1 februari 2022

watchOS 8.4 zorgt voor synchronisatieproblemen met klantenkaarten in Wallet

2 min leestijd
watchOS 8.4 zorgt voor synchronisatieproblemen met klantenkaarten in Wallet
Nieuws
2 min leestijd

Heb je afgelopen week iOS 15.3 en watchOS 8.4 geïnstalleerd? Dan kan het zijn dat je nu problemen ervaart met de Wallet-app voor Apple Watch. Steeds meer gebruikers melden synchronisatieproblemen met hun tickets, passen en klantenkaarten.

De betaalkaarten voor Apple Pay worden wel goed weergegeven in de Wallet-app voor Apple Watch, maar bij sommige gebruikers missen wel de klantenkaarten en tickets. Op de iPhone zijn deze wel zichtbaar, maar worden niet gesynchroniseerd met het slimme horloge. Er is wel een tijdelijke oplossing.

Mogelijk heeft Apple het synchronisatieproblemen met klantenkaarten in de Apple Watch Wallet-app opgelost met de software-update watchOS 8.4.1.

Synchronisatieproblemen Wallet-app

Heb je je klantenkaarten en spaarpassen toegevoegd aan Wallet en gebruik je deze ook met je Apple Watch? Dan kan het zijn dat je sinds watchOS 8.4 deze niet meer kunt gebruiken op het slimme horloge. Door een bug worden de kaarten niet meer gesynchroniseerd en kun je ze alleen nog maar raadplegen op je iPhone.

Klantenkaart in Wallet voor Apple Watch

Steeds meer Apple Watch gebruikers melden o.a. op Reddit en het Apple Support-forum dat hun pasjes niet meer werken op de Watch. Ongetwijfeld is Apple al op de hoogte en zal dit hopelijk in een volgende update worden opgelost.

ook interessant
Apple Pay: Betaalkaarten toevoegen aan je iPhone, iPad of Apple Watch
Apple Pay: Betaalkaarten toevoegen aan je iPhone, iPad of Apple Watch

Apple Pay betaalkaarten toevoegen aan je iPhone, iPad of Apple Watch met behulp van dit stappenplan en de wallet applicatie.

Tijdelijk oplossing

Op het Apple Support-forum is er een tijdelijk oplossing verschenen om alsnog de klantenkaarten en passen te kunnen gebruiken met je Apple Watch. Volg hiervoor onderstaand stappenplan.

  • Open de Wallet-app op je iPhone
  • Navigeer naar de klantenkaart en open deze
  • Tik bovenin op de drie bolletjes
  • Tik op de deelknop (vierkant met pijl omhoog)
  • Kies voor 'Berichten' en verstuur deze via iMessage naar jezelf
  • Open de Berichten-app op je Apple Watch
  • Navigeer naar je gesprek
  • Tik op de gedeelde kaart en voeg deze toe aan Wallet

watchOS 8.4 zorgt voor synchronisatieproblemen met klantenkaarten in Wallet

Zodra je de kaart hebt toegevoegd aan Wallet, via je Apple Watch, wordt deze gesynchroniseerd met je iPhone. Daarna kun je de kaarten weer bewerken en worden ze ook gesynchroniseerd. Herhaal dit voor alle klantenkaarten, tickets en passen.

ook interessant
Klantenkaarten en spaarpassen toevoegen aan Wallet
Klantenkaarten en spaarpassen toevoegen aan Wallet

Uitleg hoe je klantenkaarten, spaarpassen en je bonuskaart kunt toevoegen aan de Wallet applicatie op iPhone en hoe je deze kan scannen.

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt02/02/2022 08:28
Bronappleinsider.com
Categorie Nieuws
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Reacties

  • Huijskens Mathias

    Ik ondervond problemen met mijn google account, aanmelden op Facebook ging niet meer ,bijgevolg alle mails
    kwijt omdat ik een nieuw e-mailadres aan gemaakt heb en op geen enkele manier nog kon inloggen
    Bij Facebook,zijn alle berichten, foto,s enz. ook niet meer zichtbaar of kwijt.Achteraf besefte ik dat ik ervoor die update’s gedaan heb en alleen op de iMac had ik problemen, op mijn iPhone was alles ok.

    Beantwoorden

Laat een reactie achter



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store