7 september 2024

iDEAL en Bancontact gebruiken voor iCloud, App Store aankopen en Apple Music

2 min leestijd
iDEAL en Bancontact gebruiken voor iCloud, App Store aankopen en Apple Music
Uitleg
2 min leestijd

Het is mogelijk om iDEAL en Bancontact te koppelen aan je Apple Account (Apple ID) om zo aankopen te verrichten in de iTunes-, iBooks en App Store. Denk hierbij aan apps, muziek, abonnementen, films, maar ook je Apple Music abonnement en je iCloud-opslag kun je betalen met iDEAL of Bancontact.

Het is niet zo dat je per aankoop een transactie doet, je betaald op voorhand door je account op te waarderen met een bepaald bedrag. Van dit saldo gaan alle aankopen, inclusief abonnementen af. Het toevoegen van iDEAL en Bancontact is eenvoudig en de meeste Nederlandse en Belgische banken worden ondersteund. Een bitcoin wallet wordt helaas niet ondersteund.

iDEAL of Bancontact koppelen aan je Apple Account

  1. Open Instellingen op je iPhone of iPad
  2. Navigeer naar je naam
  3. Tik op 'Media en aankopen'
  4. Kies voor 'Toon account', log in met je Apple Account
  5. Tik op 'Beheer betaalmethoden'
  6. Kies voor 'Voeg betaalmethode toe'
  7. Selecteer iDEAL/Bancontact en doorloop de stappen op het scherm
App Store iDeal

Bevestig de wijziging door op 'Gereed' te tikken en kies vervolgens een standaard bedrag of vul een persoonlijke in via de optie 'Anders'. Doorloop de stappen om het geld via een transactie te koppelen aan je Apple Account.

Vanaf nu kun je dit tegoed gebruiken voor alle aankopen in de Stores, maar ook voor je Apple Music en iCloud abonnement. Je moet er wel voor zorgen dat je voldoende saldo hebt om het abonnement te betalen.

ook interessant
PayPal gebruiken voor iCloud opslag, App Store aankopen en Apple Music
PayPal gebruiken voor iCloud opslag, App Store aankopen en Apple Music

PayPal nu ook te gebruiken voor App Store aankopen en Apple Music, maar ook kun je je iCloud-opslag en overige aankopen mee betalen

Geld toevoegen aan je Apple ID via iDEAL of Bancontact

  • Open de App Store
  • Tik bovenin op je profielfoto of silhouet
  • Tik op je naam
  • Kies voor 'Voeg geld toe aan je account'
  • Doorloop de stappen om geld toe te voegen
iDEAL en Bancontact gebruiken voor iCloud, App Store aankopen en Apple Music

Daarnaast kun je er ook voor kiezen dat het geld automatisch wordt toegevoegd aan je Apple Account. Kies dan voor wekelijks, tweewekelijks of maandelijks aanvullen. Daarnaast kun je ook de optie 'Schakel automatisch opladen in' gebruiken. Dan wordt je saldo automatisch aangevuld wanneer dit op is.

Mogelijk langere verwerkingstijd

Als je tegoed koopt via iDEAL, moet je rekening houden dat de verwerkingstijd bij Apple wat langer kan duren. Zodra de betaling bij Apple bevestigd is, wordt het saldo van je Apple Account verhoogt. Dat in de slechtste gevallen een paar uur duren. Voeg geen nieuw geld toe als deze er nog niet op staat.

Niet voor gezinsdeling

iDEAL en Bancontact zijn alleen beschikbaar wanneer je geen gebruikmaakt van delen met gezin, wie gebruikmaakt van gezinsdeling moet in het bezit zijn van een creditkaart of PayPal.

ook interessant
iTunes cadeaukaart inwisselen en iTunes tegoed opwaarderen
iTunes cadeaukaart inwisselen en iTunes tegoed opwaarderen

In deze Apple tip leggen we uit hoe je een iTunes cadeaukaart kunt inwisselen en je iTunes tegoed kunt opwaarderen.

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt07/09/2024 09:32
Categorie Uitleg
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏
  21 reacties

Reacties

  • Reactie van Mark Nijholt
    Mark Nijholt

    Ik ben verandert van bank en kan nu mijn Ideal niet wijzigen. De ABN Amro blijft staan en kan er geen Regiobank van maken. Ook verwijderen van ABN lukt niet omdat er een abonnement op loopt staat er

    Beantwoorden
    1. Reactie van Wesley Fabry
      Wesley Fabry
      appletips

      Het beste neem je dan even contact op met Apple zelf. Apple Support kun je op deze manier rechtstreeks benaderen: https://www.appletips.nl/apple-support-raadplegen#helpdesk

    2. Reactie van Matthijs
      Matthijs

      Ik loop tegen precies hetzelfde aan, ben je er inmiddels achter hoe je dit kunt wijzigen?

  • Reactie van Karin
    Karin

    Zojuist 10,00 euro op mijn account gezet. Geen enkel probleem! Daarna via iCloud aangeklikt dat ik de opslag wilde verhogen naar 50GB. Dit is vervolgens automatisch gekoppeld aan mijn account en gaat nu van mijn account af, super!!

    Beantwoorden
  • Reactie van Rob
    Rob

    Zat er over te denken om een iPhone ipv Android te kopen. Maar dit soort dingen heb ik geen zin in. Gaat bij Android veel makkelijker. Bij Adobe en andere Amerikaanse bedrijven heb je ook een creditcard nodig. Zorg gewoon dat iDeal in Nederland werkt!

    Beantwoorden
  • Reactie van Johannes
    Johannes

    Ik kan geen iCloud opslag verhogen. Ik heb geen creditcard maar er staat wel genoeg saldo op iTunes. Als ik wil opwaarderen blijft hij vragen om creditcard gegevens. Wat doe ik fout?

    Beantwoorden
    1. Reactie van Wesley Fabry
      Wesley Fabry
      appletips

      Het beste kun je dit met Apple zelf even regelen Johannes. Apple Support kun je op deze manier rechtstreeks benaderen: https://www.appletips.nl/apple-support-raadplegen#helpdesk

  • Reactie van Wesley Fabry
    Wesley Fabry
    appletips

    @Mark apple zelf proberen het bedrag in rekening te brengen, als dit niet lukt wordt je gewaarschuwd. Dan heb je een X aantal tijd om dit op te lossen, anders wordt wel dichtgezet. Je hebt dus altijd wel even de tijd om je tegoed op te waarderen. Het is wel een kwestie om in de gaten te houden.

    Beantwoorden
    1. Reactie van Rudolph
      Rudolph

      IDEAL wordt niet als keuze optie getoond als je buiten Nederland woont maar wel een Nederlandse bank hebt. Apple Support wist het ook niet. Bij toeval vond ik de oplossing. Laat een ander aan jou een tegoed sturen via IDEAL. Accepteer het cadeau en daardoor is IDEAAL aan je account gekoppeld en als betalingswijze voor jou beschikbaar.

  • Reactie van Mark ten Hove
    Mark ten Hove

    Stel je bent door je tegoed (via ideal) heen en je betaald te laat, wordt de icloud dan gewist of wordt deze tijdelijk geblokkeerd?

    Beantwoorden
  • Reactie van Wesley Fabry
    Wesley Fabry
    appletips

    @ger denk dat Apple het makkelijker vindt om je geld terug te storten, zullen vast te veel instanties erbij betrokken zijn om dat goed te regelen bij problemen.

    Beantwoorden
  • Reactie van Ger
    Ger

    Wat zou de reden kunnen zijn dat het geld weer wordt teruggeboekt?
    Apple zou dit wel ergens kunnen vermelden.

    Beantwoorden
  • Reactie van Ger
    Ger

    Omdat ideal dus niet werkt weer bij de Hema een kaartje gekocht via internet dit werkt altijd perfect, geen account bestellen en opwaarderen.
    Als ik via een kaart opwaardeer moet altijd uitloggen en weer inloggen om mijn up to date saldo te zien op de ipad, dus als ik mijn profiel aantik.

    Beantwoorden
  • Reactie van Ger
    Ger

    Ook bij mij is het geld weer terug gestort, dus opwaarderen met Ideal werkt dus nog niet.

    Beantwoorden
  • Reactie van Jurriaan
    Jurriaan

    Typisch Apple om via iDEAL delen met gezin niet mogelijk te maken. Wat is het probleem om dit wel te doen?

    Gezinsdelen werkt via Paypal alleen als je een credit-card hebt gekoppeld aan je Paypal account.

    Beantwoorden
  • Reactie van Fred Tops
    Fred Tops

    Niks opgelost….. wel het geld terug, maar ook de tweede poging liep spaak…. ideal werkt gewoon niet!!!!

    Beantwoorden
  • Reactie van Frans
    Frans

    Even de verdere gang van zaken. (Voor wie hetzelfde probleem mocht zijn tegengekomen.) Vanmorgen gebeld met Apple. Keurig te woord gestaan en geholpen. De medewerker kon het zelf niet oplossen en verder doorverwezen. Mail gemaakt met het probleem via itunes/muziek. Nu….paar uurtjes later geld teruggeboekt zag ik. Was een hele onderneming maar keurig opgelost.

    Beantwoorden
  • Reactie van Frans
    Frans

    Nou, dat heeft niks opgelost. En op deze manier zijn het wel een hele………boel meer handelingen. :-)
    Slechte zaak trouwens om een nieuwe betaalmethode op deze manier te introduceren.

    Beantwoorden
  • Reactie van Wesley Fabry
    Wesley Fabry
    appletips

    Even uitloggen en weer opnieuw inloggen in de App store zou het probleem verhelpen en het saldo toevoegen.

    Anders zou ik even afwachen, tenslotte nieuwe functie en wellicht veel transacties nu. Als het morgen niet er op staat even Apple Support raadplegen. Apple Support kun je op deze manier rechtstreeks benaderen: https://www.appletips.nl/apple-support-raadplegen/

    Beantwoorden
  • Reactie van Frans
    Frans

    Ik heb hetzelfde probleem als Fred. Ook afgeschreven maar niet toegevoegd aan saldo.

    Beantwoorden
  • Reactie van Fred tops
    Fred tops

    Zojuist via ideal geld toegevoegd, dit is wel afgeschreven van mijn rekening, maar niet toegevoegd aan mijn apple account…..

    Beantwoorden

Laat een reactie achter



Wil je appletips meldingen ontvangen?

Je kunt zelf aangeven over welke onderwerpen je medlingen wilt ontvangen en natuurlijk kun je deze ook weer uitschakelen.

Nadat je op akkoord klikt zal je webbrowser vragen of je akkoord gaat met het ontvangen van pushberichten.


AKKOORD    NEE BEDANKT
Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store