Garantiestatus van een iPhone of iPad controleren
Iedereen die een nieuwe iPhone of iPad koopt krijgt van Apple één jaar beperkte garantie, dit wordt ook wel de fabrieksgarantie genoemd. Uiteraard heb je als inwoner van de Europese Unie recht op twee jaar garantie en in Nederland is het zelfs zo dat je recht hebt op garantie naar aanleiding van de levensverwachting van een product (meer info).
De standaard garantie van Apple houdt in dat je de eerste 90 dagen telefonische ondersteuning krijgt en wordt schade door productiefouten en door toedoen van Apple (beperkt) gedekt. Koop je jouw Apple product via een Apple Premium Reseller, winkel, webshop of telecomprovider, dan moet je altijd eerst deze aanspreken. Sinds iOS 12.2 kun je snel de garantiestatus van je iPhone of iPad controleren via iOS zelf.
Garantiestatus van je iPhone of iPad controleren
- Open de Instellingen applicatie
- Navigeer naar 'Algemeen'
- Tik op 'Info'
Direct wordt er een gestructureerd overzicht geopend met allerlei extra informatie over je iPhone of iPad. Bij 'Beperkte Garantie' vind je de vervaldatum terug, tik op dit onderdeel voor meer informatie. Zie je de optie niet? Dan is de standaard garantie van Apple verlopen en dien je de status op te vragen via onderstaande procedure.
Sinds iOS 17.3 en iPadOS 17.3 kun je nog sneller de garantiestatus bekijken van alle apparaten die gekoppeld zijn aan je Apple ID. Dit kun je op een iPhone of iPad doen via Instellingen ▸ Algemeen ▸ AppleCare en garantie.
Garantiestatus opvragen voor alle Apple producten
Als iOS de status van je garantie niet laat zien kun je deze ook opzoeken via de officiële service- en supportdekking website van Apple. Vul het serienummer van je Apple apparaat in en controleer de dekking. Als je problemen hebt met je iDevice of Apple product kun je Apple Support direct raadplegen via deze stappen.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 19/01/2024 10:46 | |
Categorie | iOS | |