ik heb geen Apple

  • Anne_Marie
    27 januari 2016 om 8:10

    ik had vanmorgen een bericht dat er vanaf mijn Apple-ID (en dan de naam van mijn e-mailadres) was gehackt door een iPhone4 genaamd Ali 4. Het gekke was dat het bericht samenhing met een storing in de ontvangst, daardoor was het net echt!
    Ik heb gegoogled op iPhone4 genaamd Ali 4 en kwam gelukkig hier terecht. Wat ik vreemd vond aan het bericht was de vestigingsplaats van Apple, namelijk ergens in Luxemburg.

  • Carien
    7 december 2016 om 22:41

    Vandaag kreeg ik een mail binnen met de tekst:

    Gefeliciteerd,

    Iedere week verloten we onder 150 klanten uit verschillende locaties om met ons te vieren.

    Wij bieden verschillende cadeaus en deze week bent u een van die gelukkige winnaar! Uw e-mailadres is geselecteerd op basis van de postcode van uw omgeving. U hebt een iphone 7 gewonnen!

    Al bestaat (112) laureaten!

    Met vriendelijke groet,

    Apple

    Mijn vraag is dus is dit een SPAM mail? Naar mijn idee wel!

  • Wesley Fabry
    7 december 2016 om 23:30

    @carien dat is het zeker

  • Yvonne de Bruin
    14 december 2016 om 21:42

    Vandaag binnengekregen. Ik vertrouw het niet.

    Uw Apple ID was gewoon gebruikt om 250X Goudstaven pakket te kopen in Candy Crush Saga van de Apple Store op een computer of een apparaat dat niet eerder waren gekoppeld aan uw ID.
    * Bestel Nummer: ITUNES-APP72HAS81HL17Q4AF
    * Ontvangst Datum: 14/12/2016
    * Bestel totaal: 29,98 €
    Als u deze aankoop gemaakt, kunt u deze e-mail negeren. Het was pas gestuurd om u te waarschuwen in geval je het jezelf niet de aankoop van de items.

    Als u deze aankoop niet heeft ingediend, raden wij u naar AppStore Payment Opheffing formulier om deze transactie te annuleren.
    Zie Apple ID: Tips voor het beschermen van de veiligheid van uw account voor verdere assistentie.

    Met vriendelijke groet,
    Apple Store Europe

  • Linda
    31 januari 2017 om 10:52

    deze vandaag binnen gekregen van- Apple klantmonitoring —————————— ———-

    Referentienummer ………

    —————————— —————————— ———-

    Wij moeten u met ongenoegen mededelen dat uw Apple ID op 10-02-2017 wordt uitgeschakeld wegens een IP-Adres dat wij niet herkennen. Wij hebben uit voorzorg veiligheidsmaatregelen genomen om er zeker van te zijn dat u het bent.

    Om te voorkomen dat uw Apple ID uitgeschakeld wordt dient u een verificatieprocedure te doorlopen, dit duurt slechts enkele minuten, u kunt dit doen door op de onderstaande link te drukken .

    Herstel uw ID ⇒

    —————————— —————————— ———-

    Referentienummer 5******

    —————————— —————————— ———-

    Wij moeten u met ongenoegen mededelen dat uw Apple ID op 10-02-2017 wordt uitgeschakeld wegens een IP-Adres dat wij niet herkennen. Wij hebben uit voorzorg veiligheidsmaatregelen genomen om er zeker van te zijn dat u het bent.

    Om te voorkomen dat uw Apple ID uitgeschakeld wordt dient u een verificatieprocedure te doorlopen, dit duurt slechts enkele minuten, u kunt dit doen door op de onderstaande link te drukken .

    Herstel uw ID ⇒

  • danny
    11 februari 2017 om 14:02

    dit is de mail die ik vandaag heb ontvangen van apple. zit een bijlage bij deze is in html formaat ik heb deze niet geopend.

    de mail van afzender is noreply@apple.mail.com

    Dear Customer,

    This is an automatic message by the system to let you know that you have to confirm your account information within 48 hours.

    Your account has been frozen temporarily in order to protect it.

    The account will continue to be frozen until it is approved and validate your account information.

    This will help protect you in the future. The process does not take more than 3 minutes.

    To proceed to confirm your account information please follow the instructions that will be required

    1.Download the attached document and open it in a browser window secure.
    2.Confirm that you are the account holder and follow the instructions.

    Please do not reply to this email because we are not monitoring this inbox. To get in touch with us, log in to your account and click “Contact Us” at the bottom of any page.

    Copyright © 2017 Apple Inc. All rights reserved.

  • Iguana
    9 april 2017 om 1:01

    Hartelijk bedankt voor de info.

    Momenteel word ik al een maand lang lastig gevallen met deze e-mails, zéér irritant.
    Ik vvond dit sowieso al raar dus heb ik er ook nooit op gedrukt.
    De berichten heb ik al door gestuurd naar Apple maar ik denk dat ze er weinig aan kunnen doen.

    Ze houden het wel lang vol moet ik zeggen *zucht*

  • Caroline
    11 april 2018 om 7:00

    Ik kreeg vanmorgen deze mail, met als afzender MAILL94847474libe9485757@xbox.online.net en met als onderwerp your account is temporarily disabled.

    Apple ID
    Your Apple ID (#[-email-]#) was used to sign in to iCloud via web browser

    Details :

    Date and Time : [11/04/2018]
    Browser : Firefox Nightly 41.0a1
    Operating System : Sunwah Linux
    We have blocked the connexion attempt, but we recommend you to secure your account in order to avoid the suspension of your accounts for 48 hours.

    Secure your Apple ID

    Sincerely

    Apple Support

    Copyright © 2017 Apple Inc. All Rights Reserved. Designated trademarks and brands are the property of their respective owners. Apple and the Apple logo are tra demarks of Apple Inc..

    Ik ga er vanuit dat dit phishing is en heb het bericht doorgestuurd aan de fraudehelpdesk.

Een reactie toevoegen:

Ik ga akkoord dat deze gegevens worden opgeslagen [privacy]



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store