watchOS 8.4 zorgt voor synchronisatieproblemen met klantenkaarten in Wallet
Heb je afgelopen week iOS 15.3 en watchOS 8.4 geïnstalleerd? Dan kan het zijn dat je nu problemen ervaart met de Wallet-app voor Apple Watch. Steeds meer gebruikers melden synchronisatieproblemen met hun tickets, passen en klantenkaarten.
De betaalkaarten voor Apple Pay worden wel goed weergegeven in de Wallet-app voor Apple Watch, maar bij sommige gebruikers missen wel de klantenkaarten en tickets. Op de iPhone zijn deze wel zichtbaar, maar worden niet gesynchroniseerd met het slimme horloge. Er is wel een tijdelijke oplossing.
Mogelijk heeft Apple het synchronisatieproblemen met klantenkaarten in de Apple Watch Wallet-app opgelost met de software-update watchOS 8.4.1.
Synchronisatieproblemen Wallet-app
Heb je je klantenkaarten en spaarpassen toegevoegd aan Wallet en gebruik je deze ook met je Apple Watch? Dan kan het zijn dat je sinds watchOS 8.4 deze niet meer kunt gebruiken op het slimme horloge. Door een bug worden de kaarten niet meer gesynchroniseerd en kun je ze alleen nog maar raadplegen op je iPhone.
Steeds meer Apple Watch gebruikers melden o.a. op Reddit en het Apple Support-forum dat hun pasjes niet meer werken op de Watch. Ongetwijfeld is Apple al op de hoogte en zal dit hopelijk in een volgende update worden opgelost.
Tijdelijk oplossing
Op het Apple Support-forum is er een tijdelijk oplossing verschenen om alsnog de klantenkaarten en passen te kunnen gebruiken met je Apple Watch. Volg hiervoor onderstaand stappenplan.
- Open de Wallet-app op je iPhone
- Navigeer naar de klantenkaart en open deze
- Tik bovenin op de drie bolletjes
- Tik op de deelknop (vierkant met pijl omhoog)
- Kies voor 'Berichten' en verstuur deze via iMessage naar jezelf
- Open de Berichten-app op je Apple Watch
- Navigeer naar je gesprek
- Tik op de gedeelde kaart en voeg deze toe aan Wallet
Zodra je de kaart hebt toegevoegd aan Wallet, via je Apple Watch, wordt deze gesynchroniseerd met je iPhone. Daarna kun je de kaarten weer bewerken en worden ze ook gesynchroniseerd. Herhaal dit voor alle klantenkaarten, tickets en passen.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 02/02/2022 08:28 | |
Bron | appleinsider.com | |
Categorie | Nieuws | |
Reacties
Ik ondervond problemen met mijn google account, aanmelden op Facebook ging niet meer ,bijgevolg alle mails
kwijt omdat ik een nieuw e-mailadres aan gemaakt heb en op geen enkele manier nog kon inloggen
Bij Facebook,zijn alle berichten, foto,s enz. ook niet meer zichtbaar of kwijt.Achteraf besefte ik dat ik ervoor die update’s gedaan heb en alleen op de iMac had ik problemen, op mijn iPhone was alles ok.