Ziggo toont voortaan verplichte reclames bij eigen opnames, gebruikers willen overstappen

Heb je als klant van Ziggo ook een tv-abonnement met opnamefuncties? Dan is er wellicht slecht nieuws te melden. Sindskort toont de provider verplichte reclame bij het bekijken van RTL-opnames. Voor je de opname opstart moet de kijker een niet-doorspoelbare reclame kijken voor het programma gestart wordt.
Afgelopen voorjaar had Ziggo een proef lopen waarbij klanten verplichte reclame voorgeschoteld kregen bij aanvang van een RTL-opname. Toen kreeg de provider al veel kritiek van haar klanten, maar desondanks de ophef heeft Ziggo toch besloten hun beleid door te voeren.

Ziggo toont verplichte reclame bij opnames
Wanneer je bij Ziggo een tv-abonnement met opnamefunctie afsluit, heb je de mogelijkheid om programma's op te nemen en later terug te kijken. Het voordeel hiervan is dat je dan wel de reclames kunt doorspoelen. Dit is nog steeds zo, maar voor RTL-opnames heeft Ziggo een nieuw beleid.
Voor je de opname kunt starten wordt de kijker verplicht om een reclameblok van 1 minuut te kijken. Deze commercials kun je niet doorspoelen. Daarna wordt de opname afgespeeld en kun je de reclameblokken tijdens het programma wel nog doorspoelen.
Het beleid geldt voorlopig alleen voor programma's van zenders van RTL Nederland en zijn te zien bij opnames gemaakt op een Mediabox Next, Mediabox XL en Next Mini. Ziggo kan deze onderdelen bij aanvang tonen omdat tegenwoordig de opnames worden opgeslagen in de cloud. Zo kunnen ze eenvoudig een reclame tonen voor de stream gestart wordt.
Op dit moment is de verplichte reclame alleen te zien bij RTL-opnames en mogelijk wordt dit in de toekomst uitgebreid. Het is namelijk een lucratieve extra inkomstenbron.

Terugkijken via de tv-gids
Het is goed om te weten dat het altijd al zo geweest dat Ziggo, maar ook andere providers zoals KPN of NLziet, reclame tonen bij de programma's van RTL en SBS wanneer je deze terugkijkt via de interactieve tv-gids. Dan is het niet mogelijk om de reclameblokken door te spoelen. Bij opnames is dit wel mogelijk.
Ziggo-klanten stappen over
Klanten van Ziggo zijn natuurlijk niet blij met deze gang van zaken en klagen massaal op het forum van de provider. Heel veel klanten willen nu overstappen naar een andere tv-dienst of provider.
Andere providers, zoals NLziet, KPN, ODIDO of Online, hebben nog geen vergelijkbare plannen om reclames bij aanvang van opnames te bekijken. Hieronder sommen we enkele alternatieven op wanneer je wil overstappen.
- NLziet: voor een vast bedrag per maand Nederlandse TV kijken
- KPN: verschillende abonnementen waaronder internet + TV en glasvezel
- ODIDO: Nieuw en vertrouwd met internet, tv en bellen
- Online: Internet, tv en vast bellen voor een voordelige prijs

Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 01/09/2024 08:32 | |
Bron | bright.nl | |
Categorie | Nieuws | |
Reacties
Hoe raak je klanten kwijt op deze manier dan als ik iets heb opgenomen mag ik bepalen of ik reklames doorspoel nu gaat ziggo dat bepalen net zoals in Rusland . Gelukkig providers die het niet doen bij een van die providers zit ik nu
Toch wel interessant dat KPN zonder iets te hoeven doen gratis reclame krijgt over hun uitstekende producten en mogelijkheden. De klant beslist wanneer hij wel of geen reclame wil zien tijdens een uitzending en gaat wel of niet doorspoelen! Ga je een live opname een kwartier later zien dan kun je de reclameblokken ook meteen doorspoelen en eindig je de live uitzending op hetzelfde tijdstip!
Wacht nog op mijn glasvezelaansluiting en dan overstappen. Ziggo wordt te duur en dan ook nog gedwongen reclame kijken!
Tja, iedereen wil meer ontvangen en minder uitgeven. (Wie niet?)
Zelf heb ik al ruim 7 jaar geen enkele data-kabel meer, en geen “gewone” televisie. Alleen twee onbeperkte mobiele abonnementen. Op één daarvan een mifi. :-)
Ik betaal nu in totaal ongeveer €52 per maand, en ik hoef nooit meer te zeggen, hoever mijn settop box van het aansluitpunt verwijderd staat.
Dit zijn dus lucratieve inkomsten, mooi dan kan het abonnementsgeld ook flink omlaag.
Maar dat zal wel net de bedoeling zijn.
Dan maar ziggo gedag zeggen 🤠 er zijn voldoende alternatieven!
Met dit soort domme acties van Ziggo ga ik nooit meer terug.
Blij dat ik iets meer dan een jaar geleden ben overgestapt naar KPN (toen nog ADSL) De ergernis bij Ziggo was toen al zo groot dat ik er een langzamere verbinding voor over had. Inmiddels wel Glasvezel via KPN met prima verbinding. Precies ook de grootste rede waarom zoveel abonnees van Ziggo overstappen naar een provider met glasvezel. Het verlies van zoveel klanten proberen ze goed te maken door advertentie inkomsten. Het komt nogal wanhopig over van Ziggo om op deze manier het tij te willen keren want het gaat ze nog meer klanten kosten, en wat mij betreft terecht.
Ik ben het volledig met je eens!
Internet teruggebracht naar 200 Mb en dat is ruim voldoende voor HD tv van NL Ziet. Scheelt me enkele tientjes per maand.
Ik heb ook bij de andere aanbieders het abonnement opgezegd. Al met al continu prijsverhogingen doorvoeren met als klap op de vuurpijl ook nog eens met reclame gaan dreigen. Ja, doeiiiii
Bah bah…meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen.
Vooral na het lezen van onderstaand stukje
“Afgelopen voorjaar had Ziggo een proef lopen waarbij klanten verplichte reclame voorgeschoteld kregen bij aanvang van een RTL-opname. Toen kreeg de provider al veel kritiek van haar klanten, maar desondanks de ophef heeft Ziggo toch besloten hun beleid door te voeren.”