30 december 2020

Apple Stores weer gedeeltelijk open voor reparaties en technische ondersteuning

2 min leestijd
Apple Stores weer gedeeltelijk open voor reparaties en technische ondersteuning
Nieuws
2 min leestijd

Sinds dinsdag 15 december 2020 moeten niet-essentiële winkels gesloten zijn o.w.v. de lockdown. Vanwege de Nederlandse maatregelingen had Apple al hun winkels op die dag gesloten, maar deze zijn nu deels weer open.

Dit roept bij veel mensen vragen op met betrekking tot aankopen en reparaties, daarom heeft Apple een speciale pagina met informatie samengesteld. Op de pagina met de meest gestelde vragen is terug te lezen hoe Apple de huidige reparaties afhandelt, of je producten kunt kopen en wat je moet doen als je een bestelling wilt afhalen.

Reparaties weer mogelijk

Sinds dinsdag 29 december zijn de Apple Stores in Den Haag, Haarlem en Amsterdam weer gedeeltelijk open, maar wel enkel voor reparaties en technische ondersteuning. Dit wil zeggen dat de Genius Bar weer toegankelijk is op afspraak.

De beperkte opening blijft in ieder geval tot en met 19 januari 2021 van kracht. Controleer de website van de Apple Store voor de actuele openingstijden. Hoewel de Apple Store geen essentiële winkel is, mag deze wel beperkt open blijven. Voor winkels die reparatie en onderhoud aanbieden, geldt namelijk een uitzondering.

Apple Store

De Apple Store in Brussel daarentegen wel 'volledig open' daar kun je op afspraak winkelen, bestelde producten afhalen en technische ondersteuning krijgen.

ook interessant
Apple inruilprogramma in Nederland en België
Apple inruilprogramma in Nederland en België

Gebruik het Apple Trade In inruilprogramma om korting te krijgen op je nieuwe Apple producten na inleveren van oude iPhone, iPad, Mac, etc.

Huidige reparaties

Heb je een product binnengebracht ter reparatie, dan kun je deze weer ophalen. Het beste kun je direct informeren bij de Apple Store hoe je jouw gerepareerde product terugkrijgt. De status van je reparatie kun je volgen via support.apple.com/repair.

Bestelde producten ophalen

Heb je voor 14 december een product online besteld en aangegeven dat je deze wilt ophalen in een Apple Store, dan kun je deze voorlopig nog gewoon afhalen. Na 15 december is het niet meer mogelijk om producten online te reserveren en op te halen in de Apple Store tot deze weer officieel volledig open gaat.

Retourneren van producten

Wanneer je iets in de Apple Store koopt mag je dit tot 14 dagen na aankoop kosteloos terugbrengen. Omdat de winkels nu gesloten zijn heeft Apple de voorwaarden versoepelt. Heb je in de twee weken voor 14 december wat gekocht in de Apple Store, dan kun nu tot twee weken nadat de winkels weer open gaan je gekochte producten terugbrengen, op dit moment is dit 19 januari. Let op! Dit geldt alleen voor aankopen die fysiek hebben plaatsgevonden in de winkel of zijn opgehaald, voor online aankopen worden voorlopig de standaard retourvoorwaarden gehanteerd. De geldigheidsduur hangt ook af van de reeds verbruikte dagen in het retourbeleid.

Apple Support raadplegen

De volledige FAQ van Apple kun je hier teruglezen. Mocht je nog extra vragen hebben, dan kun je altijd terecht bij Apple Support.

ook interessant
Contact opnemen met Apple Support
Contact opnemen met Apple Support

Problemen met je iPhone, Mac, iPad of overige producten? Dan kun je Apple Support bellen en contact opnemen met de Apple klantenservice.

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt30/12/2020 16:20
Categorie Apple, Nieuws
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏
  Nog geen reacties

Laat een reactie achter



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store