Menu

8 juli 2013

Probleem oplossen: iDevice wil niet synchroniseren met iTunes

ITunes_11_LogoMet de komst van iCloud lijkt het onnodig om je iPhone, iPod Touch of iPad (mini) te synchroniseren met iTunes. Toch blijft iTunes onmisbaar denk maar aan het synchroniseren van foto’s, films, enzovoorts.

In de meeste gevallen verloopt het synchroniseren vlekkeloos, maar het kan voorkomen dat iTunes niet in staat is met je iDevice te communiceren en te synchroniseren. Herstart als eerste je iDevice en iTunes, mocht dit niet helpen dan kun je onderstaande stappen proberen om het probleem op te lossen.

• Open iTunes en koppel je iDevice met behulp van de USB-kabel
• Controleer alle optie dat deze correct zijn aangevinkt (Foto, film, boeken, etc)
• Navigeer naar het ‘Store’-menu in de menubalk
• Selecteer de optie ‘Machtig deze computer’
• Log in met je Apple ID en machtig de computer
• Synchroniseer je iDevice opnieuw

machtig-itunes

Wanneer je iDevice nog steeds niet wil synchroniseren met iTunes is het aan te raden om je computer te herstarten. In het slechtste geval dien je je iDevice te herstellen. Maak dan eerst via iCloud een back-up, dit doe je via: Instellingen ▸ iCloud ▸ Opslag en reservekopie ▸ Maak nu reservekopie. Herstel hierna je iDevice via Instellingen ▸ Algemeen ▸ Stel opnieuw in ▸ Wis alle inhoud en instellingen

icloud-reservekopie

Wanneer je iDevice is hersteld dien je met behulp van iTunes je iCloud back-up terug te zetten. Koppel hiervoor je iDevice met behulp van de USB kabel aan iTunes en selecteer de optie ‘zet reservekopie terug via iCloud’.

Meer over iTunes kun je hier terugvinden.




Gerelateerde tips:




Reacties


  • Verbist Kevin 9 juli 2013 om 17:56

    Dat kan ook met fotostream voor op al je toestellen je foto’s te hebben. En film zijn ook te downloaden via icloud: updates > aankopen.

  • Robert 11 juli 2013 om 18:48

    Zodra ik mijn iPod nano per usb-kabel met mijn Mac verbindt verschijnt een window met de tekst “The iPod cannot be synced. The required file cannot be found”. OSX en iTunes zijn jongste versies, software van de iPod is up to date. Alles geprobeerd maar geen oplossing kunnen vinden. Is er iemand met een briljant idee dat hij/zij met mij wil delen?

  • Lei 24 september 2013 om 23:59

    In mijn geval kon ik niet synchroniseren, om dat ik een app op mijn iDevice had verwijderd. Nadat ik deze weer via iTunes ( apps menu ) had geïnstalleerd was het probleem verholpen! Dit probleem komt vaker voor als men apps verwijdert op je iDevice, het is aan te bevelen apps via iTunes te verwijderen!

  • JB Drenh 3 oktober 2013 om 13:33

    Als ik iPad wil sync, krijg ik bericht deze computer heeft geen machtiging.
    Als ik dan in iTunes de computer wil machtigen, dan krijg ik het bericht.
    Deze computer is reeds geautoriseerd.
    Wat moet ik nu verder doen ?
    2e. probleem dat ik heb:
    Sinds mijn kleindochter mijn iPad op haar PC aangesloten heeft gehad, werkt mijn wachtoord niet meer. Heb een nieuwe aangemaakt en dat werkt wel, doch na ca 2 a 3 week werkt dit niet meer en moet steeds weer een nieuwe aanmaken.
    Wat kan ik hier aan doen. Voorheen werkte alles perfect zowel iPhone als iPad, maar nu is het een grote rommelpot geworden.
    Graag hoor ik van u, waarvoor bij voorbaat mijn dank.
    m.vr.gr
    JB Drenth

  • Liesbeth 7 november 2013 om 20:40

    Bij het synchroniseren van mijn ipad en de ipad van mijn Man zijn alle foto albums verwijderd. Vinkjes zijn aangevinkt, alles volgens de regels, heb het al 25x over gedaan. Zodra hij gaat zeggen, wachten tot wijzigingen zijn toegepast, floept hij uit, stopt het synchroniseren ?
    Wat te doen ?

  • Barbara 8 november 2013 om 9:04

    Hallo, ik ben net gescheiden en heb een eigen account aangemaakt voor men iPhone . Nu waren de kids bij me met elk hun iPad met account van men ex man, ineens zie ik al men Prive berichten van gsm op hun iPad!!!!! Ik heb alles gewist op iPad in de hoop dat men ex nog geen coppy gemaakt heeft??? Hoe komt dat men gsm synchroniseert met iPad van ander account ? Mvg

  • Rene 11 januari 2014 om 17:43

    Help!!
    Wie kan mij vertellen hoe ik mijn ipod 3e gen. zou kunnen synchronisren
    het probleem:
    – bij start synchr. komt een melding dat mijn ipod niet gematigd is voor mijn PC
    – via Itunes store machtig ik opnieuw mijn ipod, ik krijg dan een melding dat mijn ipod al reeds gemachtigd is. De cirkel is rond en ik kan nog steeds niet mijn ipod synchroniesren????
    Wie weet een oplossing voor dit probleem

  • Denise 6 juli 2014 om 12:42

    hallo ik wil myn ipad update maar hy zegt dat ik dat moet doen via de itunes dat heb ik gedaan maar hy doet het dan niet dan moet ik eerst ipad herstellen en dat doet ie ook niet ik krijg mn ipad niet meer aan

  • Lucienne 15 september 2014 om 21:21

    Ik heb hetzelfde probleem als Denise. Itunes geeft aan dat ipad in herstelmodus zit maar tijdens herstellen ontstaat een fout. Ipad aangeven dat verbinding met itunes moet plaatsvinden. Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen?

  • Fred 23 oktober 2014 om 16:09

    Zodra ik mijn iPod nano per usb-kabel met mijn Mac verbindt verschijnt een window met de tekst “The iPod cannot be synced. The required file cannot be found”. OSX en iTunes zijn jongste versies, software van de iPod is up to date. Alles geprobeerd maar geen oplossing kunnen vinden. Krijg telken de melding apparaat niet gevonden en error -53.
    Wie kan mij helpen?

  • Fred 23 oktober 2014 om 17:25

    Zodra ik mijn iPod nano per usb-kabel met mijn Mac verbindt verschijnt een window met de tekst “The iPod cannot be synced. The required file cannot be found”. OSX en iTunes zijn jongste versies, software van de iPod is up to date. Alles geprobeerd maar geen oplossing kunnen vinden. Krijg telken de melding apparaat niet gevonden en error -69.
    Wie kan mij helpen?

  • Cas Meijer 22 januari 2015 om 16:40

    Bedankt. iTunes uitloggen en herstarten blijkt inderdaad te werken.
    Mijn iPad bleef eindeloos (een hele nacht) staan op stap 7 “Wachten tot muziek wordt gesynchroniseerd”.
    Aangezien die muziek niet allemaal uit de iTunes store komt vermoed ik dat hij daar moeite mee had :-(
    Na het uitloggen nog 1 crash van iTunes maar daarna deed hij het zowaar :-)
    Bedankt voor de tip.

  • Jille 20 augustus 2015 om 11:54

    Inmiddels heb ik twee Apple id’s en heeft Apple evenzovaak toegang tot mijn creditcard. Maar wanneer gaat Apple nou eens leveren? Het blijft niet mogelijk om mijn iPhone6 te synchroniseren. Wat een ballensysteem.

  • jewe 28 september 2015 om 22:42

    als ik mijn IPhone wil synchroniseren dan komt er een foutmelding: ”de iPhone van *naam* kan niet worden gesynchroniseerd. de opgegeven bestandsnaam bestaat al” wat betekend dit en hoe kan ik mijn IPhone wel synchroniseren ?

  • Johan 29 augustus 2016 om 13:50

    Ik probeer mijn iPhone6S met iTunes te synchroniseren om mijn muziek op de iPhone te zetten. Ik krijg elke keer de zelfde melding.
    De iPhone kan niet worden gesynchroniseerd. Er heeft zich een onbekende fout voor gedaan (-54). Wie weet wat er aan de hand is en kan mij hierbij helpen.
    graag een mailtje sturen.
    bvd Johan

  • Sofia 22 september 2016 om 22:49

    Ik heb een 2de hands iphone en die herkende hij eerst wel. Toen heb ik de nieuwe versie iOS 10 erop gezet en nu krijg ik deze melding:
    iTunes kan geen verbinding maken met de iPhone ‘iPhone’, omdat er een ongeldige reactie van het apparaat is ontvangen.

    Ik kan dus mijn gegevens van mijn andere telefoon niet over zetten! Wie kan mij helpen??

    Alvast bedankt!

  • Wesley Fabry 22 september 2016 om 23:43

    @sofia ik vermoed dat je een windows pc hebt. Apple moet hiervoor een update uitbrengen voor iTunes. Tot die tijd is het helaas even afwachten of iemand met een Mac raadplegen om te synchroniseren

Een reactie toevoegen: