3 juni 2025

Oplossing wanneer gedeelde wachtwoorden niet verschijnen op iPhone, iPad of Mac

2 min leestijd
Oplossing wanneer gedeelde wachtwoorden niet verschijnen op iPhone, iPad of Mac
iOS
2 min leestijd

Met de gedeelde wachtwoorden van Apple kun je wachtwoorden en passkeys veilig delen met een groep vertrouwde personen, zoals gezinsleden of vrienden. Deze gegevens worden versleuteld opgeslagen en gesynchroniseerd via iCloud, waarbij alle groepsleden wachtwoorden kunnen toevoegen, bewerken en gebruiken op hun Apple-apparaten.

Helaas kan het voorvallen dat de gedeelde wachtwoorden niet verschijnen op je iPhone, iPad of Mac. Het onderdeel is leeg en wanneer je zoekt naar de inloggegevens worden deze niet gevolden. Gelukkig is er een oplossing om dit probleem te verhelpen.

Gedeelde wachtwoorden verschijnen niet

Wanneer je gebruikmaakt van Gedeelde wachtwoorden voor iPhone, iPad en Mac zullen de gedeelde inloggegevens verschijnen in de Wachtwoorden-app van Apple. Onder alle categorieën zijn de gedeelde groepen beschikbaar. Wanneer er een synchronisatieprobleem is zul je merken dat dit onderdeel leeg is en je alleen nieuwe groepen kunt aanmaken. Met onderstaande oplossing kun je het synchroniseren weer forceren en herstellen.

Gedeelde wachtwoorden herstellen - Mac

  • Open  ▸ Systeeminstellingen
  • Navigeer naar je Apple Account
  • Klik op 'iCloud'
  • Kies voor 'Wachtwoorden' bij 'Opgeslagen in iCloud'
  • Schakel de optie 'Synchroniseer deze Mac' uit
  • Klik op 'Gereed' en sluit systeeminstellingen
  • Herstart nu je Mac

Keer daarna terug naar  ▸ Syteeminstellingen ▸ Apple Account ▸ iCloud ▸ Wachtwoorden. Schakel de optie 'Synchroniseer deze Mac' in. Controleer in de Wachtwoorden-app of de gedeelde wachtwoorden weer actief zijn.

Oplossing wanneer gedeelde wachtwoorden niet verschijnen op iPhone, iPad of Mac

Gedeelde groepen herstellen - iPhone en iPad

  • Open Instellingen op je iPhone of iPad
  • Navigeer naar je Apple Account
  • Tik op 'iCloud'
  • Kies voor 'Wachtwoorden' bij 'Opgeslagen in iCloud'
  • Schakel de optie 'Synchroniseer deze iPhone/iPad' uit
  • Keer terug en verlaat de Instellingen-app
  • Herstart je iPhone of iPad

Keer daarna terug naar Instellingen ▸ Apple Account ▸ iCloud ▸ Wachtwoorden. Schakel de optie 'Synchroniseer deze iPhone/iPad' in. Controleer in de Wachtwoorden-app of de gedeelde wachtwoorden weer actief zijn.

ook interessant
Gezinswachtwoorden: Inloggegevens en wachtwoorden delen met andere gebruikers
Gezinswachtwoorden: Inloggegevens en wachtwoorden delen met andere gebruikers

Groepen met inloggegevens en wachtwoorden delen met andere gebruikers via gezinswachtwoorden voor iPhone, iPad en Mac

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt04/06/2025 08:33
Categorie iOS, macOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Laat een reactie achter



Wil je appletips meldingen ontvangen?

Je kunt zelf aangeven over welke onderwerpen je medlingen wilt ontvangen en natuurlijk kun je deze ook weer uitschakelen.

Nadat je op akkoord klikt zal je webbrowser vragen of je akkoord gaat met het ontvangen van pushberichten.


AKKOORD    NEE BEDANKT
Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store