iPadOS 17.7.7 zorgde voor problemen met inloggen in apps, opgelost in iPadOS 17.7.8

Eerder deze maand heeft Apple niet alleen iOS 18.5, iPadOS 18.5 en macOS 15.5 uitgebracht, maar ook iOS 17.7.7 en iPadOS 17.7.7 voor toestellen die niet meer bijgewerkt kunnen worden naar de nieuwste softwareversie. Helaas is dit niet vlekkeloos gegaan en heeft dit voor de nodige problemen gezorgd.
iPad-gebruikers melden dat na het updaten naar iPadOS 17.7.7 hun apparaat verschillende problemen vertoond met betrekking tot het inloggen in apps en het activeren van accounts. Iedere keer wanneer je de iPad opnieuw ontgrendeld, moet je opnieuw inloggen. Een dag later heeft Apple de update teruggetrokken en nu iPadOS 17.7.8 uitgebracht met een definitieve oplossing.
iPadOS 17.7.8 beschikbaar
Apple heeft afgelopen nacht iPadOS 17.7.8 uitgebracht voor ondersteunende iPad-modellen. Deze bevat een oplossing voor de eerder genoemde problemen. Installeer deze update zo snel mogelijk om weer te kunnen inloggen met je account in apps.

iPadOS 17.7.7 heeft inlogproblemen
Heb je iPadOS 17.7.7 geïnstalleerd op je iPad? Dan is de kans groot dat je nu problemen ervaart door de update. Door een fout in de software is het niet meer mogelijk om aangemeld te blijven in apps.
Iedere keer moet je bij het opstarten je inloggegevens invoeren om de app te kunnen gebruiken. Na het afsluiten of vergrendelen van het toestel worden deze gegevens verwijderd en moet je daarna weer opnieuw inloggen.
Ook in games wordt de voortgang van het spel gereset en moet je weer opnieuw inloggen of in het slechtste geval vanaf level 1 opnieuw starten. Hierdoor zijn sommige apps onbruikbaar geworden.
Gemelde problemen
- Apps onthouden inloggegevens niet
- Bij herstart moet je altijd opnieuw inloggen met je account
- Games verliezen hun voortgang in het spel

Oplossingen voor iPadOS 17.7.7 problemen
iPadOS 17.7.8 nu beschikbaar en lost het probleem op
Heb je een iPad met iPadOS 17.7.6? Dan raden we je aan nog niet te updaten naar de nieuwste versie. Heb je dit wel gedaan? Dan is het afwachten tot Apple een software-update uitbrengt om de problemen op te lossen.
In de tussentijd zijn er een aantal opties die je kunt proberen om de problemen te verhelpen. Echter melden de meeste gebruikers dat dit soort oplossingen niet helpen. Het is dus een zaak om te wachten tot Apple met een update komt.
- Forceer herstart je iPad
- Update je apps naar de nieuwste versie
- Herstel de netwerkinstellingen
- Eventueel kun je iCloud herstellen
- Herstel de iPad
iOS 17.7.7 bugs
Heb je een iPhone met iOS 17.7.7, dan heb je wellicht deze problemen ook. Alleen is de groep gebruikers met deze software-update geïnstalleerd op de iPhone klein. Alle iPhone modellen met iOS 17 kunnen namelijk ook updaten naar iOS 18. Het is daarom aan te raden om iOS 18.5 te installeren wanneer je iOS 17.7.6 of iOS 17.7.7 hebt geïnstalleerd.

Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 20/05/2025 08:59 | |
Categorie | Nieuws | |
Reacties
Apple brengt IPadOS 17.7.8 uit. De update, bedoeld voor iPads waarvoor Apple de volledige ondersteuning in iPadOS 18 heeft beëindigd, vervangt iPadOS 17.7.7. Apple heeft vorige week 17.7.7 teruggetrokken, nadat gebruikers klaagden dat apps hen herhaaldelijk uitlogden.
https://9to5mac.com/2025/05/19/apple-ipados-17-7-8-security-updates/
Inmiddels is het niet meer mogelijk om iPadOS 17.7.7 te installeren, omdat Apple deze update heeft teruggetrokken. Hopelijk komt er snel een nieuwe versie.