Verbindingsproblemen met de iOS App Store oplossen
Het kan wel eens voorkomen dat je verbinding probeert te maken met de iOS App Store, maar dat dit niet lukt. Je krijgt dan de melding 'Verbinding met App Store mislukt' te zien.
Onderaan deze melding kun je op de knop 'Opnieuw' tikken, maar vaak werkt deze niet. Wanneer de App Store niet werkt kan dit verschillende redenen hebben. Als eerste controleer je of de App Store online is via de systeemstatus-pagina van Apple. Wanneer dat het geval is, is er iets anders aan de hand. In de meeste gevallen kun je dit probleem eenvoudig oplossen.
App Store verbindingsproblemen oplossen
• Open de App Store app
• Dubbelklik op de thuisknop om de appkiezer te openen
• Veeg de voorvertoning van de App Store omhoog
• De app wordt volledig afgesloten
• Start de app opnieuw op en controleer of deze werkt
Heb je een iPhone of iPad zonder Thuisknop dan werkt deze procedure anders: Open de App Store en veeg vanaf de onderkant van het scherm omhoog. Pauzeer halverwege, laat los en de appkiezer wordt geopend. Veeg de voorvertoning van de App Store omhoog om deze volledig af te sluiten, start de app opnieuw op en controleer of deze werkt.
Wanneer de App Store nog steeds niet werkt moet je een aantal zaken controleren: heb je verbinding met het internet? Als dit de oorzaak van het probleem is kun je de netwerkinstellingen herstellen. Ook kan het helpen om je iPhone of iPad geforceerd te herstarten of de DNS wijzigen. Dit laatste kan vooral helpen wanneer je provider de oorzaak is.
Wanneer het probleem blijft aanhouden kun je de instellingen herstellen of je iDevice volledig herstellen.
Download de at-app
Download de at-app en ontvang dagelijks handige tips en het beste nieuws van en voor je iPhone, iPad, Mac en overige Apple en tech-producten.
Categorie: Nieuws, Naslagwerken Ontwikkelaar: Richard Ijzermans 4+ 11 MB DOWNLOAD GRATIS |
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 07/02/2019 09:34 | |
Categorie | iOS | |
Reacties
Klopt, er is momenteel een storing met de App Store: https://www.appletips.nl/de-systeemstatus-van-de-online-apple-diensten-controleren/
Hier geruime tijd verbindings probleem met app store (iMac)
Tevens met iTunes store.
idem op iMac sinds 2 feb.
Heb dit ook al enkele keren gemerkt maar als ik op mijn XS Max “probeer opnieuw” aan klik dan werkt het wel weer. Opdates komen wel gewoon binnen.
Ook apple tv problemen met verbinden