2 maart 2018

Oplossing voor HomeKit apparaten die niet synchroniseren

2 min leestijd
Oplossing voor HomeKit apparaten die niet synchroniseren
iOS
2 min leestijd

Dankzij HomeKit kun je vanuit de Woning applicatie al je compatibele apparaten toevoegen. Dankzij een Raspberry Pi en HomeBridge kun je het aanbod zelf uitbreiden met ondermeer Sonos en andere slimme apparaten.

De beheerder van de Woning heeft zijn of haar iCloud-account gekoppeld aan de app. Vervolgens kan deze op zijn beurt huisgenoten toevoegen aan HomeKit. Wanneer je nieuwe apparaten en accessoires toevoegt kan het zijn dat deze niet gesynchroniseerd worden met je huisgenoten of andere gekoppelde apparaten. Gelukkig is dit vrij eenvoudig op te lossen.

Herstart de HomeKit woninghub

Als HomeKit eigenaar kun je jouw Apple TV 4 (of nieuwer, HomePod of iPad instellen als hub voor HomeKit, hoe je dat precies doet lees je hier terug. Deze hub zorgt voor de communicatie, en kan soms voor enige vertraging bij het synchroniseren zorgen. Het beste kun je dan de hub herstarten. De Apple TV kun je op deze manier herstarten, de HomePod kan alleen herstart worden door deze kort los te koppelen van het stroomnet.

homekit synchroniseren herstellen

Geforceerd synchroniseren via iCloud instellingen

Als bovenstaande geen effect heeft gehad kun je ervoor kiezen om het synchroniseren te forceren via de iCloud instellingen. Dit doe je op het apparaat waar je het HomeKit accessoire hebt aan toegevoegd. Sluit de Woning app volledig af en ga vervolgens naar Instellingen ▸ je naam ▸ iCloud ▸ schakel 'Woning' uit.

Wacht enige momenten en schakel de optie weer opnieuw in. Start de Woning app op en je zal merken dat het synchroniseren wordt geforceerd. De accessoires verschijnen nu ook op de andere apparaten.

ook interessant
iOS: Woning, de applicatie voor je HomeKit apparaten
iOS: Woning, de applicatie voor je HomeKit apparaten

Heb je HomeKit apparaten zoals Hue of de schakelaars van Eve Energy dan kun je jouw huis bedienen met behulp van Woning vanaf iOS 10.

info
Auteur Wesley Fabry
Datum02/03/2018 19:28
Categorie iOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Reacties

  • je moet server naam en passwoord invoeren
    “platform”: “eDomoticz”,
    “name”: “eDomoticz”,
    “server”: “user:password@127.0.0.1”,
    “port”: “8080”,

    Beantwoorden
  • Beste,
    ik heb probleem.

    Even de hardware vermelden,
    Apple tv 4k
    Baspberry 3B
    rfxcom zend/ontvang

    Software,
    Rasbian
    Homebridge
    Domoticz
    KlikAanKlikUit
    Mijn probleem is dat de homebridge wel op iPhone/iPad zichtbaar is alleen de in Domoticz gemaakte schakelaars zie ik niet.
    Het kan een fout van mij zijn, ik puzzel al een hele tijd maar kom er niet uit.
    ik hoop dat iemand weet wat het probleem is???

    Beantwoorden

Laat een reactie achter



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store