Menu

23 februari 2015

Controleer de AppleCare garantie van je Apple producten

apple care

Wanneer je een iPhone, iPod, iPad of Mac koopt dan krijg je op dit product standaard 1 jaar garantie (op fabrieksfouten en hardware problemen). Deze garantie wordt ook wel AppleCare genoemd die je bovendien kunt verlengen tot 3 jaar. Je sluit dan een AppleCare plan af die je kunt aanschaffen via de Online Apple Store. AppleCare dient per product worden afgesloten.

Meer informatie over AppleCare vind je hier terug. Maar de vraag is vaak, hoelang heb ik nog recht op AppleCare? Dit is gelukkig eenvoudig te achterhalen via onderstaande stappen.

Achterhaal eerst het serienummer op van het product dat je wil controleren. Deze is aanwezig op verschillende plekken, denk hierbij op de doos van het product, op het product zelf. Veder vind je hem voor een Mac ook terug via  ▸ Over deze Mac ▸ Meer info. Bij een iPhone, iPad of iPod Touch kun je hem achterhalen via Instellingen ▸ Algemeen ▸ Info

applecare

Op de service- en supportdekking webpagina in een webbrowser (Safari) en vul in het veld het serienummer in. Alle producten (van Apple TV tot Airport tot iPhone) van Apple kun je hier controleren op AppleCare.

Klik op doorgaan om de status te bekijken, bij ‘Reparaties en servicedekking’ kun je de status van je AppleCare bekijken. Wanneer deze ‘verlopen’ houdt dat in dat een reparatie of bijvoorbeeld telefonische ondersteuning niet meer mogelijk is en hier (eventueel) kosten aan verbonden zijn.

Lees ook: Garantie op je Mac, iPhone, iPad en andere Apple producten (uitgebreide uitleg)




Gerelateerde tips:




Reacties


Er zijn nog geen reacties op dit bericht!

Een reactie toevoegen: