Menu

27 juli 2016

NieuwsApple begint met eigen tv-serie

televisie

Binnenkort starten de opnames van ‘Planet of the Apps’, een reality-serie die Apple in samenwerking met producent Propagate ontwikkeld. Planet of the Apps wordt een reality-serie waarin ontwikkelaars laten zien wat er allemaal komt kijken bij de ontwikkeling van een app.

Voor de opnames van de serie zijn Apple en Propagate voorlopig alleen op zoek naar Amerikaanse app-makers uit specifieke regio’s. Geïnteresseerden dienen zich uiterlijk 26 augustus aan te melden via de website van de producent. Deze krijgen tot 21 oktober de tijd om een beta versie van een app te ontwikkelen. De opnames van de serie starten dit najaar in Los Angeles.

In de serie worden de ontwikkelaars achter de apps in de App Store gevolgd. Hierbij ligt de nadruk op hoe apps bedacht en ontwikkeld worden, de twee meest belangrijke stappen in het creatieve process. Bij de productie van de serie betrokken zijn enkele grote namen betrokken, zo zijn will.i.am en Ben Silverman onderdeel van het productieteam van Planet of The Apps.

planet of the apps by Apple

Planet of the apps: eind 2016 / begin 2017 beschikbaar

Waarschijnlijk komt de serie begin 2017 gratis beschikbaar voor alle betalende Apple Music gebruikers. Dit is echter nog niet bevestigd door Apple of de producent. Op dit moment is er nog maar weinig Apple content te zien op de Nederlandse TV. Echter verschijnen er de laatste tijd steeds meer commercials van de iPhone 6 en iPhone 6S, met in de speciale hoofdrol 3D touch, tijdens de reclameblokken.

In een officiële persverklaring laat de productiemaatschappij het volgende weten over Planet of the Apps: ‘In de App Store staan meer dan 2 miljoen apps en daar komen dagelijks nog nieuwe bij. Planet of the Apps geeft ontwikkelaars de kans om door te breken en hun ideeën te delen met de wereld.’ De bedoeling is dat de app-ideeën uitgroeien tot een concreet zakelijk succes.

Meer informatie over Planet of the Apps kun je hier terugvinden.







Reacties


  • Ruud 29 juli 2016 om 3:11

    Dat Apple steeds meer reclame maakt is logisch ze verliezen steeds meer terrein en zo innovatief zijn ze de laatste jaren niet meer. Ik krijg steeds meer het idee dat ze zelfs achterlopen wanneer je kijkt naar de mogelijkheden van een Samsung tablet met de laatste versie van Adroidika ;-)

    Ik wil hiermee niet beweren dat Apple slechter is geworden maar die overdreven Keynotes die ze geven vind ik al niet meer interessant genoeg om te kijken. Blijf het werken met Apple devices nog wel steeds het prettigst vinden.

    De serie willen ze gaan maken en dan aanbieden aan betalende klanten van Apple music. Misschien een te vroeg oordeel maar wanneer Apple de regie heeft dan wordt deze serie net zo klinisch gelikt als de commercials en dan hoeft het niet van mij. Vraag me af of mensen geïnteresseerd zijn in zo’n voor gekauwde en gemaakte serie. Maar ja, vraag het me alleen af, misschien zit ik er wel helemaal naast ;-)

Een reactie toevoegen: