Menu

27 november 2016

iphone geblokkeerd uitgelichte banner

iPhone of iPad is geblokkeerd na foute of vergeten toegangscode

De meeste iOS gebruikers zullen zijn of haar iPhone, iPad of iPod Touch beveiligen met een toegangscode. Helaas kan het gebeuren dat iemand de toegangscode is vergeten. Dit resulteert vaak in een geblokkeerde iPhone of iPad.

In de meeste gevallen moet je enkele minuten wachten na het te vaak verkeerd invullen van de toegangscode. Wanneer het iDevice geblokkeerd blijft kun je dit op verschillende manieren oplossen en de blokkering opheffen.

Geblokkeerd iDevice wissen en herstellen

Wanneer je iPhone, iPad of iPod Touch is geblokkeerd kun je na de wachttijd de blokkade opheffen door de juiste toegangscode in te vullen. Als dit niet het geval is moet je helaas het apparaart volledig herstellen. Dit kan op drie verschillende manieren.

iDevice wissen met ‘Zoek mijn iDevice’
Standaard herstellen via iTunes
Herstellen via de herstelmodus


iDevice wissen met ‘Zoek mijn iDevice’

In de meeste gevallen is iCloud ingesteld op het getroffen toestel. Gelukkig kun je dan eenvoudig met Zoek mijn iDevice het apparaat ontgrendelen en wissen. Dit doe je via onderstaande stappen:

• Open op een dekstop de website icloud.com/find.
• Log in met je Apple ID
• Klik boven op ‘Alle apparaten’
– Selecteer het apparaat dat geblokkeerd is
– Klik op ‘Wis [apparaat]’ om het apparaat en de toegangscode te wissen

geblokkeerd iphone herstellen via zoek mijn iPad

Nu wordt het iDevice hersteld en gewist dankzij je Apple ID. Zodra dit is voltooit kun je het apparaat weer als nieuw instellen of een reservekopie terugplaatsen. Uiteraard kun je ook een nieuwe toegangscode kiezen. Let wel, als het apparaat niet is verbonden met een Wi-Fi- of mobiel netwerk, kunt je deze niet wissen via ‘Zoek mijn iDevice’.


Standaard herstellen via iTunes

Als je ooit het geblokkeerde apparaat hebt gesynchroniseerd met iTunes kun je deze op de standaard manier herstellen. Volg de volgende stappen:
• Sluit het apparaat aan op de computer waarmee je deze ooit hebt gesynchroniseerd
• Open iTunes
• Wacht tot iTunes het apparaat heeft gesynchroniseerd
• Zodra de synchronisatie is voltooid, klik je op Herstel [het apparaat]

geblokkeerd iphone herstellen via iTunes

Het apparaat wordt gewist, als dit is voltooit kun je het iDevice weer als nieuw instellen of een reservekopie terugplaatsen. Het kan zijn dat na het aansluiten en openen van iTunes wordt gevraagd om de toegangscode van het iDevice in te voeren. Probeer dan een andere computer waarmee je ooit dit apparaat hebt gesynchroniseerd of gebruikt u de herstelmodus.


Herstellen via de herstelmodus

Heb je geen toegang tot ‘Zoek mijn iDevice’ of heb je nog nooit dit apparaat gesynchroniseerd met iTunes dan moet je de herstelmodus gebruiken om het apparaat te herstellen en toegangscode te wissen.

• Sluit je iDevice aan op een computer of Mac
• Open iTunes
• Druk de aan/uit- en thuisknop tegelijkertijd in
• Laat de knoppen niet los wanneer het Apple-logo verschijnt
• Houd deze ingedrukt tot het scherm van de herstelmodus wordt getoond
• Klik op ‘Herstel’ in het pop-up venster

geblokkeerd iphone of iPad herstellen via herstelmodus

Het apparaat wordt gewist, als dit is voltooit kun je het iDevice weer als nieuw instellen of een reservekopie terugplaatsen.

Zoals je leest is het aan te raden altijd ‘Zoek mijn iPhone/iPad’ te activeren, maar ook op een Mac. Hierdoor kan nooit iemand je iPhone of iPad gebruiken wanneer je deze verliest en heb je altijd nog toegang tot een geblokkeerd apparaat. Als dit niet het geval is kan iedereen met een simpele herstel het apparaat gebruiken. Zoek mijn iDevice kun je via deze stappen inschakelen, ook lees je meer informatie over de dienst.

Lees ook: Een vergeten Apple ID of iCloud wachtwoord herstellen

Bijgewerkt artikel, origineel van 06/09/16







Reacties


  • Bozz DH 11 september 2016 om 12:35

    Een aantal belangrijke gegevens – waaronder de toegangscode – bewaar ik in een beveiligde notitie, een notitie die via iCloud ook op mijn andere Apple devices te bereiken is (d.m.v. Touch-ID of beveiligingscode). 100% veiligheid bestaat niet en ook op mijn manier zal wat aan te merken zijn, praktisch is het voor mij in ieder geval wel.

  • Lotte 21 oktober 2016 om 11:22

    Mijn telefoon heeft geen verbinding met het Wi-Fi-netwerk wat moet ik dan doen?????

  • Lotte 21 oktober 2016 om 11:24

    Mijn sim is vergrendeld en hij geblokkeerd want kan ik doen om toch wifi te krijgen

  • Lotte 21 oktober 2016 om 11:28

    ??????

  • Bas 28 oktober 2016 om 11:43

    Hi Lotte, heb vandaag hetzelfde probleem. Heb jij je probleem al opgelost? zo ja hoe?

Een reactie toevoegen: