Menu

8 december 2010

iPad/iPhone wordt niet herkend door iTunes (10.6)

Er zijn een aantal iOS gebruikers die melden dat na een herstart van Mac OS X 10.6.x de iPhone, iPad of iPod touch niet meer wordt herkend door iTunes.

Het opnieuw installeren van iTunes lost het probleem tijdelijk op, het probleem zal zich namelijk in de meeste gevallen opnieuw voordoen na een herstart van je Mac.

Je het probleem redelijk eenvoudig zelf oplossen, volg hiervoor de onderstaande procedure:

1. Koppel de iPhone, iPad of iPod touch los van je Mac en sluit iTunes af.

2. Ga naar OS X Finder en ga naar het menu Ga ▸ Ga naar map.

3. Vul in het tekstveld de volgende locatie in: /System/Library/LaunchDaemons en klik op ‘Ga’.

4. Ga op zoek naar het bestand ‘com.apple.usbmuxd.plist~orig’ en sleep deze het naar de prullenmand. (Let goed op de je niet het originele bestand ‘com.apple.usbmuxd.plist’ verwijderd!). Om het bestand te kunnen verwijderen is het beheerdersaccount noodzakelijk.

5. Herstart je Mac, open iTunes en sluit je iPhone, iPad of iPod touch opnieuw aan.

In de meeste gevallen zal je apparaat nu weer verschijnen in iTunes, in sommige gevallen is het noodzakelijk om na het aansluiten nogmaals een herstart van je Mac uit te voeren.

Mocht het probleem niet zijn verholpen dan kan je terecht op de onderstaande Apple support webpagina:

http://support.apple.com/kb/TS3540?viewlocale=nl_NL




Gerelateerde tips:




Reacties


  • Maccew 8 december 2010 om 14:57

    Ik heb mijn Macbook nog niet uit gezet na de diverse updates van Apple. Ik weet dus nog niet of dit probleem bij mij ook aanwezig is. Ik had iig wel het probleem met de iPod-functie van de iPhone waarbij ik de melding kreeg dat er geen muziek op de iPhone stond.

    Ik hou deze pagina in gedachte als ik problemen merk bij iTunes en de iPhone.

  • Guus 9 december 2010 om 8:26

    mijn vrouw had dat gisteren plotseling met haar 3G [ ios3 ]
    I3 werd niet herkend in 10.6
    dag ervoor nog wel.
    kabel van mijn I4 gepakt en toen herkende de macbook de I3 wel.
    nooit eerder voorgekomen.

  • sredlums 9 december 2010 om 21:11

    Ah, kreeg vandaag herover nog een klant aan de lijn, wist het in eerst instatie ook niet op te lossen. Hiermee gaat het lukken, bedankt!

Een reactie toevoegen: