Apple ID vergrendeld of geblokkeerd om veiligheidsredenen
Apple doet er alles aan om je persoonlijke gegevens en privacy goed te beschermen, dit is terug te vinden hun veiligheidsbeleid (meer info). Hierdoor wordt ook je Apple ID goed beschermd tegen kwaadwilligen.
Door deze beveiliging kan het voorkomen dat je Apple ID plotseling wordt geblokkeerd of gedeactiveerd. Je krijgt dan op al je Apple apparaten, waarmee je met dit account bent ingelogd, een melding te zien dat je Apple ID om veiligheidsredenen is vergrendeld. Hoe dit komt en hoe je je Apple ID weer kunt activeren leggen we hieronder uit.
Waarom wordt je Apple ID geblokkeerd?
Als jezelf of iemand anders je wachtwoord, beveiligingsvragen of andere accountinformatie te vaak onjuist invoert, wordt uit voorzorg je Apple ID en ook je iCloud account automatisch geblokkeerd. Dit zorgt ervoor dat je niet meer kunt inloggen bij Apple voorzieningen en de optie op al je apparaten wordt geblokkeerd.
Wanneer je niet zelf degene bent die bijvoorbeeld je wachtwoord te vaak foutief heeft ingevuld dan wordt je wellicht gehackt. Omdat Apple je account tijdelijk deactiveert kunnen kwaadwilligen niet meer verder proberen in te loggen op je account. Pas wanneer jij je Apple ID weer ontgrendeld kun je weer gebruikmaken van je account.
In dat geval hebben de kwaadwilligen geen toegang gekregen tot je account, omdat Apple deze tijdig heeft geblokkeerd. Als de kwaadwilligen je wachtwoord wisten dan konden ze vanaf de eerste keer inloggen en kreeg je hiervan direct een melding omdat er een code gegenereerd wordt indien twee-factor-authenticatie actief is.
Oplossing: Apple ID vergrendeld
Zodra Apple je account blokkeert kun je deze niet meer gebruiken. Pas als jezelf opnieuw inlogt en je identiteit is geverifieerd kun je weer gebruikmaken van je Apple ID. Het opheffen van de blokkade kan direct vanaf je apparaten via de ontvangen melding. Tik/klik op 'Ontgrendel account' en doorloop de stappen.
Op een Mac kun je dit terugvinden via ▸ Systeemvoorkeuren ▸ iCloud. Op een iPhone of iPad via Instellingen ▸ Je naam. Daarnaast kun je ook via iforgot.apple.com je Apple ID ontgrendelen.
Afhankelijk van de aard van de blokkade kan het zijn dat je verplicht wordt het wachtwoord van je Apple ID te wijzigen. Als je twee-factor-authenticatie gebruikt, heb je een vertrouwd apparaat of telefoonnummer nodig om je account weer te ontgrendelen. Als je een herstelsleutel hebt, kunt je deze ook gebruiken om weer toegang te krijgen tot je account.
Contact opnemen met Apple Support
Mocht bovenstaande oplossingen geen uitkomst bieden dan kun je het beste contact opnemen met Apple zelf. Apple Support kun je op deze manier rechtstreeks benaderen.
| Auteur | Wesley Fabry | |
| Bijgewerkt | 13/11/2018 15:39 | |
| Categorie | iCloud, Uitleg | |








Reacties
ik heb van de week een Iphone 15 gekocht bij Swappie, super telefoon. alleen zit ik nu met een heel groot probleem. ik heb een nieuw account aangemaakt bij Apple Music, daarna de iPhone 15 geïnstalleerd. aangemeld bij Apple iCloud, en super!!! ”Tot een dag later” ik kreeg een bericht op mijn iPhone 15 dat ik me aan moest melden bij Apple iCloud. dus ik het wachtwoord ingevoerd, kreeg ik het bericht ”Verificatie mislukt, er heeft zich een onbekende fout voorgedaan” en nu kan ik haast niks meer met de iPhone, alleen nog bellen en e-mails versturen. ik kan geen app installeren of aanmelden. ik kan ook niet het wachtwoord wijzigen bij de iCloud dus heb ik contact opgezocht met Apple via e-mail, alles uitgelegd, factuur van Swappie erbij gedaan. toen kreeg ik doodleuk een bericht van Apple: we kunnen je verzoek om het activeringsslot te verwijderen niet voltooien. we hebben meer informatie nodig om uw verzoek te kunnen verwerken. we kunnen je verzoek pas opnieuw in behandeling nemen als je alle documenten opstuurt waaruit blijkt de je het apparaat hebt gekocht. voorbeelden, een aankoopbewijs. factuur. of overeenkomst met een aanbieder. en ik had de factuur van Swappie erbij gedaan, ik wordt hier echt niet goed van. nu weet ik niet meer wat ik doen moet. had ik mijn vorige Samsung telefoon maar nooit verkocht, dan had ik deze ellende niet gehad. dus Apple bedankt!!!!!
Duurt nu lang genoeg. Heb mijn eigen iPhone Xr hier voor me liggen, inclusief het contract. Probeer af en toe of ik er in kan maar waarschijnlijk is alles vanwege veiligheid van de Apple systemen op slot gezet en dat is fnuikend. Wat te doen?
Wat een ellende. Wachtwoord kwijt van id en nu gewoon geblokkeerd?
Duurt een week om te herstellen? Kan toch niet? Kan niet bij mijn zakelijke rekening ed. Belachelijk dat dit zolang moet duren.
Hier ook Apple id vergrendeld. Ik krijg iemand aan de lijn en die wist me ook niet te helpen. U moet uw id ontgrendelen zei ze en hing op.
Nou. In t kort. Mijn telefoonnummer pakt apple niet meer om enige reden dan ook en nu wordt er door apple doodleuk gezegd. Als je je telefoonnummer niet meer hebt, dan kun je niks meer. En er wordt opgehangen. Dat kan toch niet. Al mn films, al mn fotos al mn abonnementen..