iOS 9 vanaf nu beschikbaar
Vanaf nu kun je iOS 9 downloaden, iOS 9 kent vooral verbeteringen 'onder de motorkap', maar ook Wallet (opvolger van Passbook), vernieuwde notitie applicatie, splitscreen, verbeterde multitasking, slimmere Siri, etc. zijn onderdelen van iOS 9. Meer over iOS 9 kun je hier teruglezen.
Je kunt iOS 9 downloaden en installeren vanaf je iPhone, iPad en iPod Touch via: Instellingen ▸ Algemeen ▸ Software-update, echter wij raden aan om iOS 9 via iTunes te installeren, waarom lees je hier terug op appletips.
WatchOS 2 komt zo snel mogelijk beschikbaar, Apple heeft vandaag bekend gemaakt dat er een bug in de software zit die ze waarschijnlijk niet op tijd opgelost krijgen. Lang zullen we waarschijnlijk niet moeten wachten, over enkele dagen zal hij vast beschikbaar zijn.
Lees ook: WatchOS 2 vanaf nu beschikbaar
Wanneer er geen update wordt gevonden is dit een teken dat het erg druk is op de download servers van Apple en zul je nog even geduld moeten hebben.
Vanaf de lancering van iOS 9 vind je hier op appletips dagelijks meerdere tips terug over de nieuwe software. Je kunt ons op verschillende manieren volgen, het eenvoudigste is dagelijks onze website bezoeken. Verder kun je ons volgen op Twitter, Facebook en Google+, download onze iOS applicatie of accepteer onze Safari push notificaties.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 11/07/2019 10:36 | |
Categorie | Nieuws | |
Reacties
S. Adams, Hilde DS: exact zelfde probleem hier. Laatste versie van Itunes geinstalleerd (11.4) en probeer via iTunes de reservekopie van mijn oude iPhone op de 5s te zetten. Maar bij aansluiten van de iPhone krijg ik dus ook deze meldig “iPhone kan niet worden gebruikt, omdat hiervoor een nieuwere versie van iTunes is vereist”. Ik heb eveneens een MacBook met OS 10.6.8.
Heeft iemand hier een oplossing voor ondertussen?
S.Adams, Ik heb hetzelfde probleem. Het lijkt me dat je met deze iMAC de nieuwe IOS 9 niet kan synchroniseren. Graag ook hulp dus?
Kan het zijn dat ik mijn oude iMac niet kan updaten naar de nieuwste versie ?
Als ik mijn iPhone (4s) aan mijn iMac hang om te synchroniseren zegt iTunes nl dat de iPhone niet kan worden gebruikt omdat hiervoor een nieuwere versie van itunes is vereist. Mijn iMac zegt dat ik wel de laatste versie heb (versie 11.4).
Als ik vervolgens naar de laatste versie van mijn iMac kijk, staat er Mac OS X, versie 10.6.8. en hij heeft geen updates. Nu kan ik nl mijn iPhone niet meer synchroniseren op mijn iMac. Hulp iemand ?
klaron, dank voor je reactie
Voor dit moment heb ik uw advies niet nodig meer.
Het uit- en inschakelen van de iPad heeft na een aantal pogingen eindelijk resultaat gegeven. De iPad hangt niet meer vast in het synchroniseren.
Zal hem bijwerken en opnieuw de download van iOS 9 proberen te starten.
@Alex Ik had een soortgelijk probleem Ook mijn iMac herkende de iPad niet meer, dat was na opnieuw opstarten gelukkig weer in orde. Mijn iPad bleef aangeven dat ik de kabel in de mac moest steken, maar die zat er dus al in.
Na diverse pogingen ging het uiteindelijk toch goed, dus Alex, blijven proberen zou ik zeggen.
Alles prima gegaan, maar het mobiele netwerk van Ziggo werkt niet meer. Volgens bericht van Ziggo, zijn er meer providers, die dit probleem hebben en werkt Apple aan een oplossing.
Na de update al 2x dat de er appeltje in beeld kwam. Divice iPad 2 Air 2
Update van mijn iPhone 6 met IOS9 zonder problemen verlopen. Gevolgde procedure las geadviseerd via itunes etc.
Update van mijn iPad 4 retina met wifi lukt niet. Ook hier de geadviseerde procedure gevolgd. Echter er gebeurt niets. Al de hele dag blijft mijn ipad aangeven dat hij synchroniseert. Mijn macbook lijkt hem niet meer herkennen. Na opnieuw aansluiten met usb kabeltje wordt de ipad niet weergegeven in itunes. Ik kan dus niet meer klikken op overzicht etc.
Wat kunt u mij adviseren wat ik kan/moet doen.
Het updaten van mijn IPhone ging zonder problemen, maar de iPad2 dat was een drama, was bijna klaar met installeren en kreeg toen de melding Deze software kan niet geïnstalleerd worden. Op zich geen probleem, maar hij deed ook niks meer. Na wel zes keer geprobeerd de boel te herstellen pakte hij hem eindelijk en toen stond er ook gelijk IOS9 op. Afijn eind goed al goed :)
Okido, dat laatste ga ik absoluut nog een keer doen, merci !
@stef even geforceerd herstarten: http://www.appletips.nl/de-meest-voorkomende-ios-problemen-oplossen-met-een-geforceerde-herstart/ of eens even je batterij kalibreren: http://www.appletips.nl/de-batterij-van-je-iphone-of-ipad-kalibreren-voor-een-betere-batterijduur/
De update is vanochtend prima gelukt, al duurde het wel een stuk langer dan bij de vorige updates.. Het is niet storend of zo hoor, maar nu merk ik toch wel de batterijduur van de iPad flink korter lijkt, net in tien minuten tijd van zo’n 52 naar 28% ? Lijkt me niet de bedoeling toch…iemand tips daaromtrent ? Die besparingsmodus heb je als je (oudere generatie) iPad gebruiker dus niet…
Touchscreen reageert heel vaak niet.
Resetten is dan het enige wat werkt. BUG!
hahahaha, ik heb de fiets app en die is nu ook ineens in het Engels.
Ach maakt niet zoveel uit, zal vast met een volgende update wel weer goed komen.
@maarten nieuws is alleen in Amerika, Australie en UK, later pas hier. iCloud Drive installeren doe je zo: http://www.appletips.nl/ios-9-icloud-drive-applicatie-installeren/
Vannacht geïnstalleerd echter mis ik wel een paar dingen zoals de news app en iCloud drive app om maar wat te noemen….
@Mike Helaas moet Microsoft hun app optimaliseren voor iOS 9, even afwachten dus
@erik Het is niet mogelijk om ‘achter af’ dit toe te passen, beste is dan je iPhone/iPad opnieuw te installeren of wachten op de volgende update. Video’s opnemen doe je zo: http://www.appletips.nl/yosemite-het-scherm-van-een-iphone-ipad-of-ipod-touch-opnemen-via-quicktime/
@Ruud TomTom heeft inderdaad bij iedereen problemen, het is afwachten tot TomTom of Apple een oplossing biedt, waarschijnlijk heeft het te maken met de nieuwe ‘app thinning’ opties.
Ik zie op twitter dat iedereen met TomTom op zijn device het probleem van de Engelse taal heeft na de update, dus het zal wel snel opgelost worden verwacht .
ps gelukkig geen chinees na de update :-)
Ook hier de update gelukt maar, Tom Tom enkel nog de engels stem Lori en een engels menu, ook de App Store gedeeltelijk engels, onderste rij en de beschrijving : gedeelde aankomen staan in het engels
@Wier. Heb ik dus ook. Tomtom staat volledig in het Engels (Amerikaanse voice). Zal ook maar eens herinstalleren zeker.
Kun je ook, als je pas ná iOS installatie hebt gelezen dat het beter is om via iTunes te upgraden, je cache etc. ook achteraf opschonen?Dus, hoe maak ik ruimte vrij. En hoe nemen jullie de iPad filmpjes op?Bijv die van split screen. Opnemen van het scherm wat je doet?
Geweldig ! Alles werkt behalve 1 App. Microsoft Outlook crashes. Hier hebben aardig wat collega’s last van…
Ik heb de update op mijn iPad Air 2 gezet en tot nog toe geen problemen geconstateerd.
Heb iOS 9 ook op mijn oude iPad 3 gezet en daar had ik meteen spijt van. Wat wordt die traag zeg. Wanneer je App wil starten zoals Safari dan duurt dit 2 sec voordat hij überhaupt reageert. Dus meteen weer een downgrade :-(
Doe mijn iPhone4 s nog maar even niet, iemand daar al ervaring mee?
Alles perfect in één keer op m’n iPad4 gekregen, maar wat me wel opvalt is dat “gelokaliseerde” teksten in games bv in het Engels staan ipv Nederlands…
in één keer gelukt, iPhone 5 loopt soepel
Gewoon in één keer gelukt voor m’n iPad! Geweldig!
Nu even zien wat er allemaal is veranderd. Ik ben benieuwd.
Groeten vanuit Zoetermeer
Meteen gedowngraded naar 8.4.1 iPad air2. wat is de ios 9 een bagger..
@Wesley (2) OTA is dus erg langzaam maar via iTunes kan het wel (staat nog lokaal)
Helaas nog steeds Engels
@Wesley
Herstart helpt niet, herinstall doe ik even niet, andere apps updaten duurt eeuwig op zowel iPad als iPhone
@maike op de achterkant van je iDevice
@cees nice! Graag gedaan ;-)
@wier iPhone eens herstarten of tomtom even opnieuw installeren?
Na update TomTom W.Europe ineens in het Engels!
Niet handig, zowel interface als praten :(
Razendsnel via de directe download link! Goede tip Wesley. Bedankt.
Hoe kan ik zien welk model ik heb? Niet in de general en About….
Hier zojuist zonder problemen het eerste apparaat (iPhone 6) via iTunes v.v. iOS9 :-)
@stef zoals in het artikel staat:
WatchOS 2 komt zo snel mogelijk beschikbaar, Apple heeft vandaag bekend gemaakt dat er een bug in de software zit die ze waarschijnlijk niet op tijd opgelost krijgen. Lang zullen we waarschijnlijk niet moeten wachten, over enkele dagen zal hij vast beschikbaar zijn.
weet iemand van jullie hoe het zit met Watch OS 2?
Ik heb gehoord dat ze op het laatste moment een bug hadden gevonden.
iOS 9 geïnstalleerd op mijn iPhone, nu mijn iPad Air 2 nog……….
Via iTunes heb ik hem nu!
Bij mij is zojuist iOS 9 begonnen met downloaden op mijn iPhone 6
De download is nu wel gestart.
Kan nog steeds niet via iTunes updaten naar iOS 9. Krijg steeds de melding dat iOS 8.4.1 de laatste iOS versie is. Tjonge jonge……PS: heb een iPhone 5S
Het blijkt dat ik niet de enige ongeduldige apple fanaat ben………
Krijg een foutmelding komt zeer waarschijnlijk door de download drukte
Zelfde foutmelding hier. Hoogst waarschijnlijk zijn de servers te druk bezet. Iedereen die op éénzelfde moment wil downloaden.
Ik krijg op mijn iPhone 5c ook meteen de foutmelding bij het downloaden. Itunes geeft zelfs aan dat er geen nieuwe update beschikbaar is…
Dit komt door de drukte, vrijwel iedereen heeft er last van, we moeten nog even geduld hebben..
Ik krijg op zowel iPhone 5S als iPad Air de foutmelding “Software-update mislukt, Fout bij het downloaden van iOS 9.”
bij mij geeft meteen fout melding aan XD :'(