Menu

3 december 2011

Mac App Store: Problemen met updates en aankopen verhelpen

Bij sommige gebruikers van de Mac App Store komt het wel eens voor dat er geen updates van applicaties of nieuwe applicaties kunnen worden geïnstalleerd. Na de autorisatie met het Apple ID verschijnt de onderstaande melding en kan het update proces niet worden voltooid:

“Wij konden uw verzoek niet voltooien. Er is een fout opgetreden in de App Store. Probeer het later opnieuw [13]”

Mocht je dergelijke foutmeldingen krijgen bij het aankopen of updaten van applicaties dan kun je dat in veel gevallen zelf verhelpen. Volg hiervoor de onderstaande stappen:

1. Sluit de Mac App Store applicatie af
2. Ga naar Finder ▸ Ga ▸ Ga naar map…
3. Type het volgende path in het venster: ~/Library/Cookies/
4. Verwijder het bestand: com.apple.appstore.plist

Herstart hierna de Mac App Store applicatie en probeer opnieuw applicaties te updaten of te kopen. In de meeste gevallen zal dit nu zonder verdere problemen werken.

Katja, bedankt voor de tip!




Gerelateerde tips:




Reacties


  • Exotic 3 december 2011 om 9:10

    Aankoopen: tikfout in de titel.

  • Lorenzo 3 december 2011 om 12:36

    Ik heb ooit Angry Birds geinstalleerd, maar daarna weer verwijderd.
    Maar nu staat hij altijd tussen de lijst met updates, en een rode 1 bij de app. En dat vind ik irritant, heb de tik om altijd bij iedere app dat bij te houden.
    Eens kijken of dit daar ook voor werkt.

  • Roger 3 december 2011 om 15:16

    Ik heb exact hetzelfde probleem als Lorenzo. Echter ik heb Angry Birds nooit of te nimmer aangeschaft. Als ik ga kijken, dan zie ik een totaal vreemde account waar de update betrekking op heeft. Hopelijk verdwijnt de zeer irritante 1 ook na uitvoer van deze tip! En de tik van Lorenzo is voor mij zeer herkenbaar :-)

  • Wim 3 december 2011 om 15:59

    Ik heb dit ook voor! Een app die ik nooit gekocht heb, staat ook niet bij mijn aankopen! ik verwijder die app met appzapper, en raad eens de dag erna weer een zogezegde update (steeds dezelfde) die de app weer instaleert!!
    HEeeeeeeeel irritant

  • Eric Koops 3 december 2011 om 20:26

    Lorenzo & Roger,

    Ik denk dat jullie final cut x hebben ok jullie Mac. Zonder geldige licentie.

  • Lorenzo 4 december 2011 om 14:51

    @eric Ik heb inderdaad Final Cut Pro X. Maar ik heb hem gewoon netjes betaald via de app store, zoals ik met al mijn apps en programma’s doe..

  • Katja Jongman 9 december 2011 om 18:22

    Lorenzo en Roger, en werkte het voor jullie probleem ook?

  • Roger 11 december 2011 om 14:28

    Nee, helaas niet. Ik ben bang dat iemand hier gelijk heeft over Final Cut Pro :-))

  • Steven 30 december 2011 om 7:15

    Het gekke is dat ik plots ook zon melding krijg in de Appstore, op het programma growl. Het is een update op versie 1.3.2, die ik niet eens op mijn mac heb staan. Als ik erop klik zegttie dat ik in moet loggen op een account die helemaal niet voor mij is….

    Ik heb bovenstaand geprobeerd, maar dat werkte niet. Heeft iemand een idee ?

  • Steven 30 december 2011 om 7:52

    kheb net gelezen dat ik mogelijk een illegale versie heb…mmm s even checken

  • Steven 30 december 2011 om 8:02

    Kheb m verwijderd en weg melding…Blijkbaar een foute versie

  • Eddy 20 januari 2012 om 19:37

    Ik heb het bestand verwijderd, maar blijf de zelfde melding krijgen.
    Wat nu ????

  • Johan 3 mei 2012 om 9:58

    Werkt top! Bedankt!

Een reactie toevoegen: