14 september 2015

iCloud herstellen en veilig uitschakelen

iCloud os x icoon

Het kan voorkomen dat je in sommige gevallen iCloud moet herstellen, dit dien je vaak te doen wanneer je problemen ervaart met het synchroniseren tussen al je apparaten. Vaak ligt het probleem bij de installatie op het apparaat zelf, om deze redenen dien je iCloud op dat apparaat te herstellen (door uit- en opnieuw in te loggen).

iCloud kun je niet zomaar verwijderen van je iPhone, iPad, iPod Touch of Mac, hiervoor moet je eerst enkele stappen ondernemen, hieronder lees je hoe je iCloud veilig kunt uitschakelen en opnieuw installeren op je iDevice of Mac.

iCloud herstellen of uitschakelen op iPhone, iPad en iPod Touch

• Open instellingen
• Navigeer naar iCloud
• Scroll naar beneden
• Tik op 'Log uit', bevestig door nogmaals te tikken op 'Log uit'

iCloud uitschakelen iOS

Nu komt het belangrijkste, iOS geeft aan of je jouw agenda’s, Safari gegevens, contacten, notities, etc. wil bewaren of verwijderen van je iDevice. Het is belangrijk dat je deze verwijdert, kies dus voor 'Verwijder van iDevice', iOS zal dan de gegevens op je iDevice verwijderen, maar blijven behouden in iCloud.

Prodecure voor Mac

• Open Systeemvoorkeuren via  ▸ Systeemvoorkeuren
• Navigeer naar iCloud
• Klik op de knop 'Log uit'

iCloud uitschakelen mac

Ook hier dien je te kiezen voor 'Verwijder van Mac', ook voor iCloud, de gegevens worden namelijk verwijdert van je Mac, maar niet uit iCloud.

Waarom gegevens verwijderen

Doordat je deze gegevens verwijdert op je iDevice of Mac is het eenvoudiger om straks iCloud opnieuw te activeren op hetzelfde apparaat. Want als je de gegevens op je apparaat blijft bewaren dan zullen deze eventueel dubbel worden toegevoegd aan iCloud bij het opnieuw aanmelden.

Door ze te verwijderen blijven ze alleen beschikbaar in iCloud en worden ze netjes opnieuw toegevoegd op je apparaat bij het opnieuw aanmelden bij iCloud. Aanmelden kan via dezelfde locatie als waar je hebt uitgelogd.

Meer over iCloud kun je hier terugvinden.







Reacties


  • Jaap van der Laan

    25 maart 2017 om 12:48

    Na het cleanen van mijn imac heeft time machine de bestanden weer terug gezet. Na het opstarten vraagt iCloud om het wachtwoord. Het vertrouwde wachtwoord pakt hij niet. In het rood wordt vermeld dat er iets aan de hand is. Probeer het nog eens wordt gevraagd.Na drie keer proberen dien je een nieuw wachtwoord aan te vragen. Ook gedaan. Het nieuwe wachtwoord werkt op mijn andere apparaten, maar niet op de iMac. De remedie is om uit te loggen op de iCloud account, maar dat werkt niet. Je draait rondjes. Het verzoek als je het wachtwoord hebt ingevuld is om ‘zoek mijn mac’ uit te schakelen, maar dat kan niet omdat iCloud je geen toegang geeft, want het (nieuwe) wachtwoord pakt hij niet. Het venster blijft grijs.
    Wat nu te doen?

  • Wesley Fabry

    27 maart 2017 om 11:12

    @Jaap dit is een behoorlijk technisch probleem waar waarschijnlijk alleen Apple bij kan helpen. Apple Support kun je op deze manier rechtstreeks benaderen: https://www.appletips.nl/apple-support-raadplegen/

  • willemeijn imschoot

    10 mei 2017 om 8:33

    De I-phone is in januari aangekocht en nu in mei kan hij niet meer opgeladen worden en blijft dus uit. Naar de winkel teruggebracht en ik krijg geen andere, neen ze sturen hem op. Maar om hem op te sturen moet eerst de i-cloud uitgeschakeld worden. Omdat de i-phone niet meer aan gaat moet dit via de pc………..Hoe en wat? geen idee.

  • Wesley Fabry

    10 mei 2017 om 10:00

    @willemeijn het beste kun je Apple zelf raadplegen. Dat kan in het nederlands via hun Support afdeling. Apple Support kun je op deze manier rechtstreeks benaderen: https://www.appletips.nl/apple-support-raadplegen/

Een reactie toevoegen: