Apple ID: Herstelsleutel opnieuw aanvragen
Het beste is je iCloud en Apple ID te beveiligen met een twee-staps-verificatie, wanneer je dan moet inloggen met je Apple ID of iCloud moet je eerst een unieke code opgeven die naar je gekoppelde apparaten of telefoonnummer wordt gestuurd.
Hierdoor moet er nog altijd een stap worden uitgevoerd en kun je niet zomaar inloggen met je een wachtwoord. Bij het activeren van de twee-staps-verificatie heb je een herstelsleutel gekregen. Met deze code is het mogelijk toegang te krijgen tot je account wanneer je het wachtwoord vergeten bent of je geen toegang hebt tot je vertrouwde apparaten.
Herstelsleutel kwijt, wat nu?
Bij het verkrijgen van de herstelsleutel werd je geadviseerd deze code af te drukken en op een veilige plaats te bewaren. Het kan zijn dat je nu niet meer weet waar deze code is gebleven of je ben deze gewoon kwijt. Dan kun je eenvoudig een nieuwe code aanvragen. Hoe je dat moet doen lees je hieronder terug.
• Navigeer naar de online pagina voor je Apple ID
• Log in met je Apple ID en wachtwoord
• Klik bij 'Beveiliging' op 'Wijzig'
• Scroll naar 'Herstelsleutel'
Klik nu op 'Zoekgeraakte code vervangen' en vervolgens op 'Ga door'. Volg de stappen om een nieuwe herstelsleutel aan te vragen. Druk deze code vervolgens weer af en bewaar deze op een veilige plaats. Ben je jouw wachtwoord vergeten dan is het helaas niet mogelijk om een herstelsleutel aan te vragen, neem in dat geval contact op met Apple.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 17/07/2016 10:03 | |
Categorie | iCloud | |
Een reactie toevoegen:
17 juli 2016 om 16:49
Hmmzz.. merk op dat ik geen herstel sleutel optie heb o_O
28 september 2017 om 22:36
ik heb iOS 11 op mijn iPhone staan en twee staps verificatie code is geactiveerd.
Het probleem is dat ik mijn beveiligingsvragen niet meer weet en die wil ik graag veranderen de twee staps verificatie code wil ik dan ook uitzetten maar het dit wil allemaal maar niet lukken wat met ik doen.
29 september 2017 om 8:54
In dat geval kun je alleen contact opnemen met Apple zelf. Apple Support kun je op deze manier rechtstreeks benaderen: https://www.appletips.nl/apple-support-raadplegen/
10 oktober 2017 om 7:52
Wesley bedankt voor de tip mijn probleem is opgelost nogmaals bedankt Theo.
21 oktober 2017 om 21:37
Ik heb twee-staps-verificatie inloggen aan staan. Nu is het probleem dat mocht mijn telefoon gestolen worden of kwijt raken, dat ik niet meer bij mijn appel ID kan, daar ik geen andere vertrouwde telefoonnummers of apparaten heb. Nu was een makkelijke uitweg een herstelsleutel geweest. Maar net als Imade heb ik gek genoeg die optie helemaal niet in mijn account. Kan iemand mij aub helpen?
21 oktober 2017 om 21:42
Bij Problemen met je Apple ID kun je het beste Apple Support raadplegen. Apple Support kun je op deze manier rechtstreeks benaderen: https://www.appletips.nl/apple-support-raadplegen/
22 november 2018 om 23:41
Herstelsleutel kwijt
Ga naar apple ID
Inloggen
Beveiliging tik op wijzig
Scrol naar zoek geraakte code vervangen
” Zoek geraakte code vervangen” staat niet meer onder beveiling
6 augustus 2019 om 14:43
Ik heb mijn tablet al jarenlang in de kast gezet omdat er zo ontzettend veel toestanden waren met mijn id dat ik het opgegeven had. Nu ga ik weer eens een poging wagen met bibberende knieën en grote weerzin
23 juli 2020 om 15:24
Vandaag de nieuwe iphone binnen alles aan het synchroniseren so far so good. Nu blijft hij om mijn apple d vragen al 5 keer een ander wachtwoord aan gemaakt. Geeft hij aan dat het account is geblokeerd ik ben nu radeloos en weet even niet meer wat te doen
24 juli 2020 om 7:36
Bekijk deze tip eens: https://www.appletips.nl/apple-id-vergrendeld/ of neem contact op met Apple zelf. Apple Support kun je op deze manier rechtstreeks benaderen: https://www.appletips.nl/apple-support-raadplegen#helpdesk
2 december 2023 om 19:28
Goedendag,
Mijn IPhone liep vast door software en ik kon niets meer. Nu is mij IPhone opnieuw opgestart en ben ik alles opnieuw aan het installeren, maar nu vraagt de mobiel om een herstelsleutel van 28 tekens, maar die weet ik niet. Wat kan ik het beste doen?
2 december 2023 om 20:20
Het beste kun je dan contact zoeken met Apple zelf in de hoop dat ze een oplossing hebben. Apple Support kun je op deze manier rechtstreeks benaderen: http://www.apple.com/nl/support/contact/
Meer informatie: https://www.appletips.nl/apple-support-raadplegen/