Apple start reparatieprogramma voor iPhone 12 met geluidsproblemen
Apple is een reparatieprogramma gestart voor de iPhone 12 en iPhone 12 Pro. Sommige modellen kunnen geluidsproblemen ondervinden tijdens het bellen, als gevolg van een onderdeel dat mogelijk defect raakt op de ontvangermodule
De betrokken iPhone 12 modellen zijn geproduceerd tussen oktober 2020 en april 2021 en om de service optimaal te houden repareert het bedrijf de getroffen exemplaren kosteloos. Apple benadrukt dat het om een klein percentage gaat, mogelijk heb jij nergens last van.
Vervangingsprogramma iPhone 12 geluid
Als de iPhone 12 of iPhone 12 Pro geen geluid uit de ontvanger laat horen wanneer je belt of gebeld wordt, komt deze mogelijk in aanmerking voor gratis reparatie. Apple meldt dat ze hebben vastgesteld dat een klein percentage van iPhone 12 geluidsproblemen kan ondervinden tijdens het telefoneren.
De problemen zijn alleen van toepassing op de 6,1-inch iPhone 12 en iPhone 12 Pro modellen die gefabriceerd zijn tussen oktober 2020 en april 2021. De overige iPhone modellen, waaronder de iPhone 12 mini en iPhone 12 Pro Max, hebben deze geluidsproblemen standaard niet en komen dus niet in aanmerking. Apple meldt dat je alleen recht hebt op gratis reparatie als je ook daadwerkelijk last hebt van het probleem.
iPhone 12 met geluidsproblemen vervangen
Je kunt de iPhone 12 laten controleren en vervangen bij een Apple Store of via een erkende Apple-serviceprovider. De iPhone 12 wordt voorafgaand aan elke service onderzocht om te controleren of ze in aanmerking komen voor dit programma. iPhone 12 modellen met een bevestigd probleem worden gratis gerepareerd.
Meer info over het vervangingsprogramma lees je terug op deze support-pagina, uiteraard kun je contact opnemen met Apple Support wanneer je vragen hebt over dit programma. Heb je zelf al het geluidsprobleem van je iPhone 12 laten repareren? Dan is het ook mogelijk om een terugbetaling te ontvangen. Neem in dat geval contact op met Apple Support.
Goed om te weten, de reparatie kan alleen uitgevoerd worden in het land waar je het product hebt gekocht. Heb je deze bijvoorbeeld in het buitenland gekocht kan dit een probleem zijn. Neem daarom eerst contact op met Apple om dit te bespreken.
Auteur | Wesley Fabry | |
Bijgewerkt | 28/08/2021 13:44 | |
Categorie | Nieuws | |
Reacties
Mijn Iphone 12 Pro uit November 2020 heeft het probleem ook. Bellen is alleen mogelijk via de speaker. Dat is heeeel lastig bellen.
Dus ik heb het bij Apple nagevraagd, ze erkennen hun fout. Maar mijn telefoon is 3.5 jaar oud. En dan zegt Apple, we repareren het niet. Dat gaat je 360 euro kosten.
Op de website van Apple staat letterlijk: “Het programma biedt dekking voor in aanmerking komende iPhone 12- of iPhone 12 Pro-apparaten gedurende drie jaar na de eerste detailhandelverkoop van het apparaat.”
Ik voel me wel genaaid, ze erkennen de problemen, maar ze willen het niet meer oplossen omdat het probleem op mijn telefoon iets later werd geconstateerd.
Ik ben zwaar teleurgesteld in Apple. Zo ga je niet met klanten om die al zoveel geld aan Apple hebben uitgegeven.
De Iphone 12 Pro MAX heeft dit probleem OOK!! uit eigen ervaring