4 februari 2023

iDEAL en Bancontact gebruiken voor iCloud, App Store aankopen en Apple Music

2 min leestijd
iDEAL en Bancontact gebruiken voor iCloud, App Store aankopen en Apple Music
Uitleg
2 min leestijd

Het is mogelijk om iDEAL en Bancontact te koppelen aan je Apple ID om zo aankopen te verrichten in de iTunes-, iBooks en App Store. Denk hierbij aan apps, muziek, abonnementen, films, maar ook je Apple Music abonnement en je iCloud-opslag kun je betalen met iDEAL of Bancontact.

Het is niet zo dat je per aankoop een transactie doet, je betaald op voorhand door je account op te waarderen met een bepaald bedrag. Van dit saldo gaan alle aankopen, inclusief abonnementen af. Het toevoegen van iDEAL en Bancontact is eenvoudig en de meeste Nederlandse en Belgische banken worden ondersteund. Een bitcoin wallet wordt helaas niet ondersteund.

iDEAL of Bancontact koppelen aan je Apple ID

  1. Open Instellingen op je iPhone of iPad
  2. Navigeer naar je naam
  3. Tik op 'Media en aankopen'
  4. Kies voor 'Toon account', log in met je Apple ID
  5. Tik op 'Beheer betaalmethoden'
  6. Kies voor 'Voeg betaalmethode toe'
  7. Selecteer iDEAL/Bancontact en doorloop de stappen op het scherm
App Store iDeal

Bevestig de wijziging door op 'Gereed' te tikken en kies vervolgens een standaard bedrag of vul een persoonlijke in via de optie 'Anders'. Doorloop de stappen om het geld via een transactie te koppelen aan je Apple ID.

Vanaf nu kun je dit tegoed gebruiken voor alle aankopen in de Stores, maar ook voor je Apple Music en iCloud abonnement. Je moet er wel voor zorgen dat je voldoende saldo hebt om het abonnement te betalen.

ook interessant
PayPal gebruiken voor iCloud opslag, App Store aankopen en Apple Music
PayPal gebruiken voor iCloud opslag, App Store aankopen en Apple Music

PayPal nu ook te gebruiken voor App Store aankopen en Apple Music, maar ook kun je je iCloud-opslag en overige aankopen mee betalen

Geld toevoegen aan je Apple ID via iDEAL of Bancontact

  • Open de App Store
  • Tik bovenin op je profielfoto of silhouet
  • Tik op je naam
  • Kies voor 'Voeg geld toe aan je account'
  • Doorloop de stappen om geld toe te voegen
iDEAL en Bancontact gebruiken voor iCloud, App Store aankopen en Apple Music

Daarnaast kun je er ook voor kiezen dat het geld automatisch wordt toegevoegd aan je Apple ID. Kies dan voor wekelijks, tweewekelijks of maandelijks aanvullen. Daarnaast kun je ook de optie 'Schakel automatisch opladen in' gebruiken. Dan wordt je saldo automatisch aangevuld wanneer dit op is.

Niet voor gezinsdeling

iDEAL en Bancontact zijn alleen beschikbaar wanneer je geen gebruikmaakt van delen met gezin, wie gebruikmaakt van gezinsdeling moet in het bezit zijn van een creditkaart of PayPal.

ook interessant
iTunes cadeaukaart inwisselen en iTunes tegoed opwaarderen
iTunes cadeaukaart inwisselen en iTunes tegoed opwaarderen

In deze Apple tip leggen we uit hoe je een iTunes cadeaukaart kunt inwisselen en je iTunes tegoed kunt opwaarderen.

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt04/02/2023 11:08
Categorie Uitleg
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏
  19 reacties

Reacties

  • Ik ben verandert van bank en kan nu mijn Ideal niet wijzigen. De ABN Amro blijft staan en kan er geen Regiobank van maken. Ook verwijderen van ABN lukt niet omdat er een abonnement op loopt staat er

    Beantwoorden
    1. Het beste neem je dan even contact op met Apple zelf. Apple Support kun je op deze manier rechtstreeks benaderen: https://www.appletips.nl/apple-support-raadplegen#helpdesk

      Beantwoorden
  • Zojuist 10,00 euro op mijn account gezet. Geen enkel probleem! Daarna via iCloud aangeklikt dat ik de opslag wilde verhogen naar 50GB. Dit is vervolgens automatisch gekoppeld aan mijn account en gaat nu van mijn account af, super!!

    Beantwoorden
  • Zat er over te denken om een iPhone ipv Android te kopen. Maar dit soort dingen heb ik geen zin in. Gaat bij Android veel makkelijker. Bij Adobe en andere Amerikaanse bedrijven heb je ook een creditcard nodig. Zorg gewoon dat iDeal in Nederland werkt!

    Beantwoorden
  • Ik kan geen iCloud opslag verhogen. Ik heb geen creditcard maar er staat wel genoeg saldo op iTunes. Als ik wil opwaarderen blijft hij vragen om creditcard gegevens. Wat doe ik fout?

    Beantwoorden
    1. Het beste kun je dit met Apple zelf even regelen Johannes. Apple Support kun je op deze manier rechtstreeks benaderen: https://www.appletips.nl/apple-support-raadplegen#helpdesk

      Beantwoorden
  • @Mark apple zelf proberen het bedrag in rekening te brengen, als dit niet lukt wordt je gewaarschuwd. Dan heb je een X aantal tijd om dit op te lossen, anders wordt wel dichtgezet. Je hebt dus altijd wel even de tijd om je tegoed op te waarderen. Het is wel een kwestie om in de gaten te houden.

    Beantwoorden
  • Stel je bent door je tegoed (via ideal) heen en je betaald te laat, wordt de icloud dan gewist of wordt deze tijdelijk geblokkeerd?

    Beantwoorden
  • @ger denk dat Apple het makkelijker vindt om je geld terug te storten, zullen vast te veel instanties erbij betrokken zijn om dat goed te regelen bij problemen.

    Beantwoorden
  • Wat zou de reden kunnen zijn dat het geld weer wordt teruggeboekt?
    Apple zou dit wel ergens kunnen vermelden.

    Beantwoorden
  • Omdat ideal dus niet werkt weer bij de Hema een kaartje gekocht via internet dit werkt altijd perfect, geen account bestellen en opwaarderen.
    Als ik via een kaart opwaardeer moet altijd uitloggen en weer inloggen om mijn up to date saldo te zien op de ipad, dus als ik mijn profiel aantik.

    Beantwoorden
  • Ook bij mij is het geld weer terug gestort, dus opwaarderen met Ideal werkt dus nog niet.

    Beantwoorden
  • Typisch Apple om via iDEAL delen met gezin niet mogelijk te maken. Wat is het probleem om dit wel te doen?

    Gezinsdelen werkt via Paypal alleen als je een credit-card hebt gekoppeld aan je Paypal account.

    Beantwoorden
  • Niks opgelost….. wel het geld terug, maar ook de tweede poging liep spaak…. ideal werkt gewoon niet!!!!

    Beantwoorden
  • Even de verdere gang van zaken. (Voor wie hetzelfde probleem mocht zijn tegengekomen.) Vanmorgen gebeld met Apple. Keurig te woord gestaan en geholpen. De medewerker kon het zelf niet oplossen en verder doorverwezen. Mail gemaakt met het probleem via itunes/muziek. Nu….paar uurtjes later geld teruggeboekt zag ik. Was een hele onderneming maar keurig opgelost.

    Beantwoorden
  • Nou, dat heeft niks opgelost. En op deze manier zijn het wel een hele………boel meer handelingen. :-)
    Slechte zaak trouwens om een nieuwe betaalmethode op deze manier te introduceren.

    Beantwoorden
  • Even uitloggen en weer opnieuw inloggen in de App store zou het probleem verhelpen en het saldo toevoegen.

    Anders zou ik even afwachen, tenslotte nieuwe functie en wellicht veel transacties nu. Als het morgen niet er op staat even Apple Support raadplegen. Apple Support kun je op deze manier rechtstreeks benaderen: https://www.appletips.nl/apple-support-raadplegen/

    Beantwoorden
  • Ik heb hetzelfde probleem als Fred. Ook afgeschreven maar niet toegevoegd aan saldo.

    Beantwoorden
  • Zojuist via ideal geld toegevoegd, dit is wel afgeschreven van mijn rekening, maar niet toegevoegd aan mijn apple account…..

    Beantwoorden

Laat een reactie achter



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store