iCloud storing: problemen met verschillende Apple diensten (opgelost)
Apple kampt op dit moment met een grote iCloud storing, hierdoor werken veel Apple diensten en apps niet goed meer. Zo kun je o.a. geen gebruikmaken Apple Music, Apple Arcade, Apple TV+, App Store, iTunes Store, Radio, iCloud Drive, synchroniseren met iCloud, Privédoorgifte, etc.
Zoals je ziet, hebben vooral de entertainmentdiensten van Apple storing, zo is het op dit moment niet mogelijk om muziek af te spelen op je HomePod. Ook het aanmaken van iCloud links of gebruikmaken van privédoorgifte is niet mogelijk, wat inhoudt dat Safari niet zal werken. Wat de oorzaak van dit probleem is en hoe lang de storing nog gaat duren, is momenteel niet bekend.
Storing opgelost
Apple geeft aan dat alle storingen zijn opgelost, de oorzaak is voorlopig nog onbekend.
Controleer de statuspagina van Apple
Als je één van deze problemen ervaart, kun je het beste de speciale systeemstatus-pagina van Apple bekijken. Hier kun je in één oogopslag achterhalen welke diensten en apps een probleem vertonen, niet goed functioneren of helemaal niet werken.
In dit geval controleer je op de pagina of de iCloud-diensten problemen hebben. Helaas kan het even duren voordat Apple via deze pagina enig nieuws meldt. Bij dit soort problemen is het altijd aan te raden even af te wachten voor je drastische overige oplossingen probeert.
Enkele oplossingen bij aanhoudende problemen
- iPhone, iPad of Mac geforceerd herstarten/
- iCloud-fotobibliotheek herstellen
- Problemen met een iPhone of iPad oplossen
- macOS problemen oplossen door de combo-update uit te voeren
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 22/03/2022 11:11 | |
Categorie | Apple, iCloud | |
Reacties
Dit artikel wordt iedere keer bij een nieuwe storing bijgewerkt. Anders zouden er tientallen berichten in ons archief staan voor een moment dat vaak niet langer dan een paar uur duurt ☺️
Grappig dat het artikel van 21 maart dit jaar is, gisteren dus, en Lana’s reactie van 4 juli 2019 is.
Er klopt iets niet dunkt mij zo.
Vorige week al last van. Foto’s van iPhone kwamen niet op de foto app van mijn Macbook. Samen met Apple support een groot deel van de dag bezig geweest maar kwamen er niet uit. Zouden binnen een week weer contact met mij opnemen. Zat toch een fout in de cloud. Nu lees ik jullie bericht…….