Apple start reparatieprogramma voor iPhone X scherm en SSD MacBook Pro (archief)
Apple is op 09 november 2018 gestart met twee nieuwe reparatieprogramma's. Het gaat om de iPhone X en MacBook Pro 13-inch zonder TouchBar die kampen met technische problemen.
In sommige gevallen kan het voorkomen dat het scherm van de iPhone X niet meer reageert op touch aanrakingen. De MacBook Pro heeft problemen met de SSD die ervoor kan zorgen dat er plotseling bestanden verloren gaan. Om die reden heeft Apple een service- en vervangingsprogramma gestart en worden de reparaties gratis uitgevoerd.
iPhone X reparatieprogramma
Wanneer je in het bezit bent van een iPhone X kan het voorkomen dat je problemen ervaart met het scherm. Wanneer je deze aanraakt kan het zijn dat deze niet reageert of dat het scherm een eigen leven gaat leiden en reageert zonder aanraking. Dit kan betrekking hebben tot het volledige scherm of bepaalde gedeeltes van het scherm. In deze gevallen kom je in aanmerking voor het vervangingsprogramma.
Je iPhone X kun je tot 3 jaar na aankoop binnenbrengen voor reparatie bij een officiële Apple Store (maak eerst een afspraak) of via een Apple Premium Reseller. In de winkel wordt gecontroleerd of je in aanmerking komt voor de reparatie. Houdt er wel rekening mee dat Apple alleen het scherm gratis zal vervangen wanneer er geen andere schade is. Mocht je scherm stuk zijn of andere problemen hebben door bijvoorbeeld val- of waterschade, dan kunnen er kosten aan verbonden zijn.
Meer informatie over het vervangingsprogramma ➡️ iPhone X schermreparatie
MacBook Pro 13" serviceprogramma
Wanneer je in het bezit bent van een MacBook Pro 13-inch zonder TouchBar die gekocht is tussen juni 2017 en juni 2018 dan kom je in aanmerking voor extra onderhoud van de SSD (harde schijf). Door een fout kan het voorkomen dat er bestanden verloren gaan en de harde schijf plotseling stopt met functioneren. Hierdoor kunnen in één keer al je bestanden en gegevens verloren gaan. Apple raadt daarom ook aan je Mac zo snel mogelijk binnen te brengen. De technicus zal de firmware van de SSD bijwerken en macOS opnieuw installeren. Het is dus aan te raden eerst een reservekope te maken van je harde schijf.
Je MacBook kun je tot 3 jaar na aankoop binnenbrengen voor 'reparatie' bij een officiële Apple Store (maak eerst een afspraak) of via een Apple Premium Reseller. In de winkel wordt gecontroleerd of je in aanmerking komt voor de reparatie. Houdt er wel rekening mee dat Apple alleen de SSD gratis zal vervangen wanneer er geen andere schade is. Mocht je scherm stuk zijn of andere problemen hebben door bijvoorbeeld val- of waterschade, dan kunnen er kosten zijn.
Meer informatie over het reparatieprogramma ➡️ MacBook Pro 13" SSD-vervangen
Apple Support raadplegen
Mocht je vragen hebben over deze reparatieprogramma's dan kun je contact opnemen met Apple. Apple Support kun je op deze manier rechtstreeks benaderen.
Dit artikel is in ons archief geplaatst omdat het reparatieprogramma verlopen is.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 21/07/2021 11:44 | |
Categorie | archief | |
Reacties
Dit is net de bedoeling van het reparatieprogramma Sta, dat je preventief de SSD laat vervangen om de problemen voor te zijn.
Is het verstandig om de ssd preventief te laten vervangen en is dat ook mogelijk in het reparatieprogramma? Dat werd me niet helemaal duidelijk in het artikel.