27 september 2012

iOS 6: Reclametracking uitschakelen

1 min leestijd

Nieuw in iOS 6 is de reclame-identificatiecode. Wanneer je een webpagina bezoek wordt er aan de hand van cookies gegevens bewaard, dit met betrekking tot je interesses.

Wanneer je bijvoorbeeld opzoek bent naar een nieuwe auto en je zoekt op bij Google naar ‘Mazda 2′. Zal je merken dat de komende dagen op verschillende webpagina’s en applicaties reclame tevoorschijn komen over de Mazda 2. Dit kan storend zijn, in iOS 6 is het mogelijk dit gedrag uit te schakelen. Deze handeling doe je via:

Instellingen ▸ Algemeen ▸ Info ▸ Reclame

Schakel vervolgens de optie ‘Beperk reclametracking’ in. De werking van deze functie is mede de verantwoordelijkheid van de advertentie diensten en websites die je bezoekt, deze dienen de instelling te respecteren.

Wanneer je ervoor kiest om reclametracking uit te schakelen, mogen applicatie de reclame-identificatiecode niet gebruiken om speciaal gerichte reclame te laten zien. In de toekomst wordt gebruik van de reclame-identificatiecode verplicht voor alle apps. Tot het zover is, ontvang je mogelijk nog steeds speciaal gerichte reclame.

Meer tips over iOS 6 kun je hier terugvinden.

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt27/09/2012 09:09
Categorie iOS
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Reacties

Laat een reactie achter



Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store