iOS 6: Reclametracking uitschakelen
Nieuw in iOS 6 is de reclame-identificatiecode. Wanneer je een webpagina bezoek wordt er aan de hand van cookies gegevens bewaard, dit met betrekking tot je interesses.
Wanneer je bijvoorbeeld opzoek bent naar een nieuwe auto en je zoekt op bij Google naar ‘Mazda 2′. Zal je merken dat de komende dagen op verschillende webpagina’s en applicaties reclame tevoorschijn komen over de Mazda 2. Dit kan storend zijn, in iOS 6 is het mogelijk dit gedrag uit te schakelen. Deze handeling doe je via:
Instellingen ▸ Algemeen ▸ Info ▸ Reclame
Schakel vervolgens de optie ‘Beperk reclametracking’ in. De werking van deze functie is mede de verantwoordelijkheid van de advertentie diensten en websites die je bezoekt, deze dienen de instelling te respecteren.
Wanneer je ervoor kiest om reclametracking uit te schakelen, mogen applicatie de reclame-identificatiecode niet gebruiken om speciaal gerichte reclame te laten zien. In de toekomst wordt gebruik van de reclame-identificatiecode verplicht voor alle apps. Tot het zover is, ontvang je mogelijk nog steeds speciaal gerichte reclame.
Meer tips over iOS 6 kun je hier terugvinden.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 27/09/2012 09:09 | |
Categorie | iOS | |
Reacties
@Roger de optie is nog steeds aanwezig, hij staat nu alleen bij privacy ;)
Hallo’ ik heb een iPhone 4s iOS 7 en vindt echter nergens via algemeen-info-reclame…… De optie is er gewoonweg niet :(. Greetz
@iDriftKing Inderdaad, zoals we die kennen uit Mountain Lion
Dit is toch gewoon een do not track optie?
Bedankt voor deze zeer goede tip!
Goede tip, deze functie zit diep verstopt in iOS6.