27 mei 2020

Apple lost iOS 13.5-bug op, apps starten weer op

2 min leestijd
Apple lost iOS 13.5-bug op, apps starten weer op
Nieuws
2 min leestijd

Wie iOS 13.5 had geïnstalleerd kon problemen ervaren met het opstarten van apps. Meerdere gebruikers hebben de afgelopen dagen gemeld dat ze sommige apps niet meer konden opstarten. Bij het openen van de app verscheen er een melding dat je deze niet kon gebruiken.

Apple heeft tegenover Techcrunch bevestigd dat het probleem verholpen is, wat de oorzaak van de bug was is niet bekend. Starten sommige applicaties nog steeds niet op? Dan hebben we een oplossing voor je.

iOS 13.5-bug: apps starten niet op

Door iOS 13.5 is er een probleem ontstaan waardoor applicaties niet meer konden opstarten op een iPhone en zelfs iPad door iPadOS 13.5. Wanneer je de applicatie opende kreeg je een melding te zien dat de app niet meer met je werd gedeeld. Om de applicatie vooralsnog te kunnen gebruiken moest je deze opnieuw kopen/downloaden in de App Store.

app store updates

De afgelopen dagen werden er ontzettend veel app-updates gepusht vanuit de iOS App Store, opvallend detail: het waren oude updates. Mogelijk hebben deze updates ervoor gezorgd dat je de applicatie nu weer kunt gebruiken. Apple geeft nu ook aan dat het probleem definitief is verholpen.

ook interessant
Oplossingen voor de meest voorkomende iOS 13 bugs en problemen
Oplossingen voor de meest voorkomende iOS 13 bugs en problemen

Heb je problemen met je iPhone door iOS 13 bugs? Dan kunnen deze oplossingen je helpen. Antwoord op de meest voorkomende bugs en fouten.

Oorzaak onbekend

Het Apple gaf verder geen toelichting over hoe dit probleem heeft kunnen ontstaan. Verschillende gebruikers en ontwikkelaars vermoeden dat de bug veroorzaakt werd door 'Delen met gezin', mogelijk was dit de oorzaak en zijn de gebruikersrechten door iOS 13.5 corrupt geraakt. Gelukkig is de bug nu opgelost en kun je weer naar hartelust je apps gebruiken.

Starten de apps nog steeds niet op?

Kun je de app nog steeds niet gebruiken? Dan wordt aangeraden de app-update uit te voeren, als deze niet beschikbaar is kan het helpen om de applicatie te verwijderen en daarna weer opnieuw te installeren. Wil je jouw app-data en gegevens niet verliezen? Dan kun je ook de iPhone applicatie opruimen en daarna opnieuw downloaden. Hoe dat precies werkt lees je hier terug.

ook interessant
iPhone en iPad apps tijdelijk verwijderen voor extra opslagruimte
iPhone en iPad apps tijdelijk verwijderen voor extra opslagruimte

Automatisch of handmatig ongebruikte apps verwijderen van je iPhone of iPad om opslagruimte vrij te maken. Gegevens blijven bewaard.

info
Auteur Wesley Fabry
Datum27/05/2020 15:10
Categorie iOS, Nieuws
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Reacties

  • Helaas bij de nieuwe update weer weigerende apps.? ook worden mijn e-mail adressen veranderd waardoor ik niet meer in mailgroep kan komen. Iemand een tip?

    Beantwoorden
  • Na de update vn iphone7 werkt Facetime, snapchat, videobellen, … niet meer.
    Geen hardware probleem, want de camera werkt wel degelijk. Echter alle apps die gebruik maken van de camera werken niet meer!
    Kan iemand me helpen? Al opnieuw geïnstalleerd, volledige reset gedaan, … niets lijkt te helpen :(

    Beantwoorden
  • Ik ervaar sinds de update naar 13.5 op mijn iPhone Xr allemaal storingen.
    Volume knop gaat steeds naar maximaal na swipen. En de Amazon app weigert pertinent. Opnieuw installeren helpt ook niet.
    Jammer dat iOS steeds gevoeliger wordt!

    Beantwoorden
  • Dit probleem deed zich niet alleen voor bij iOS 13.5.
    Ik had van de week diverse apps die na de app update niet meer werkte en draai op dit moment nog op 13.4.1

    Beantwoorden

Laat een reactie achter



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store