Menu

29 september 2013

Je woning beveiligen met SmartAlarm (review)

SmartAlarm1Tegenwoordig kun je met een iPhone App de kamerthermostaat bedienen of het licht in je huis aanpassen. Hieraan kunnen we nu ook het alarmsysteem voor je huis of bedrijf aan toevoegen.

De afgelopen weken hebben wij op het appletips hoofdkwartier het alarmsysteem van SmartAlarm uitvoerig getest. Volgens de leverancier moet het systeem eenvoudig te installeren en te beheren zijn. We hebben de proef op de som genomen.

Met Smartalarm is het mogelijk om je huis te voorzien van een alarmsysteem dat geheel draadloos communiceert met verschillende sensoren. De hardware is volgens de Euro-norm EN 50131-1 klasse 2 gecertificeerd en kan dus zonder enig probleem worden gebruikt in privé en professionele omgevingen.

In tegenstelling tot een (volledig bekabeld) traditioneel alarmsysteem werkt Smartalarm via internet. Zowel de installatie als het beheer kun je uitvoeren vanuit je favoriete webbrowser.

Mensen die een alarmsysteem in hun huis willen installeren worden vaak afgeschrikt door de hoge installatie kosten. Smartalarm werkt volledig draadloos en de installatie is redelijk eenvoudig, er hoeft geen speciale bekabeling te worden aangelegd naar de verschillende sensoren. Binnen één uur zou je volgens de leverancier het alarmsysteem geïnstalleerd en operationeel kunnen hebben.

Schermafbeelding 2013-09-19 om 14.22.15

Installatie

Het belangrijkste component binnen het smartalarm systeem is de basiscentrale deze dient op een centrale plaats te worden gemonteerd. De basiscentrale is voorzien van een extreem luide sirene (115 dB) en zorgt voor de communicatie met de verschillende sensoren. Met behulp van een meegeleverde externe dongle kun je het basisstation aansluiten op je netwerk en benaderen via internet. De dongle is voorzien van een unieke code waarmee deze kan worden geïdentificeerd. Bij de initiële installatie is deze code belangrijk, aan de hand hiervan wordt je persoonlijke omgeving voor het beheer aangemaakt op mijnsmartalarm.nl.

phpThumb_generated_thumbnailjpg-3

Sensoren

Het systeem kan worden voorzien van verschillende sensoren (maximaal 268) welke communiceren via het 868Mhz protocol. Op dit moment zijn de volgende sensoren beschikbaar: bewegingsmelders, rookmelders, glasbreukmelders, temperatuur/vochtigheidsmeters, lekkagemelders, trillingsmelders, Koolstofmonoxidemelders, (nachtzicht) IP camera’s.

Nadat de basiscentrale online is kun je sensoren gaan toevoegen, het proces wordt stapsgewijs uitgelegd op de webpagina. De stappen worden verduidelijkt met verschillende instructie video’s. Ieder type sensor heeft zijn eigen methode om te koppelen met het systeem. Met behulp van de online instructies is het toevoegen van de sensoren redelijk simpel.

Schermafbeelding 2013-09-19 om 14.28.20

Sommige sensoren zijn iets lastiger toe te voegen dan anderen. Mochten er zich problemen voordoen dan kun je altijd terugvallen op PDF documentatie, hierin kun je extra informatie terugvinden en extra tips voor de plaatsing terugvinden.

De bewegingssensoren zijn huisdier vriendelijk. Dit betekent dat het alarm wordt geactiveerd bij beweging van mensen, maar niet reageren op voorbijlopende huisdieren. Alle sensoren maken gebruik van standaard AA of knoop-cel batterijen, de gemiddelde levensduur hiervan is 4 jaar. Wanneer de batterijen moeten worden vervangen zal dit automatisch worden gemeld in de mijnsmartalarm omgeving, mobiele applicatie of door middel van een notificatie.

De sensoren kunnen op een maximale afstand van 250 meter ten opzichte van de basiscentrale worden geplaatst. Dit is vanzelfsprekend afhankelijk van het type sensor en de materialen die zich tussen de basisunit sensoren aanwezig zijn. In de praktijk is dit meer dan genoeg voor (grotere) woonhuizen, mocht een sensor buiten het bereik noodzakelijk zijn, dan kan er een optionele signaal versterker aan het systeem worden toegevoegd.

Macbook_Smartalarm_01

Bediening

SmartAlarm1Het alarmsysteem in- of uitschakelen kun je via de speciale Smartalarm iOS app, hoewel het inschakelen via een internetverbinding gaat wordt de wijziging bijna zonder vertraging uitgevoerd. Met behulp van de app kun je ook de alarm-, statusmeldingen en optionele IP camera’s bekijken.

Via een numeriek bedieningspaneel kun je op klassieke wijze het alarmsysteem in- of uitschakelen. Het bedieningspaneel kan gebruikt worden door meerdere personen met elk hun eigen toegangscode. Mocht dit alles te ingewikkeld zijn dan kun je ook gebruik maken van een ‘simpele’ afstandsbediening in de vorm van een sleutelhanger.

Smartalarm
SmartalarmCategorie: Utilities
Ontwikkelaar: cieZO B.V.
iPad & iPhone  4+  3 MB DOWNLOAD GRATIS

Smartmessages

Een grote kracht van het smartalarm systeem zijn de flexibele Smartmessages. Het systeem kan je op verschillende manieren informeren wat er in je huis afspeelt. De meldingen kunnen via SMS of e-mail worden verstuurd en zijn ook terug te lezen in de mobiele applicatie. Meerdere ontvangers kunnen worden opgeven, bij een inbraakpoging kan je bijvoorbeeld ook de buren een SMS sturen.

De meldingen kunnen op basis van sensor condities en tijden worden verstuurd. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat je een notificatie wilt ontvangen als een bepaalde deur nog openstaat na 23:00 uur.

Voor het online configureren van de Smartmessages kun je helaas geen gebruik maken van Safari, je kunt dan terugvallen op Google Chrome.

SmartCam

Aan het systeem kunnen 4 Wi-Fi HD 720p camera’s worden toegevoegd, de beelden hiervan kunnen ‘live’ via de SmartAlarm app en de mijnsmartalarm website worden bekeken.

De SmartCam beschikt over een nachtmodus en heeft de mogelijkheid om bewegingen te detecteren. Helaas is het niet mogelijkheid om de gevoeligheid van de automatische dag- nachtstand aan te passen. De camera beslist zelf wanneer er geswitched wordt. Hierdoor kan het voorkomen dat er bij voldoende licht alsnog de nachtmodus wordt geactiveerd.

De camara is voorzien van bewegingsdetectie. Wanneer er beweging wordt waargenomen door de camera, dan worden de beelden automatisch opgeslagen op de SmartAlarm server. De configuratie van de detectiezones gebeurd geheel webbased in de camera zelf.

Om de door ons getest SmartCam (met nachtzicht) operationeel te krijgen is kennis van NAT en routerconfiguratie noodzakelijk. De nieuwe serie SmartCam’s kunnen echter op de zelfde wijze als een sensor via de webpagina worden toegevoegd aan het systeem. De beeldkwaliteit van de SmartCam camera’s is zeer goed te noemen.

Mocht je al beschikken over IP camera’s dan kunnen deze ook worden gebruikt in combinatie met smartalarm, deze dienen FTP en H.264 streaming te ondersteunen.

SmartAlarm2

Koppelen met een meldkamer

Wanneer er iets gebeurd in je woning is het natuurlijk zaak dat hieraan opvolging wordt gegeven. SmartAlarm werkt hiervoor samen met de meldkamer van Trigion. Deze meldkamer heeft vergunning (PAC 1) en is door justitie erkend als meldkamer.

De meldkamer zal actie ondernemen bij een alarmmelding en kan ook als daar toestemming voor is gegeven meekijken op de geïnstalleerde Smartcams. Op deze manier kan er adequaat gereageerd worden bij een alarmmelding, erg handig als je op vakantie bent in het buitenland.

Bij een inbraak is een tweede verificatie noodzakelijk voordat de politie actie zal ondernemen. De eerste melding kan gegenereerd worden door een sensor, deze kan worden geverifieerd door de camera beelden. Hierdoor wordt voorkomen dat de politie naar een ‘vals alarm’ wordt gestuurd omdat er een schilderij van de muur is gevallen.

Schermafbeelding 2013-09-19 om 14.54.23

De kosten

Het SmartAlarm basispakket heeft een lage instapprijs van € 289. Dit pakket bestaat uit de basiscentrale, 2 bewegingsmelders, 1 deurcontact, numeriek bedieningspaneel en afstandsbediening (sleutelhanger formaat).

Daarnaast betaal je € 8,95 per maand aan abonnementskosten. Voor dit bedrag ben je 24 uur per dag verbonden met smartalarm.nl en kan er onbeperkt meldingen per SMS en e-mail worden verstuurd. Wanneer je gebruik maakt van SmartCams betaal je € 4,00 extra per maand voor maximaal 4 camera’s. Voor dit geld worden de camerabeelden centraal op de Smartalarm servers opgeslagen.

Als je gebruik wilt maken van de Trigion meldkamer dan kost dit € 12,50 per maand. Daarnaast kun je er ook voorkiezen om alleen bij langere afwezigheid gebruik te maken van de meldkamer (On Demand), de kosten hiervan bedragen €2,00 per dag.

SmartAlarm activeren en Camera

Conclusie

We hebben het systeem meer dan 2 maanden getest en het heeft een zeer positieve indruk achtergelaten, de installatie van een basispakket kan inderdaad binnen één uur worden uitgevoerd. Het aanmelden en plaatsen van de sensoren neemt hiervan de meeste tijd in beslag. Eenmaal geïnstalleerd beschik je over een zeer gebruiksvriendelijk en betrouwbaar alarmsysteem.

De iOS app zorgt voor extra comfort en geeft je alle informatie over de status van het systeem. Alarm vergeten in te schakelen? Geen probleem, met één tap op het scherm activeer je het alarmsysteem waar je ook bent. Het beheer van het systeem via mijnsmartalarm.nl is de door heldere structuur uiterst simpel en spreekt voor zich.

Mocht je je huis en ‘dure’ Apple apparatuur in stijl willen beschermen dan is het Smartalarm systeem een zeer mooie oplossing. Iedereen die beetje handig is en affiniteit heeft met computers kan de installatie uitvoeren. De sensoren kunnen met dubbelzijdig plakband worden gemonteerd, een schroefje in de muur is natuurlijk beter!

Het Basis Alarmpakket kost € 289 (met Smartcam € 350) en dat is een zeer concurrerende prijs voor een dergelijke installatie. De prijzen voor de losse sensoren zijn echter wel iets forser. Voor een extra bewegingsmelder betaal je € 59,00 en voor een deurcontact € 49,95.

Maak vooraf een beveiligingsplan met behulp van een plattegrond. Hierdoor krijg je snel inzichtelijk welke en hoeveel sensoren er nodig zijn. Het smartalarm basispakket is voldoende om de gehele onderverdieping van een standaard huis te voorzien.

Meer informatie: http://www.smartalarm.nl




Gerelateerde tips:




Reacties


  • Henk Andriesse 29 september 2013 om 15:05

    Lijkt me een interresant systeem, 868 MHz is dat dan Z Wave?

  • Wesley Fabry 29 september 2013 om 17:25

    868 mhz is een Radiofrequentie. Deze 868 Mhz band is door de autoriteiten vastgelegd voor beveiliging. Op deze frequentie mogen dus alleen beveiligingssystemen. Veel goedkope alarmsystemen werken met de 433 Mhz band waar alles wat draadloos is op zit.

    Dus je bijvoorbeeld je afstandsbediening, het speelgoedautootje van je kinderen of iets anders simpels kan al een storing op je alarmsysteem geven. Daarom is het raadzaam altijd een alarmsystemen aan te schaffen die op deze (duurdere) 868mhz frequentie zit.

  • Jack Machielse 29 september 2013 om 18:52

    Kunnen er ook bedrade sensoren op aangesloten worden?

  • micpol 29 september 2013 om 21:51

    Het systeem van woonveilig.nl is een prima systeem en iets goedkoper dan het systeem dat zojuist is gereviewed

  • David Oyens 29 september 2013 om 22:49

    @ Micpol Ik ben al een tijdje op zoek naar een alarm en zag in eerste instantie niet erg veel verschil tussen woonveilig en smartalarm. Behalve dan dat woonveilig op hun eigen site juist wel een stukje duurder is. Waar heb je deze goedkopere prijzen gevonden? Over SmartAlarm kan ik weinig reviews vinden behalve deze die positief is. De reviews ( van echte gebruikers) van woonveilig zijn wat minder positief die ik heb gevonden:

    http://beoordelingen.feedbackcompany.nl/reviews/2316/Woonveilig.nl.html

    https://www.start12.nl/winkelen/electronica/woonveilig/

    Heb wel het idee dat woonveilig wat langer bestaat en wellicht daarom meer kritische klanten heeft, maar na deze review neig ik meer naar smartalarm. Heeft iemand echte gebruikers ervaring met smartalarm??

  • Sinas 29 september 2013 om 23:50

    Laat een systeem installeren door een beveiligingingsbedrijf, kost wat, maar dat verdien je in een paar jaar terug vanwege de exorbitantie som aan maand-bedragen.

    Wij hebben beveiliging met meldkamer voor net iets meer dan € 1 per maand, en het systeem is inmiddels ruim onder € 1,– per maand. Onderhoud is bijna geen werk. (we hebben nergens belang bij, dus doe als je wilt)

    succes, Sinas

  • backa 30 september 2013 om 9:10

    @Henk Andriesse, geen idee of het daadwerkelijk Z-wave is maar het zit wel op de zelfde frequentie: http://en.wikipedia.org/wiki/Z-Wave

  • Richard IJzermans 30 september 2013 om 10:26

    @Jack: Op SmartAlarm kunnen geen bedrade sensoren worden aangesloten, de kracht van het systeem is dat alles draadloos is.

    @David: Wij hebben het systeem zelf ingebruik en we zijn er zeer tevreden. Onze review is dan ook niet gekleurd op wat voor manier dan ook.

  • Frank van den Berg 30 september 2013 om 11:19

    @David Oyens ik heb het alarm nu sinds april in mijn bezit en ik moet zeggen dat het erg goed bevalt. Het systeem doet gewoon wat het zegt en dat stelt mij ook zeker tevreden. Vooral de automatische SMS functie is erg fijn omdat je een breed scala aan mogelijke instellingen hebt.

  • Arno 1 oktober 2013 om 20:25

    Dit systeem is in zijn gehele uitvoering een complete kopie van het reeds bestaande Woonveilig.

  • paul 12 oktober 2013 om 17:10

    smartalarm ziet er beter uit dan woonveilig, maar volgens mij slaat woonveilig slecht 2 beelden per seconde op en zijn alleen de live beelden via de app te bekijken. bij woonveilig kan je oudere opgeslagen beelden wel via de app bekijken. ook heeft woonveilig meerdere uitbreid opties als slimme stekker welke licht aanschakeld wanneer je het alarm aanzet, iemand het huis betreed ectect. ik twijfel alsnog een beetje tussen woonveilig en smartalarm omdat ik qua gebruiksgemak de voorkeur geef aan smartalarm, maar qua opties de voorkeur geef aan woonveilig.

  • Peter 4 november 2013 om 20:03

    Komt de 12,50 voor Trigeon nog eens bovenop de 12,95 per maand ?

  • Richard 5 november 2013 om 13:18

    Is het smartalarm systeem / firma nog vrij nieuw? Ik kan hier nog erg weinig recensies over vinden. Ook heb ik gekeken naar het systeem van woonveilig, maar dit komt niet zo positief uit de bus, dus eigenlijk is de keus al gemaakt, maar voordat ik op aanschaf over ga, zou ik graag toch eerst wat meer ervaringen willen lezen.

    Het e.a. ziet er allemaal wel erg netjes uit. Website / Youtube filmpje / Faceboot etc.

  • Richard 28 november 2013 om 18:56

    Ik ben op zoek naar een alarm voor mijn woning te beveiligen maar helaas ook hier (in mijn geval) de € 12,95 per maand aan abonnementskosten.

    Gerekend over 4 jaar, dit in verband met 4 jaar garantie, 48 x €12,95 = € 621,60 + € 350 (Basis Alarmpakket met Smartcam € 350) = € 971,60 oftewel een alarm voor € 20,24 per maand !

    Ik denk dat ik toch maar verder zoek naar een, voor mij, betaalbaar alternatief.

  • Conny 6 december 2013 om 16:24

    Ik ben ook op zoek naar een dergelijk alarmsysteem en aangezien de negatieve ervaringen over woonveilig maar zeker ook als Apple gebruiker kwam ik op deze site terecht.

    De abonnementskosten vallen trouwens wel mee als je het vergelijkt met een zogenaamd GSM alarm waarbij je toch ook de SMS’jes moet afrekenen.

    Wel vraag me wel af of dit inderdaad, zoals Arno hierboven schreef, een complete kopie van het reeds bestaande woonveilig is.

    De SmartAlarm site en uitleg zien er inderdaad erg professioneel uit alleen jammer dat er geen verdere onafhankelijke reviews te vinden zijn.

    Ik zou alleen al voor de duidelijkheid en styling van de site en app deze set al willen kopen maar misschien wacht ik liever nog even af op eventuele volgende reviews of aanbieding.

  • Richard 7 december 2013 om 12:54

    Ik heb nog geen alternatief gevonden en de opmerking voor me, mbt de kosten, heeft me weer aan het twijfelen gebracht.

    Toch nog eens naar andere reviews gezocht en tijdens het surfen kwam ik deze video tegen –

    – waarin een zekere Jelle van SmartAlarm, in de TV reportage RTL vakantie magazine, het volgende zegt.

    00:49 “is er dan een inbraak dan kun je adequaat reageren en is er niks aan de hand WAT GELUKKIG ZO IS IN DE MEESTE GEVALLEN dan kan je ook weer fijn het alarm uitzetten en weet je dat er NIKS AAN DE HAND WAS” 00:56

    Mijn vraag aan Richard IJzermans is nu, komt het inderdaad vaak voor dat het alarm zomaar afgaat zonder dat er iets aan de hand is? Gebruik je het alarm nog steeds en heb je misschien nog andere op- of aanmerken mbt SmartAlarm?

  • Richard IJzermans 7 december 2013 om 14:28

    Wij gebruiken smartalarm nu al meer dan 5 maanden en zijn er uiterst tevreden over. Nog geen ‘valse’ meldingen ontvangen.

    Naar onze mening is smartalarm een gebruiksvriendelijk, betrouwbaar en betaalbare oplossing om je huis te beveiligen.

  • Joost 7 december 2013 om 16:01

    Ik heb smartalarm gekocht omdat er in het basispakket 1 extra raamdeurcontact zit tov woonveilig. ze werken samen met mediamarkt en trigion dus zijn volgens erg betrouwbaar. het systeem bevalt me top zal het iedereen aanraden. Volgens is dit zeker geen kloon van woonveilig maar juist een beter systeem. trigion werkt niet voor niks met ze samen.

  • Jelle SmartAlarm 7 december 2013 om 16:23

    Beste Richard,

    Hier bij een reactie vanuit SmartAlarm op je vraag:

    00:49 “is er dan een inbraak dan kun je adequaat reageren en is er niks aan de hand WAT GELUKKIG ZO IS IN DE MEESTE GEVALLEN dan kan je ook weer fijn het alarm uitzetten en weet je dat er NIKS AAN DE HAND WAS” 00:56

    Hiermee bedoel ik uiteraard niet dat het SmartAlarm systeem zonder reden af gaat. Wat in de praktijk wel vaak gebeurt is dat een alarm af gaat zonder dat er een inbraak is.Dit kan verschillende redenen hebben die niks met het alarm te maken hebben. Bijvoorbeeld een familielid of iemand op die het huis past die vergeet dat het alarm aan staat, een deur die per ongeluk open staat waardoor een grote hond een ruimte in loopt die beveiligd is etc. Bij traditionele alarmsystemen wordt dan vaak alleen een sms verzonden en is het gissen naar de oorzaak. Bij SmartAlarm kan gelijk realtime meegekeken worden en geanticipeerd worden op de situatie.
    SmartAlarm is een hoogwaardige gecertificeerd product wat zeker geen kopie is van andere systemen. Zo hebben we recentelijk als eerste alarmsysteem ter wereld meldkamer ON demand geïntroduceerd, bieden we als eerste (betaalbare) alarmsysteem van Nederland Liveview aan. Ook kan ik garanderen dat we enkel zeer tevreden klanten hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Jelle Sjollema SmartAlarm

  • Richard 7 december 2013 om 17:40

    Richard, Joost en Jelle vriendelijk bedankt voor de snelle reactie en duidelijke uitleg op mijn vraag c.q. opmerking.

    Vandaag weer diverse reviews gelezen zoals die van het ETM Testmagazins 07/2013 maar eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat, voornamelijk de uitstraling en professionaliteit van de software en de webpagina, SmartAlarm er echt met kop en schouders bovenuit springt

    Ik zie dat de couponcode “appletips2013” reeds verlopen is, ik had al bijna een set besteld na jullie laatste reacties.

    Misschien is het wijsheid om een eventuele volgende actie af te wachten, ik houd de webpagina van SmartAlarm goed in de gaten voor een eventuele aantrekkelijke actie voor de kerst of 2014…

  • Rick 8 december 2013 om 13:45

    @Jelle SmartAlarm:

    Kosten zijn dus 8,95 per maand en dan is het alarm systeem verbonden met de smartalarm digitale meld kamer?

    Werkt het systeem ook nog zonder het abbonement zodat ik zelf de communicatie regel?

    Neem je Trigeon dus erbij dan komt er nog 12,50 boven op de 8,95 p/m?

    Een nog een aantal dingen zijn mij nog niet duidelijk:

    -Het is allemaal draadloos, zit er encryptie tussen de devices?

    -Wat gebeurd er als het signaal word geblokkeerd tussen bewegings zenders, raamcontact zenders naar de basis centrale?

    -Hoe word de verbinding opgebouwd naar de smartalarm digitale meldkamer, middels GSM? Wat gebeurd er als die word geblokkeerd met een jammer?

    -Met het Trigeon abonnement, komt er dan iemand van Trigeon een kijkje nemen als het alarm is afgegaan? Zo ja moet hiervoor ook extra betaald worden?

    -Lijkt me dat alles zenders worden gevoed met een batterij, hoe lang gaan deze mee en wat gebeurd er als de batterij (bijna) op is? Krijg je dan een melding of moet je deze elke keer zelf controleren?

    Alvast bedankt

  • Jelle Sjollema 18 december 2013 om 18:32

    Beste Rick,

    Ik heb de antwoorden onder je vragen gezet:

    — Kosten zijn dus 8,95 per maand en dan is het alarm systeem verbonden met de smartalarm digitale meld kamer?

    Precies voor dit bedrag krijgt u het volgende:

    • 24-7 verbonden met de online meldkamer.
    • Mogelijkheid Trigion vast of ondemand te activeren
    • Mijnsmartalarm.nl, uw persoonlijke beveiligingspagina waarmee van overal ter wereld uw alarmsysteem kan bedienen.
    • Onbeperkt aantal meldingen via sms en e-mail of pushbericht ( SmartMessage)
    • Systeemcontroles, die zorgen dat het basissysteem en alle accessoires 100% functioneren.
    • De SmartAlarm app, waarmee u het alarmsysteem overal ter wereld kunt bedienen.

    —Werkt het systeem ook nog zonder het abonnement zodat ik zelf de communicatie regel?

    Het alarm functioneert uiteraard ook zonder abonnement , het werkt namelijk ook als (tijdelijk) internet en stroom zijn uitgevallen. We raden echter niet aan om het alarm met deze insteek te kopen. Aangezien bovenstaande functies juist onze meerwaarde leveren. Ook kan onze notificatie functie( SmartMessage) veel meer dan alleen een bericht versturen bij een inbraak. Via mijnsmartalarm.nl kunt u aangeven van welke waarnemingen SmartAlarm u een SmartMessage wil ontvangen. Hierbij kunt u kiezen voor de volgende opties:

    • Waarneming (beweging in bepaalde ruimte, een deur die wordt geopend, een temperatuur verandering of een combinatie van waarnemingen)
    • Wanneer (bijvoorbeeld alleen tussen 14:00 uur en 16:00 uur)
    • Hoe (sms en/of e-mail)
    • Welke tekst het bericht bevat
    • Naar wie (buren en/of familielid)

    De bovenstaande opties bieden eindeloos veel mogelijkheden. Zo kunt u bijvoorbeeld instellen dat u en uw oppas een notificatie ontvangen als ‘s nachts de deur van de kinderkamer wordt geopend. Of dat u een e-mail ontvangt als de deur naar een bepaalde ruimte wordt geopend.

    —Neem je Trigeon dus erbij dan komt er nog 12,50 boven op de 8,95 p/m?

    Trigion vast kost inderdaad 12,50 per maand of 2,- per dag (ondemand) boven op de 8,95 p/m. Met Trigion ondemand kunt u de meldkamer van Trigion alleen de dagen activeren dat u het echt nodig vindt bijvoorbeeld als u op vakantie bent.

    —Het is allemaal draadloos, zit er encryptie tussen de devices?

    Alle onderdelen zijn draadloos te verbinden met de basisunit. De communicatie verloopt via een gepatenteerde encryptie. Daarbij is onze hardware en dus ook de verbinding gecertificeerd volgens de Euro-norm EN 50131-1 klasse 2. En dus door een onafhankelijk certificerings instituut getest en zeer goed bevonden.

    —Wat gebeurd er als het signaal word geblokkeerd tussen bewegings zenders, raamcontact zenders naar de basis centrale?

    Mocht dit gebeuren ( wat na onze weten niet mogelijk is).ontvangt de eigenaar hier een bericht van door middel van SmartMessage.

    —Hoe word de verbinding opgebouwd naar de smartalarm digitale meldkamer, middels GSM? Wat gebeurd er als die word geblokkeerd met een jammer?

    De verbinding verloopt via internet als deze weg valt ontvangt de eigenaar hier een bericht van via SmartMessage.

    —Met het Trigeon abonnement, komt er dan iemand van Trigeon een kijkje nemen als het alarm is afgegaan? Zo ja moet hiervoor ook extra betaald worden?

    Trigion neemt bij een alarmmelding contact op met de vooraf ingestelde contactpersonen, die het alarm alleen kunnen afmelden met de door u ingestelde afmeldcode. Bij een geverifieerd alarm neemt Trigion direct contact op met de politie ( hier zitten geen extra kosten aan).
    Er is sprake van een geverifieerd alarm wanneer er meerdere detectoren een alarmmelding geven. Bijvoorbeeld bewegingsmelder ‘woonkamer’ en bewegingsmelder ‘keuken’. Daarnaast kan een alarm geverifieerd worden door beelden van de camera. Deze beelden kunnen ook rechtstreeks doorgeschakeld worden naar de politie door middel van Live View.

    —Lijkt me dat alles zenders worden gevoed met een batterij, hoe lang gaan deze mee en wat gebeurd er als de batterij (bijna) op is? Krijg je dan een melding of moet je deze elke keer zelf controleren?

    De batterijen gaan gemiddeld 4 jaar mee en zijn gemakkelijk zelf te vervangen ( vergelijkbaar met tv afstandsbediening). Als de batterijen bijna op zijn wordt hier tijdig een bericht over gestuurd via SmartMessage.

    Ik hoop hiermee u vragen duidelijk te hebben beantwoord mochten er toch nog onduidelijkheden zijn kunt deze hier posten of contact opnemen met info@smartalarm.nl of bellen met 020-3080656

    Met vriendelijke groet,

    Jelle Sjollema SmartAlarm

  • W.J. Brandenburg 20 december 2013 om 12:13

    Ik heb onlangs het systeem aangeschaft, de eerste 2 dagen had ik wat storingen, niet alleen aan het alarm ook tv pvc etc. Bleek te komen door Avast een virusscanner.
    Deze eraf gehaald en het systeem werk perfect, blij dat ik overgestapt ben van Ajax Varel naar SmartAlarm.
    Ik kan het iedereen aanbevelen

  • Zijlstra 5 januari 2014 om 21:32

    Zijn de batterijen zelf gemakkelijk te vervangen?

    Ik heb nu nog een systeem waarbij ik met een schroevendraaier in de PIR lipjes moet wegduwen die na verloop van tijd stuk gaan of beschadigen door het gebruik van de schroevendraaier.

    Kan ik SmartAlarm ook gebruiken zonder app op tablet of telefoon maar gewoon op een windows pc?

    Kan ik mijn eigen Ip buitencamera ook op SmartAlarm aansluiten?

  • Zijlstra 5 januari 2014 om 21:34

    Welke batterijen worden gebruikt in de verschillende onderdelen?
    Pir
    Noodvoeding
    Bedieningspaneel
    ect

  • Peter 6 januari 2014 om 14:10

    Hallo ik ben in het bezit van een Homewizard (.nl) oplossing. In hoeverre zijn klikaan/klikuit connectors te gebruiken die ik al bezit ? En/of hoeverre kan die conflicteren? Nu gebruik ik al camera’s (foscam IP) en deurcontacten echter dit is geen alarm systeem uiteraard. Kan ik dit er naast draaien zonder problemen? Uiteraard heb ik liever geen dubbele contacten op deuren en ramen..

    mvg

  • raimond 16 januari 2014 om 10:07

    Weet iemand ook of je een “In Stay” alarm kunt inschakelen. Hiermee bedoel ik om alleen de deurcontatcen te activeren, zodat we in huis nog wel kunnen rondlopen (gebruiken wij nu bijvoorbeeld snachts).

  • Wesley Fabry 16 januari 2014 om 10:18

    @raimond Dat is mogelijk, SmartAlarm beschikt over een ‘Home’ functie, hier kun je zelf aangeven welke sensoren geactiveerd moeten worden bij het gebruik van deze functie. Bijvoorbeeld alle deur en raamcontacten.

  • Anneke 20 januari 2014 om 15:24

    Is het alarmsysteem/de app ook bruikbaar via een Windows-telefoon?

  • Frank Uijtendaal 22 januari 2014 om 12:15

    Beste Zijlstra, Peter & Anneke,
    Hierbij antwoord op uw vragen vanuit SmartAlarm:

    Zijn de batterijen zelf gemakkelijk te vervangen?
    Alle batterijen zijn zeer gemakkelijk zelf te vervangen. We gebruik AAA batterijen voor alle nagenoeg alle accessoires. De noodvoeding is een ingebouwde accu.

    Kan ik SmartAlarm ook gebruiken zonder app op tablet of telefoon maar gewoon op een windows pc?
    Mijnsmartalarm.nl onze backoffice is uiteraard ook werkzaam op elke windows of mac computer.

    Kan ik mijn eigen Ip buitencamera ook op SmartAlarm aansluiten?
    Dit hangt af van welke camera u heeft ik raad aan contact op te nemen met onze clientcare.

    Hallo ik ben in het bezit van een Homewizard (.nl) oplossing. In hoeverre zijn klikaan/klikuit connectors te gebruiken die ik al bezit ?
    Momenteel werken we niet samen met Homewizard.

    Is het alarmsysteem/de app ook bruikbaar via een Windows-telefoon?
    Via onze webapp is SmartAlarm te gebruiken op elke telefoon. Dus ook een windows-telefoon maar ook bijvoorbeeld blackberry-telefoon

    Ik hoop dat alle vragen hiermee beantwoord zijn. Mochten er nog vragen zijn kunnen deze uiteraard hier worden gepost of kan contact opgenomen worden met onze clientcare.

    Met vriendelijke groet,
    Frank Uijtendaal SmartAlarm

  • Edwin Koolhof 24 januari 2014 om 21:44

    Wij hebben dit systeem nu een maand. We hebben wat opstart probleempjes gehad maar deze zijn perfect soor SmartAlarm opgepakt en opgelost. Zelfs in het weekend. Het systeem staat eigenljk dag en nacht aan, helaas hebben we 1 keer per week een valse alarmmelding (‘ s nachts). SmartAlarm zoekt actief mee naar de oorzaak en we hebben het vetrouwen dat het opgelost wordt. Tevens wachten wij op een upgrade waarmee we kunnen instellen dat bepaalde bewegingssensoren actief kunnen zijn in de thuis-modus. Kortom, als we slapen mag de sensor beneden aan staan maar op de overloop boven niet. Op dit moment is dit niet te programeren in de twee alarmstanden (thuis of niet thuis). Volgens Smart Alarm komt deze optie er binnenkort bij.

    Het systeem kan naar mijn idee overingens niet worden ingericht zonder een abonnent van Smart Alarm. Accessoires worden namelijk via de webportal van SmartAlarm gekoppeld aan de centrale. Het abonnement kan echter wel direct na installatie en aanmelding van de accessoires worden beeindigd.

  • Tom 27 januari 2014 om 21:37

    Gewoon heel even wachten op ismart alarm.Goedkoper en geen abonnementskosten.Komt in februari naar Europa

  • Edwin Koolhof 5 februari 2014 om 20:31

    De valse meldingen zijn inmiddels met hulp van Smart Alarm opgelost, een sensor stond op een raam gericht en dat wordt afgeraden. Inmiddels helemaal tevreden met het systeem! Edwin

  • Wesley 1 januari 2015 om 21:05

    Beste,

    Na het lezen van deze website en reacties ben ik zeer voornemens om dit systeem aan te schaffen. Wel nog een vraagje op het geboed van privacy.

    Zijn de camera’s altijd te bekijken door Trigeon? Ook als ik het alarm uit heb staan, of in de home modus heb staan?

    Alvast dank voor uw antwoord.

  • Frank Uijtendaal 7 januari 2015 om 9:39

    Beste Wesley,

    Dank voor je bericht.

    De camera’s zijn alleen te bekijken door Trigion als het alarm afgaat, zij krijgen dan via ons systeem een token waarmee ze mee kunnen kijken (mits je daarvoor toestemming hebt gegeven).

    Deze token werkt ook maar voor een bepaalde tijd en dan wordt automatisch de kijk verbinding verbroken.

    Als er nog aanvullende vragen zijn hoor ik dat graag.

    Met vriendelijke groet,
    Frank Uijtendaal

  • Thomas de Lange 8 januari 2015 om 8:38

    Kunnen de beelden ook op een eigen server worden opgeslagen zoals een NAS?

  • Frank Uijtendaal 8 januari 2015 om 15:17

    Beste Thomas,

    Eventueel is het ook mogelijk om de beelden op de eigen (server) nas op te slaan.

    Met vriendelijke groet,
    Frank Uijtendaal
    info@smartalarm.nl

  • Jasper 7 februari 2015 om 20:55

    Kunt u mij ook zeggen of alle IP camera’s met onvif ondersteund worden met dit systeem?

  • J. Hoogenboom 2 maart 2015 om 12:38

    Wat is de toegevoegde waarde van het toetsenblok? In en uitschakelen gaat nu toch via afstandsbediening of smartphone? Waarom zou je het toetsenblok nog gebruiken?

  • Wesley Fabry 2 maart 2015 om 13:05

    Je moet het toetsenblok natuurlijk niet gebruiken, maar onze ervaring leert dat het toch handig is deze bij de deur te hebben.. Ook als je bijvoorbeeld op vakantie bent en de buren de planten water komen geven, dan kunnen ze met een (speciaal voor hun ingestelde code) het alarm uitschakelen.

  • Michels Willy 6 maart 2015 om 1:14

    heb alarm geinstalleerd maar als ik naar instellingen ga kan ik mijn Tel nummer niet correct ingeven ik woon in belgie en als ik 0032 ingeef en opsla springt het altijd terug op 0031 vandaar dat ik in afwachting voor het light abo kies is dat omdat ik in Belgie woon of kunnen wij belgen niet optimaal van de mogenlijkheden gebruik maken?

  • Cédric 17 april 2015 om 0:19

    Voor belgische klanten zit er nog een bugje in het systeem.

    Je kan inderdaad telefoonnummers in smartmessages niet wijzigen van +31 naar +32. Een simpel telefoontje naar de helpdesk volstaat om dit in orde te laten brengen.
    Zeer goede, vriendelijke helpdesk. Ik vermoed dat dit probleem in de nabije toekomst opgelost zal worden want ze zijn zich bewust van het probleem.

  • Barry 16 mei 2015 om 14:49

    Ik wil het bedieningspaneel ophangen achter de voordeur, maar die deur ook beveiligen met een contact sensor. Heb dan tijd genoeg om het systeem via het bedieningspaneel uit te schakelen of gaat het alarm direct af op het moment dat ik de deur open?

  • Richard IJzermans 16 mei 2015 om 17:59

    @barry: dat is geen probleem, je kunt een in en uitloop tijd instellen.

  • Remco 22 november 2015 om 10:35

    werkt dit systeem ook bij lage temperatuur (levensduur batterijen buiten) en bij trage internet verbinding ?

  • Beveiliging 11 mei 2016 om 11:35

    Klinkt als een compleet systeem.

    Ik neem aan dat er een contract wordt afgesloten voor een bepaalde tijd.
    – Hoe lang is de minimale contractduur ?
    – Wat kun je met dit systeem wanneer je geen contract meer wil ?
    – Hoe lang wordt dit systeem ondersteund op een goede werking? Word je verplicht om een nieuw systeem te nemen wanneer er een nieuw systeem wordt geïntroduceerd ?

  • Frank Uijtendaal 30 mei 2016 om 15:52

    @Beveiliging:

    Wij geven graag antwoord op uw vragen:
    – Hoe lang is de minimale contractduur ?
    De minimale contractduur is 1 maand, na de eerste maand is het abonnement maandelijks opzegbaar. Mocht u het systeem ook willen koppelen aan de meldkamer dan gaat u wel een contract aan van minimaal 1 jaar met Trigion.

    – Wat kun je met dit systeem wanneer je geen contract meer wil ?
    Het systeem is dan nog te gebruiken als een traditioneel alarmsysteem. De online diensten en berichtgeving valt dan wel, het systeem is dan nog wel te gebruiken met de afstandsbediening en het bedieningspaneel.

    – Hoe lang wordt dit systeem ondersteund op een goede werking? Word je verplicht om een nieuw systeem te nemen wanneer er een nieuw systeem wordt geïntroduceerd ?
    De klantenservice van SmartAlarm is 24/7 te bereiken, deze staat klaar voor u vanaf het moment dat u een systeem aanschaft. Op de SmartAlarm hardware bieden wij een garantie van 4 jaar. Mocht er een nieuwe basis-centrale komen dan bent u niet verplicht om hier op over te stappen. Mocht u zelf kiezen om uw oude in te ruilen voor een nieuw model dan bieden wij een aantrekkelijke omruilkorting aan.

    Mocht u meer vragen hebben dan kunt u ons bereiken op: 020 3080 656 of op info@smartalarm.nl

    Met vriendelijke groet,
    Frank Uijtendaal

  • Magda 1 september 2016 om 21:43

    Re-set mogelijk via internet?
    Na een systeemmelding of alarm moet er vaak een knop op de centrale worden ingedrukt. Dat is lastig als je niet ter plekke bent bijv door vakantie. Kan zo’n reset bij smartalarm online?

Een reactie toevoegen: