Menu

3 juli 2013

Verbindingsproblemen met de iOS App Store oplossen

app-storeIets waar Apple op dit moment niet trots op kan zijn is de snelheid van de iOS App Store. Uiteraard blijft deze app de meest ideale manier om apps te vinden, downloaden en gebruiken. Sinds de introductie van iOS 6 is de App Store enorm traag geworden. Gelukkig heeft Apple in iOS 7 enkele aanpassingen gemaakt, waardoor de Apps Store vlotter content zal downloaden.

Wanneer je problemen ondervind met verbinding maken met de App Store of sessies die worden onderbroken. Dan is het slim om je Apple ID te verwijderen uit de iOS instellingen en opnieuw toe te voegen. Je kunt dit doen met behulp van de onderstaande stappen:

• Open Instellingen ▸ iTunes en App Stores
• Tap op je Apple ID
• Selecteer de optie ‘Log uit’
• Herstart vervolgens je iPhone, iPod Touch of iPad
• Ga opnieuw naar Instellingen ▸ iTunes en App Stores
• Voer je Apple ID en wachtwoord in
• Bevestig door op ‘Log in’ te tappen

Appleid-store

In sommige gevallen kan het een tijdje duren voor je verbinding hebt met de App Store, daarnaast komt het voor dat je helemaal geen verbinding kunt maken met de App Store en geeft deze vervolgens aan dat er een onbekende fout heeft voorgedaan. In dit geval kun je de onderstaande handelingen uitvoeren om dit probleem te verhelpen:

• Sluit de App Store af en start deze opnieuw op
• Schakel je iDevice voor enige momenten in vliegtuigmodus en probeer hiernaar opnieuw verbinding te maken met de App Store
• Herstart je iDevice
• Stel je Apple ID opnieuw in zoals in bovenstaande procedure
• Stel handmatig de tijszone in dit doe je via Instellingen ▸ Algemeen ▸ Datum en tijd ▸ Stel automatisch in ‘uit’.

Meer over App Store kun je hier terugvinden.




Gerelateerde tips:




Reacties


  • H.Martena 11 februari 2015 om 14:52

    Gisteren de app voor ifish pond gekocht.
    Deze app werkt niet op mijn ipad 2.
    Ik zou hem graag ongedaan maken en mijn geld terug hebben.
    De app doet absoluut niets. Zonde van het geld

  • Wesley Fabry 11 februari 2015 om 14:53

    Beste H.Martena, lees dan eens even deze tip door: http://www.appletips.nl/itunes-ibooks-en-app-store-geld-terugvragen-voor-een-gekocht-item-refund/

  • Harmke 30 juni 2016 om 21:57

    Ik weet niet wat ‘het in vliegtuigmodus zetten’ gedaan heeft. Maar het was wel de truc om de app store weer werkend te krijgen. Thanks!

  • Jessica raasveld 14 juli 2016 om 18:44

    Zelfs na al deze tips kan ik nog steeds niet in de app store… Nog meer (recente) tips and tricks?

  • Hans Willems 10 augustus 2016 om 21:39

    YES!, hij doet het eindelijk weer na:
    Open Instellingen ▸ iTunes en App Stores
    • Tap op je Apple ID
    • Selecteer de optie ‘Log uit’
    • Herstart vervolgens je iPhone, iPod Touch of iPad
    • Ga opnieuw naar Instellingen ▸ iTunes en App Stores
    • Voer je Apple ID en wachtwoord in
    • Bevestig door op ‘Log in’ te tappen

  • Bianca Marskamp 26 augustus 2016 om 9:59

    Ik heb alles wat hierboven staat geprobeerd, maar blijf de melding ‘Verbinding met App Store mislukt’ krijgen. Wat moet ik nu doen? Echt super vervelend dit.

Een reactie toevoegen: