Uitgelogd bij iMessage: Oplossing wanneer je geen berichten meer kan versturen
Door problemen met iCloud of het netwerk kan het wel eens voorvallen dat je geen berichten meer kunt sturen via iMessage. Je krijgt dan de melding 'Uitgelogd bij iMessage' te zien in de Berichten-app. Gelukkig kun je dit probleem oplossen door iMessage opnieuw te activeren.
Wanneer iMessage is uitgelogd wordt meestal niet vermeld waarom. Een algemene waarschuwing wordt wel getoond. Zo is te lezen dat er zich een fout heeft voorgedaan en je bent uitgelogd bij je iMessage-account. Hierdoor kun je berichten mislopen. Via instellingen kun je dit probleem dan oplossen.
Uitgelogd bij iMessage
Staat er een uitroepteken bij de Berichten-app en kun je geen berichten meer verzenden via iMessage omdat je bent uitgelogd? Dan kun je dit in de meeste gevallen eenvoudig oplossen door iMessage opnieuw te activeren. Volg hiervoor onderstaande stappen:
- Herstart je iPhone of iPad
- Navigeer daarna naar Instellingen
- Open 'Berichten'
- Schakel 'iMessage' opnieuw in
- Wacht tot de activering is voltooid
Heb je dit probleem op je Mac? Dan kun je iMessage opnieuw activeren via de Berichten-app ▸ Menubalk ▸ Berichten ▸ Voorkeuren ▸ iMessage.
Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je in de meeste gevallen weer gebruikmaken van iMessage en de Berichten-app. Mocht dit niet het geval zijn dan kunnen er problemen zijn met het netwerk of je iCloud-account.
Je kunt dit dan oplossen door eerst de netwerkinstellingen te herstellen. Als dat niet helpt, kun je iCloud veilig uitloggen en daarna weer opnieuw inloggen. Hoe je dit precies doet, lees je terug in dit uitgebreid stappenplan.
Auteur | Wesley Fabry | |
Datum | 31/05/2022 14:35 | |
Categorie | iOS | |