iPhone: Visual Voicemail instellen en gebruiken
Apple biedt al sinds de eerste generatie iPhone Visual Voicemail aan, maar tot op heden is de uitrol in Nederland beperkt gebleven. Met Visual Voicemail is het mogelijk om je binnenkomende voicemailberichten in een willekeurige volgorde te beluisteren direct vanaf de iPhone zelf via een losstaand audiofragment.
In Nederland kunnen YouFone en KPN-klanten gratis gebruikmaken van Visual Voicemail op hun iPhone. Ook T-Mobile-gebruikers kunnen de dienst gebruiken, maar betalen hier per maand wel een vast bedrag voor. In België wordt Visual Voicemail onder meer door de providers Telenet, BASE en Orange ondersteund.
Visual Voicemail instellen op iPhone
- Open de Telefoon app
- Tik op 'Voicemail'
- Kies voor de optie 'Configureer nu'
- Maak een voicemailwachtwoord aan (bewaar deze pincode goed!)
- Tik op 'Gereed' en voer nogmaals je wachtwoord in
Vervolgens kun je een begroeting opnemen, je kunt kiezen voor een standaard of aangepaste variant. Wanneer je zelf een begroeting gaat opnemen kun je dit doen via de knop 'Neem op'. Tik op 'Bewaar' om de begroeting te bewaren en te gebruiken al voicemail.
Visual Voicemail instellingen overzetten
Als je een nieuwe iPhone instelt en je had al Visual Voicemail actief op de oude dan volg je bovenstaande opties vooralsnog. Na het invoeren van het voicemailwachtwoord zal dit herkend worden en worden de eerdere berichten overgezet. Wanneer je de pincode voor Visual Voicemail vergeten bent moet je contact opnemen met je provider om deze opnieuw in te stellen! Op je 'oude toestel' kun je de voicemailcode eventueel wijzigen via Instellingen ▸ Telefoon ▸ Wijzig voicemailcode
iPhone Visual Voicemail gebruiken
Zodra je een nieuw voicemail bericht ontvangt hoef je niet meer te bellen naar een bepaald nummer, dit bericht wordt namelijk automatisch als audiofragment toegevoegd aan de Telefoon app. Via het tabblad 'Voicemail' kun je de lijst met ontvangen berichten bekijken en beluisteren. Tik op het nummer of naam in de lijst en direct wordt het bericht afgespeeld.
Via de tijdsbalk kun je vooruit- en terugspoelen, ook kun je de luidspreker activeren en de persoon die gebeld heeft terugbellen. Tik op de i-knop voor meer informatie en met de deel-knop (vierkant met pijl omhoog) kun je het bericht bewaren in bijvoorbeeld Bestanden.
Tot slot kun je via 'Verwijder' het bericht wissen en wordt deze verplaatst naar de map 'Verwijderde berichten'. Deze map kun je handmatig legen of per ongeluk verwijderde berichten herstellen.
Begroeting achteraf wijzigen
Uiteraard kun je je voicemail begroeting achteraf wijzigen. Dit doe je via Telefoon ▸ Voicemail ▸ Begroeting (bovenaan).
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 16/08/2023 14:40 | |
Categorie | Handleiding, iPhone | |
Reacties
@Wesley. Dat werkte inderdaad. Dank je wel. Krijg nu inderdaad de voicemail meldingen zoals het zou moeten. Kan alleen nog niet de voicemail zelf aanpassen – houd dezelfde foutmelding. Heb KPN ook een bericht gestuurd.
@andre ik had dezelfde situatie, geen configureer-optie, ik had namelijk al een pincode op mijn voicemail. Je kunt het testen door je te laten bellen en een voice mail te laten inspreken, dan werkt gewoon. De begroeting aanpassen kan liggen aan de drukte, veel mensen zijn er nog steeds mee bezig. KPN aanspreken lijkt me slim als het blijft aanhouden.
Ik heb geen melding ontvangen voor het bijwerken van eventuele KPN provider software en kan ook niets forceren. Ik krijg geen “configuratie” optie, maar heb wel een “begroeting” optie. Als ik deze gebruik en een begroeting inspreek dan krijg ik de melding
De bewerking kan niet worden voltooid. (com.apple.mobilephone fout 1035.)
Iemand enig idee wat ik kan / moet doen?
Voorheen was visual VM bij T-mobile gratis.
Voozzle is dmv een app een gratis alternatief voor de betaalde versie van T-mobile.
Nu Vodafone nog!!!
Ben benieuwd
Lol, geen probleem ?
Ooh er is inmiddels al antwoord gegeven op cloverfield. Had nog niet gerefreshed
@hierboven. Kijk nog even een keer.
@laurens Je moet dit handmatig activeren en ook een vast bedrag per maand (€ 1,99) voor betalen in geval van T-mobile, meer info: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/toestel-en-sim/voicemail
@cloverfield is vanaf vandaag gratis beschikbaar voor KPN klanten
@Ronald het is inderdaad druk met activeren hebben we begrepen, straks nog eens proberen.
Helaas. Na de tweede pincode ingave een foutmelding met het verzoek het later nog eens te proberen…
KPN heeft dit ook aangekondigd in begin 2017… Super fijn, behalve het feit dat je er daarna nooit meer wat van hoort. Prutsprovider.
Ik krijg alleen dit als ik het probeer in te stellen: https://drive.google.com/open?id=1Jqn3yvhyEmm6duziUNpFOgwLOPWK5I7R.
Heb wel T-Mobile