31 juli 2017

macOS 10.13High Sierra: Notities pinnen en tabellen toevoegen

Notities os x icon

De Notities applicatie is de afgelopen jaren uitgebreider en stukken professioneler geworden. Apple voegt in macOS High Sierra enkele nieuwe opties toe. Zo kun je notities pinnen en kun je handig gebruikmaken van tabellen.

Goed om te weten: Voor alle nieuwe opties heb je een iCloud account nodig. Gebruik je bijvoorbeeld Notities in combinatie met een gmail-account dan werken deze opties niet. Daarnaast werken de opties wel als je Noties alleen lokaal gebruikt. Dit heeft waarschijnlijk met de synchronisatie te maken, iets wat bijvoorbeeld gmail niet ondersteund.

Notities pinnen in Notities voor Mac

• Open de Notities applicatie
• Navigeer naar een notitie en open deze
• Klik in de menubalk op 'Archief'
• Kies voor 'Maak notitie vast'

Notities pinnen en vastzetten in macOS High Sierra

De notitie wordt onmiddellijk vastgezet aan de bovenkant van de lijst met notities. Je kunt een notitie ook pinnen door met een secundaire klik (rechtermuisknop) te klikken op de notitie en te kiezen voor 'Maak notitie vast' Via beide procedures kun je de notitie loskoppelen.

Tabellen toevoegen aan Notities

Vanaf macOS High Sierra kun je ook tabellen toevoegen aan een notitie. Open hiervoor een notitie en klik in de knoppenbalk op tabel-icoon naast de plus-knop. Onmiddellijk wordt er een tabel toegevoegd, deze kun je uitbreiden door boven een kolom of naast een rij te klikken op de drie bolletjes. Klik vervolgens op de meer-knop en kies voor 'Voeg kolom/rij toe".

Tabellen toevoegen aan Notities in macOS

macOS High Sierra wordt dit najaar verwacht, de publieke beta is nu beschikbaar voor Mac (klik hier voor meer informatie). Welke apparaten High Sierra ondersteunen en wat er allemaal nieuw is vind je terug in onze uitgebreide macOS High Sierra FAQ, waarin een hoop vragen worden beantwoord en nieuwe functies worden besproken.

Lees ook: Kom alles te weten over iOS 11







Reacties


  • Peter Niemeijer

    31 juli 2017 om 20:39

    Mooi hoor, maar Apple zou er beter aan doen haar ondersteuning van de iTunes store op een hoger kwaliteitsniveau te brengen en mensen eens echt te helpen.
    Nu volstaan ze met het debiteren van procedures zonder enig inlevingsvermogen.

    Ze zijn onmogelijk aan de telefoon te krijgen. Hele maar dan ook hele slechte ervaringen mee.

    Zelfs Vodafone kan het beter inmiddels en dat zegt wel wat!

Een reactie toevoegen:



Do NOT follow this link or you will be banned from the site!