HomePod update iOS 13.2.1 nu beschikbaar na terugtrekken Apple
Eerder deze week bracht Apple samen met iOS 13.2 ook een update uit voor de HomePod, namelijk iOS 13.2. Helaas zorgde deze software-update ervoor dat sommige HomePods niet meer functioneerde. Om die reden had Apple HomePodOS 13.2 onmiddellijk teruggetrokken.
De oorzaak van dit probleem is tot op heden niet bekend, maar gelukkig zijn niet alle slimme speakers van Apple getroffen. Ben je in het bezit van een HomePod dan kun je nu software-versie iOS 13.2.1 installeren op de slimme speaker.
HomePod iOS 13.2.1 nu beschikbaar
Na het terugtrekken van de 13.2-update heeft Apple nu een nieuwe versie online gezet die het probleem met het vastlopen oplost. Het is aan te raden de update z.s.m. te installeren als je 13.2 hebt geïnstalleerd en zorg ervoor dat de HomePod niet wordt hersteld! HomePodOS 13.2.1 bevat o.a. ondersteuning voor HandOff, HomeKit scenes en het herkennen van meerdere stemmen (meer info). Hoe je jouw HomePod kunt updaten lees je hier terug.

HomePod loopt vast na iOS 13.2
Het probleem werd bij de meeste gebruikers veroorzaakt nadat ze de HomePod hadden hersteld na het updaten van de luidspreker. Dit deden ze namelijk omdat de speaker niet meer reageerde of goed werkte na de update. Na het herstellen startte de luidspreker opnieuw op en laat deze een witte draaiende cirkel zien. Na zes seconden start deze weer automatisch opnieuw op en blijft deze in een herstart-loop hangen.
Apple raadt in een support-document met klem aan de HomePod na installatie van (HomePodOS) iOS 13.2 niet te herstellen of los te koppelen van de Woning app en af te wachten op een oplossing van Apple. Schakel daarnaast ook het automatisch updaten van de HomePod uit via deze stappen.
Mocht je toch de HomePod hebben hersteld na de iOS 13.2 update en blijft deze nu in een loop hangen? Dan moet je contact opnemen met Apple Support. Omdat de HomePod officieel niet beschikbaar in Nederland of België weten we op dit moment niet precies hoe de ondersteuning voor dit voorval afgehandeld wordt.

HomePod (mini) kopen
De HomePod mini en HomePod 2e generatie zijn o.a. verkrijgbaar bij Coolblue, Mobiel.nl, MediaMarkt en Bol.com.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 23/08/2022 13:56 | |
Categorie | archief, HomePod | |
Reacties
Had de auto update uitstaan maar toch via de update iPhone/iPad is deze weer aangezet! Nu staat er als ik op HomeKit klik dat ik de taal op nieuw kan in stellen…. en kan dus niet de auto functie niet meer uitzetten!
Ze werken wel nog maar kom er niet meer in! En zou dus mijn 4 HomePods moeten updaten, of is dit nu al gebeurd….. Iemand een idee?
Gr John
Gisteravond heb ik de HomePod geupdated…. “so far so good” hij doet het nog.
Weer een lesje geleerd….
Voortaan even een paar dagen wachten als er een nieuwe firmware update wordt vrijgegeven.
Maar ja … die onhoudbare drang om het nieuwste van het nieuwste te hebben/installeren ;-)
Misschien een tip voor diegene die nu een “rondtollende HomePod” hebben.
Volgens de EU regels heb je 2 jaar garantie.
Terug sturen vanwaar je hem hebt aangeschaft en hopen dat je de zuur verdiende Euro’s terug krijgt.
Uit eigen ervaring, met een Amerikaanse vastgelopen HomePod (via iBood.nl aangeschaft), heb ik het geld vlot geretourneerd gekregen.
Inderdaad van Apple NL hoef je geen enkele hulp te verwachten, die zijn van de regeltjes, flowcharts en protocollen. Slechte service !!!
Frits,
Dat krijg je ervan als je een product koopt dat tot op heden nog niet op de NL markt is.
Apple Support NL wil geen service bieden. Ik kan de pot op (korte inhoud gesprek)! Volgens mederwerker kan de homepod zogenaamd niet gemaakt worden, kunnen ze niet in NL (geen onderdelen). Het versturen naar DE wordt niet als service verleend.
Ik ben voor het eerst zeer teleurgesteld in Apple Service.
Mijn HomePod wil helemaal niet updaten.
Ik heb twee home pods als stereo set gekoppeld, (Engelse taal) beide hebben gisteravond zelf de update opgehaald en geïnstalleerd, dit zonder problemen. Ze werken normaal via Apple TV, iPhone, iMac en iPad. Wel heb ik n.a.v deze berichtgeving, vanmorgen direct het automatisch ophalen en installeren uitgeschakeld.
Ik heb sinds gisterenavond ook een niet werkende homepod, na update. Hoop op een snelle eenvoudige oplossing. Contact opnemen met apple support (via app) lukt niet daar ik een NL telefoonnummer heb.