17 december 2020

Oplossing wanneer Handoff niet werkt op je Apple apparaten

2 min leestijd
Oplossing wanneer Handoff niet werkt op je Apple apparaten
iOS
2 min leestijd

Wanneer je in het bezit bent van meerdere Apple apparaten zoals een iPhone, iPad, Mac of Apple Watch, dan kun je 'verder gaan' met een bepaalde taak door middel van Handoff. Een voorbeeld hiervan is, wanneer je een e-mail aan het opstellen bent op je iPhone, dan kun op je Mac verder gaan met deze slimme nieuwe functie. Helaas kan het zijn dat Handoff niet werkt.

Hoewel alles automatisch gaat, kan het zijn dat de slimme functie niet naar behoren werkt. Zo moeten een aantal voorwaarden in acht worden genomen, en wanneer dit niet het geval is werkt de functie niet. We leggen uit wat deze voorwaarden zijn en wat je kunt doen om het probleem op te lossen.

Voorwaarden Handoff

Voor je aan de slag gaat met onderstaande oplossingen is het aan te raden om te controleren of alle apparaten aan de voorwaarden voldoen. Om Handoff te kunnen gebruiken, moeten je apparaten aan de systeemvereisten voor Continuïteit voldoen. Een overzicht van alle apparaten vind je hier terug.

Daarnaast moet je ingelogd zijn met hetzelfde Apple ID op alle apparaten en moeten wifi, Bluetooth en Handoff zijn ingeschakeld.

Voorbeeld handoff

Oplossing wanneer Handoff niet werkt

Problemen met Handoff? Herstart dan eerst alle apparaten geforceerd. Dit kun je doen via dit stappenplan voor geforceerd herstarten van Apple apparaten. Mocht dit niet helpen, dan kun je onderstaande oplossingen proberen.

ook interessant
Handoff gebruiken op iPhone, iPad, Apple Watch en Mac
Handoff gebruiken op iPhone, iPad, Apple Watch en Mac

Handoff instellen en gebruiken op iPhone, iPad, Apple Watch en Mac, handig om taken en apps over te nemen op een ander apparaat.

Handoff opnieuw activeren

  • iPhone of iPad: Instellingen ▸ Algemeen ▸ AirPlay en Handoff ▸ schakel 'Handoff' uit en daarna weer in
  • Apple Watch: Apple Watch applicatie voor de iPhone ▸ Mijn Watch ▸ Algemeen ▸ schakel de optie 'Schakel handoff in' uit en daarna weer aan
  • Mac:  ▸ Systeemvoorkeuren ▸ Algemeen ▸ vink de optie 'Sta Handoff tussen deze Mac en uw iCloud-apparaten toe' uit en daarna weer aan

Handoff activeren op iPhone, iPad, Apple Watch en Mac

iCloud herstellen

Als bovenstaande oplossingen niet helpen en je hebt gecontroleerd of wifi, Bluetooth en hetzelfde Apple ID actief is op de apparaten, dan rest er nog maar één oplossing. Je kunt dan het beste iCloud herstellen op alle apparaten. Je forceert dan de koppeling tussen al je apparaten en hopelijk werkt Handoff dan weer.

ook interessant
iCloud herstellen en veilig uitschakelen
iCloud herstellen en veilig uitschakelen

Het is mogelijk om iCloud te herstellen of veilig uit te schakelen zonder dat er gegevens verloren gaan. We leggen uit hoe je het beste iCloud uitschakelt.

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt17/12/2020 09:28
Categorie iOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Reacties

  • richard
    1 oktober 2014 om 11:46

    als je “zo maar” even je apple ID op een iDevice veranderd,
    is dat niet zonder gevolgen.
    Met name;
    syncen via iTunes is onmogelijk
    datzelfde geld voor updates van je apps.

    Apple Family is helaas ook al niet de oplossing.
    Als apple het mogelijk zou maken om beide ID’s te koppelen
    zou dat veel leed schelen……

  • Huib
    1 oktober 2014 om 21:38

    Bij mij werkte Handoff ook niet en heb zodoende jullie raad gevolgd, maar helaas het werkt nog niet.Heb hetzelfde Apple ID voor iCloud, Bluetooth allebei ingeschakeld, iOS 8 op allebei de apparaten, apparaten zijn compatibel voor Handoff.Ik begin een mail op mijn iPad en doormiddel van Handoff neem ik het over op mijn iPhone, werk verder en wil het versturen vanaf mijn iphone 6 plus, dit gaat dus niet.Krijg wel het geluid dat mail is verstuurd maar de mail is nergens terug te vinden, niet in verstuurd of concepten, etc..Hebben jullie deze aanhoudende problemen ook nog en is hier iets aan te doen?Met vriendelijke groeten,Huib

  • HK
    2 oktober 2014 om 10:39

    Ik kreeg het niet werkend, tot bleek dat het zat in de vele email adressen zat die ik gekoppeld heb aan mijn iCloud-account (@me, @mac, @ iCloud etc.). Eenmaal ingelogd met overal hetzelfde adres, werkt het.

  • Huib
    2 oktober 2014 om 13:06

    Goeie tip HK, ga het proberen.Ben benieuwd

  • Huib
    2 oktober 2014 om 19:35

    Het is niet gelukt!Mijn Apple ID is een Telenet e-mailadres en mijn persoonlijke e-mail is iCloud.com.Maak een mail met Telenet op mijn iPad en pak hem over met “Handoff” naar mijn iPhone en dit mailadres is iCloud, dit gaat dus niet? Overpakken lukt maar versturen van het andere iDevice lukt niet! Wie kan mij nog meer adviezen geven?

  • Huib
    2 oktober 2014 om 23:21

    Uiteindelijk is het me gelukt om met Handoff te werken!Het is van groot belang dat de update exact dezelfde is zoals iOS 8.0.2 op het ene iDevice dan moet de andere ook 8.0.2 hebben en geen 8.0.Daarna zeker niet vergeten om op elke iDevice een snelle reset te doen doormiddel van homebutton en uit-knop ingedrukt te houden totdat Apple teken tevoorschijn komt.Uiteraard moeten de andere voorwaarden ook voltooid zijn.

  • Willem
    4 oktober 2014 om 21:00

    Bij mij werkte het eerst ook niet maar toen las ik dat je iphone nog niet gesluimerd mag zijn wanneer je verder wil op je iPad. (En andersom) Dat vind ik erg jammer. Ik zou zelf graag willen zien dat ik op mijn iPhone safari kan gebruiken, die vervolgens bijvoorbeeld aan de lader kan leggen en daarna lekker met mijn iPad op de bank kan gaan zitten om verder te gaan waar ik was gebleven. Zo makkelijk is het helaas (nog) niet

  • Jorgen van den Berg
    5 oktober 2014 om 14:10

    Je Hebt ook Bluetooth Low energy nodig op beide apparaten om handoff aan het werken te krijgen. Heb je een macbook aangeschaft eerder dan 2012 dan werkt de handoff functie niet.

  • Irish van Gent
    17 oktober 2014 om 22:52

    Ik zie namelijk het Handoff gebeuren helemaal niet!
    Ik heb een MacBook Pro 15 inch eind 2011, met Yosemite geïnstalleerd. iPhone 5s, iPad 2 met IOS 8.02.
    Klopt het dat Handoff niet werkt?

  • Excellent
    18 oktober 2014 om 0:03

    @Irish van Get: Lees het artikel en de reacties daaronder even…

  • cimasa
    18 oktober 2014 om 12:59

    Alles geprobeerd, maar handoff & continuity nog steeds niet werkende. Ben bijna op het punt dat ik het op ga geven wat deze features betreft…

  • Danny
    19 oktober 2014 om 18:57

    ik heb gelezen dat handoff werkt op een imac 2012 ( die van mij is van augustus 2012 ) dus zou moeten werken dacht . Als ik via het apple icoon links boven naar systeemvoorkeuren en dan naar algemeen ga zie ik daar nergens iets staan waar ik handoff kan inschakelen .. iemand andere optie’s of moet ik er van uitgaan dat mijn imac ‘ te oud ‘ is ?
    thx
    Danny

  • Jeroen
    21 oktober 2014 om 23:09

    Na installeren vrijdag van Yosemite werkte Handof uiteindelijk, na veel klootviolen met instellingen en pagina’s als deze bezoeken en uitpluizen. Maar op een of andere gekke manier werkt het steeds minder naar behoren.

    Van Ipad (mini) naar Macbook en vice versa werkt het allemaal.
    Van Macbook naar iPhone5 werkt het allemaal, maar van iPhone5 naar MacBook geeft alleen de kaarten app thuis,… Pages, Safari etc. ik kan ze openen op de iPhone, maar ze verschenen niet naast mijn dock. Nogmaals de kaartenbak doet het wel. Heb al uitgelogd en ingelogd in iCloud, apparaten herstart. Bluetooth aan en uit. Het mag niet baten. Terwijl juist de functie van iPhone naar MacBook juist zo handig is …. Iemand soortgelijke ervaring en mogelijke oplossing. Heb dus MacBook (late 2013) met Yosemite en en iPhone5 met IOS8.1

  • Steven
    28 oktober 2014 om 23:31

    Bij mij werkte het ook niet, maar na het uitzetten van Bluetooth , opnieuw opstarten met beide knoppen en terug opzetten van Bluetooth op beide devices wel :)

  • Donald
    29 oktober 2014 om 2:48

    Kreeg hem net toevallig even aan de praat, maar krijg telkens de melding ‘Netwerk is niet beschikbaar’. Iemand enig idee wat ik fout doe? Ik heb een iPhone 6 en een MBP 15′ retina late 2013 dus daar moet het niet aan liggen.

  • Willem
    10 november 2014 om 12:22

    Het werkt deels op het Wifi netwerk op de zaak. Daar kan ik Audio gesprekken voeren via mijn macbook, en komen binnenkomende gesprekken ook via macbook binnen. Airdrop werkt NIET.

    Op mijn thuis-wifi-netwerk (oudere Apple Time Capsule) werkt het niet. Geen audiogesprekken, geen airdrop etc.

    Een groot vraagteken waar het ‘m in zit

  • Marc
    21 november 2014 om 17:39

    Het is van essentieel belang dat de FaceTime emailadressen en nummers exact hetzelfde staan ingesteld op beide apparaten.

Een reactie toevoegen:

Ik ga akkoord dat deze gegevens worden opgeslagen [privacy]



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store