Mac App Store problemen met updates en aankopen oplossen
Sommige Mac gebruikers melden problemen met het updaten van applicaties via de Mac App Store. Ook het installeren van nieuwe apps kan in sommige gevallen niet uitgevoerd worden. Na de autorisatie met het Apple ID verschijnt er een melding op het scherm en kan het update proces niet worden voltooid.
De melding toont de boodschap: Wij konden uw verzoek niet voltooien. Er is een fout opgetreden in de App Store. Probeer het later opnieuw. Mocht je dergelijke foutmeldingen krijgen bij het aankopen, downloaden of updaten van Mac applicaties dan kun je dat in veel gevallen zelf verhelpen.
Mac App Store problemen oplossen
- Sluit de Mac App Store applicatie af
- Open 'Finder'
- Navigeer naar de menubalk ▸ Ga ▸ Ga naar map...
- Kopieer onderstaand pad (command⌘ + C)
- Plak het pad in het Ga naar map-venster (command⌘ + V)
- Klik op 'Ga' om het pad te openen
~/Library/Cookies/
Als je macOS Sierra of nieuwer hebt geïnstalleerd moet je nu zoeken naar het bestand 'com.apple.appstore.binarycookies' en deze verwijderen. Heb je nog OS X El Capitan of ouder geïnstalleerd, dan zoek je naar het bestand 'com.apple.appstore.plist' en verwijder je deze.
Sluit Finder af en herstart eventueel je Mac en open hierna de Mac App Store applicatie. Probeer nu opnieuw applicaties te updaten of te kopen. In de meeste gevallen zal dit nu zonder verdere problemen werken.
Mocht dit niet het geval zijn is het aan te raden om via Mac App Store ▸ Menubalk ▸ Store ▸ Log uit, uit te loggen en opnieuw in te loggen. Ook het opnieuw installeren van macOS zonder verlies van gegevens is aan te raden.
Auteur | Richard IJzermans | |
Bijgewerkt | 26/12/2020 09:36 | |
Categorie | macOS | |
Reacties
Super! Wat een held! Zojuist opgelost
Er komen zaken te staan op mijn agenda die ik er niet opgezet heb ik weet ook niet hoe ik dat tegen kan gaan geeft vooral spam
Hoe kan ík dat voorkomen
Oplossing werkte! Ik draai Mojave en daar heette het bestandje iets anders:
com.apple.appstore.binarycookies als ik het goed onthouden heb.
Als Tip!!! Zorg er voor dat je alle beveiliging updates hebt geïnstalleerd.
Ik ben zelf nogal wat tijd kwijt geweest. Had Cookie verwijderd. Daarna kreeg ik toch weer de zelfde melding dat
mijn aankoop niet kon worden afgerond. Ik werk nog op Mojave. Na beveiliging update werkt het nu weer prima.
Met vriendelijke groet,
Branko
Dankjewel Hans voor je reactie, we gaan het artikel aanpassen.
Prima tip! Bestand heet nu ‘com.apple.appstore.binarycookies’
Werkt top! Bedankt!
Ik heb het bestand verwijderd, maar blijf de zelfde melding krijgen.
Wat nu ????
Kheb m verwijderd en weg melding…Blijkbaar een foute versie
kheb net gelezen dat ik mogelijk een illegale versie heb…mmm s even checken
Het gekke is dat ik plots ook zon melding krijg in de Appstore, op het programma growl. Het is een update op versie 1.3.2, die ik niet eens op mijn mac heb staan. Als ik erop klik zegttie dat ik in moet loggen op een account die helemaal niet voor mij is….
Ik heb bovenstaand geprobeerd, maar dat werkte niet. Heeft iemand een idee ?
Nee, helaas niet. Ik ben bang dat iemand hier gelijk heeft over Final Cut Pro :-))
@eric Ik heb inderdaad Final Cut Pro X. Maar ik heb hem gewoon netjes betaald via de app store, zoals ik met al mijn apps en programma’s doe..
Lorenzo & Roger,
Ik denk dat jullie final cut x hebben ok jullie Mac. Zonder geldige licentie.
Ik heb dit ook voor! Een app die ik nooit gekocht heb, staat ook niet bij mijn aankopen! ik verwijder die app met appzapper, en raad eens de dag erna weer een zogezegde update (steeds dezelfde) die de app weer instaleert!!
HEeeeeeeeel irritant
Ik heb exact hetzelfde probleem als Lorenzo. Echter ik heb Angry Birds nooit of te nimmer aangeschaft. Als ik ga kijken, dan zie ik een totaal vreemde account waar de update betrekking op heeft. Hopelijk verdwijnt de zeer irritante 1 ook na uitvoer van deze tip! En de tik van Lorenzo is voor mij zeer herkenbaar :-)
Ik heb ooit Angry Birds geinstalleerd, maar daarna weer verwijderd.
Maar nu staat hij altijd tussen de lijst met updates, en een rode 1 bij de app. En dat vind ik irritant, heb de tik om altijd bij iedere app dat bij te houden.
Eens kijken of dit daar ook voor werkt.
Aankoopen: tikfout in de titel.