16 september 2015

iOS 9 vanaf nu beschikbaar

1 min leestijd
iOS 9 vanaf nu beschikbaar
1 min leestijd

Vanaf nu kun je iOS 9 downloaden, iOS 9 kent vooral verbeteringen 'onder de motorkap', maar ook Wallet (opvolger van Passbook), vernieuwde notitie applicatie, splitscreen, verbeterde multitasking, slimmere Siri, etc. zijn onderdelen van iOS 9. Meer over iOS 9 kun je hier teruglezen.

Je kunt iOS 9 downloaden en installeren vanaf je iPhone, iPad en iPod Touch via: Instellingen ▸ Algemeen ▸ Software-update, echter wij raden aan om iOS 9 via iTunes te installeren, waarom lees je hier terug op appletips.

WatchOS 2 komt zo snel mogelijk beschikbaar, Apple heeft vandaag bekend gemaakt dat er een bug in de software zit die ze waarschijnlijk niet op tijd opgelost krijgen. Lang zullen we waarschijnlijk niet moeten wachten, over enkele dagen zal hij vast beschikbaar zijn.

Lees ook: WatchOS 2 vanaf nu beschikbaar

ios 9 standaard foto

Wanneer er geen update wordt gevonden is dit een teken dat het erg druk is op de download servers van Apple en zul je nog even geduld moeten hebben.

Vanaf de lancering van iOS 9 vind je hier op appletips dagelijks meerdere tips terug over de nieuwe software. Je kunt ons op verschillende manieren volgen, het eenvoudigste is dagelijks onze website bezoeken. Verder kun je ons volgen op Twitter, Facebook en Google+, download onze iOS applicatie of accepteer onze Safari push notificaties.

info
Auteur Wesley Fabry
Bijgewerkt11/07/2019 10:36
Categorie Nieuws
Feedback Probleem melden
Delen 𝕏

Reacties

  • Reactie van Kirsten
    Kirsten

    S. Adams, Hilde DS: exact zelfde probleem hier. Laatste versie van Itunes geinstalleerd (11.4) en probeer via iTunes de reservekopie van mijn oude iPhone op de 5s te zetten. Maar bij aansluiten van de iPhone krijg ik dus ook deze meldig “iPhone kan niet worden gebruikt, omdat hiervoor een nieuwere versie van iTunes is vereist”. Ik heb eveneens een MacBook met OS 10.6.8.

    Heeft iemand hier een oplossing voor ondertussen?

    Beantwoorden
  • Reactie van Hilde DS
    Hilde DS

    S.Adams, Ik heb hetzelfde probleem. Het lijkt me dat je met deze iMAC de nieuwe IOS 9 niet kan synchroniseren. Graag ook hulp dus?

    Beantwoorden
  • Reactie van S. Adams
    S. Adams

    Kan het zijn dat ik mijn oude iMac niet kan updaten naar de nieuwste versie ?
    Als ik mijn iPhone (4s) aan mijn iMac hang om te synchroniseren zegt iTunes nl dat de iPhone niet kan worden gebruikt omdat hiervoor een nieuwere versie van itunes is vereist. Mijn iMac zegt dat ik wel de laatste versie heb (versie 11.4).
    Als ik vervolgens naar de laatste versie van mijn iMac kijk, staat er Mac OS X, versie 10.6.8. en hij heeft geen updates. Nu kan ik nl mijn iPhone niet meer synchroniseren op mijn iMac. Hulp iemand ?

    Beantwoorden
  • Reactie van alex
    alex

    klaron, dank voor je reactie

    Beantwoorden
  • Reactie van alex
    alex

    Voor dit moment heb ik uw advies niet nodig meer.
    Het uit- en inschakelen van de iPad heeft na een aantal pogingen eindelijk resultaat gegeven. De iPad hangt niet meer vast in het synchroniseren.
    Zal hem bijwerken en opnieuw de download van iOS 9 proberen te starten.

    Beantwoorden
  • Reactie van klaron
    klaron

    @Alex Ik had een soortgelijk probleem Ook mijn iMac herkende de iPad niet meer, dat was na opnieuw opstarten gelukkig weer in orde. Mijn iPad bleef aangeven dat ik de kabel in de mac moest steken, maar die zat er dus al in.
    Na diverse pogingen ging het uiteindelijk toch goed, dus Alex, blijven proberen zou ik zeggen.

    Beantwoorden
  • Reactie van Rob Hagenaars
    Rob Hagenaars

    Alles prima gegaan, maar het mobiele netwerk van Ziggo werkt niet meer. Volgens bericht van Ziggo, zijn er meer providers, die dit probleem hebben en werkt Apple aan een oplossing.

    Beantwoorden
  • Reactie van Dave van der Lee
    Dave van der Lee

    Na de update al 2x dat de er appeltje in beeld kwam. Divice iPad 2 Air 2

    Beantwoorden
  • Reactie van alex
    alex

    Update van mijn iPhone 6 met IOS9 zonder problemen verlopen. Gevolgde procedure las geadviseerd via itunes etc.
    Update van mijn iPad 4 retina met wifi lukt niet. Ook hier de geadviseerde procedure gevolgd. Echter er gebeurt niets. Al de hele dag blijft mijn ipad aangeven dat hij synchroniseert. Mijn macbook lijkt hem niet meer herkennen. Na opnieuw aansluiten met usb kabeltje wordt de ipad niet weergegeven in itunes. Ik kan dus niet meer klikken op overzicht etc.
    Wat kunt u mij adviseren wat ik kan/moet doen.

    Beantwoorden
  • Reactie van klaron
    klaron

    Het updaten van mijn IPhone ging zonder problemen, maar de iPad2 dat was een drama, was bijna klaar met installeren en kreeg toen de melding Deze software kan niet geïnstalleerd worden. Op zich geen probleem, maar hij deed ook niks meer. Na wel zes keer geprobeerd de boel te herstellen pakte hij hem eindelijk en toen stond er ook gelijk IOS9 op. Afijn eind goed al goed :)

    Beantwoorden
  • Reactie van Stef
    Stef

    Okido, dat laatste ga ik absoluut nog een keer doen, merci !

    Beantwoorden
  • Reactie van Stef
    Stef

    De update is vanochtend prima gelukt, al duurde het wel een stuk langer dan bij de vorige updates.. Het is niet storend of zo hoor, maar nu merk ik toch wel de batterijduur van de iPad flink korter lijkt, net in tien minuten tijd van zo’n 52 naar 28% ? Lijkt me niet de bedoeling toch…iemand tips daaromtrent ? Die besparingsmodus heb je als je (oudere generatie) iPad gebruiker dus niet…

    Beantwoorden
  • Reactie van Danny
    Danny

    Touchscreen reageert heel vaak niet.
    Resetten is dan het enige wat werkt. BUG!

    Beantwoorden
  • Reactie van klaron
    klaron

    hahahaha, ik heb de fiets app en die is nu ook ineens in het Engels.
    Ach maakt niet zoveel uit, zal vast met een volgende update wel weer goed komen.

    Beantwoorden
  • Reactie van Wesley Fabry
    Wesley Fabry
    appletips

    @maarten nieuws is alleen in Amerika, Australie en UK, later pas hier. iCloud Drive installeren doe je zo: http://www.appletips.nl/ios-9-icloud-drive-applicatie-installeren/

    Beantwoorden
  • Reactie van maarten
    maarten

    Vannacht geïnstalleerd echter mis ik wel een paar dingen zoals de news app en iCloud drive app om maar wat te noemen….

    Beantwoorden
  • Reactie van Wesley Fabry
    Wesley Fabry
    appletips

    @Mike Helaas moet Microsoft hun app optimaliseren voor iOS 9, even afwachten dus

    @erik Het is niet mogelijk om ‘achter af’ dit toe te passen, beste is dan je iPhone/iPad opnieuw te installeren of wachten op de volgende update. Video’s opnemen doe je zo: http://www.appletips.nl/yosemite-het-scherm-van-een-iphone-ipad-of-ipod-touch-opnemen-via-quicktime/

    @Ruud TomTom heeft inderdaad bij iedereen problemen, het is afwachten tot TomTom of Apple een oplossing biedt, waarschijnlijk heeft het te maken met de nieuwe ‘app thinning’ opties.

    Beantwoorden
  • Reactie van Ruud
    Ruud

    Ik zie op twitter dat iedereen met TomTom op zijn device het probleem van de Engelse taal heeft na de update, dus het zal wel snel opgelost worden verwacht .
    ps gelukkig geen chinees na de update :-)

    Beantwoorden
  • Reactie van Ruud
    Ruud

    Ook hier de update gelukt maar, Tom Tom enkel nog de engels stem Lori en een engels menu, ook de App Store gedeeltelijk engels, onderste rij en de beschrijving : gedeelde aankomen staan in het engels

    Beantwoorden
  • Reactie van Wim
    Wim

    @Wier. Heb ik dus ook. Tomtom staat volledig in het Engels (Amerikaanse voice). Zal ook maar eens herinstalleren zeker.

    Beantwoorden
  • Reactie van erik
    erik

    Kun je ook, als je pas ná iOS installatie hebt gelezen dat het beter is om via iTunes te upgraden, je cache etc. ook achteraf opschonen?Dus, hoe maak ik ruimte vrij. En hoe nemen jullie de iPad filmpjes op?Bijv die van split screen. Opnemen van het scherm wat je doet?

    Beantwoorden
  • Reactie van Mike
    Mike

    Geweldig ! Alles werkt behalve 1 App. Microsoft Outlook crashes. Hier hebben aardig wat collega’s last van…

    Beantwoorden
  • Reactie van Ruud
    Ruud

    Ik heb de update op mijn iPad Air 2 gezet en tot nog toe geen problemen geconstateerd.

    Heb iOS 9 ook op mijn oude iPad 3 gezet en daar had ik meteen spijt van. Wat wordt die traag zeg. Wanneer je App wil starten zoals Safari dan duurt dit 2 sec voordat hij überhaupt reageert. Dus meteen weer een downgrade :-(

    Doe mijn iPhone4 s nog maar even niet, iemand daar al ervaring mee?

    Beantwoorden
  • Reactie van Jochen
    Jochen

    Alles perfect in één keer op m’n iPad4 gekregen, maar wat me wel opvalt is dat “gelokaliseerde” teksten in games bv in het Engels staan ipv Nederlands…

    Beantwoorden
  • Reactie van Kees
    Kees

    in één keer gelukt, iPhone 5 loopt soepel

    Beantwoorden
  • Reactie van Clement
    Clement

    Gewoon in één keer gelukt voor m’n iPad! Geweldig!
    Nu even zien wat er allemaal is veranderd. Ik ben benieuwd.
    Groeten vanuit Zoetermeer

    Beantwoorden
  • Reactie van Suleyman
    Suleyman

    Meteen gedowngraded naar 8.4.1 iPad air2. wat is de ios 9 een bagger..

    Beantwoorden
  • Reactie van Wier
    Wier

    @Wesley (2) OTA is dus erg langzaam maar via iTunes kan het wel (staat nog lokaal)
    Helaas nog steeds Engels

    Beantwoorden
  • Reactie van Wier
    Wier

    @Wesley
    Herstart helpt niet, herinstall doe ik even niet, andere apps updaten duurt eeuwig op zowel iPad als iPhone

    Beantwoorden
  • Reactie van Wesley Fabry
    Wesley Fabry
    appletips

    @maike op de achterkant van je iDevice

    @cees nice! Graag gedaan ;-)

    @wier iPhone eens herstarten of tomtom even opnieuw installeren?

    Beantwoorden
  • Reactie van Wier
    Wier

    Na update TomTom W.Europe ineens in het Engels!
    Niet handig, zowel interface als praten :(

    Beantwoorden
  • Reactie van Cees K.
    Cees K.

    Razendsnel via de directe download link! Goede tip Wesley. Bedankt.

    Beantwoorden
  • Reactie van Maaike
    Maaike

    Hoe kan ik zien welk model ik heb? Niet in de general en About….

    Beantwoorden
  • Reactie van M. van Nierop
    M. van Nierop

    Hier zojuist zonder problemen het eerste apparaat (iPhone 6) via iTunes v.v. iOS9 :-)

    Beantwoorden
  • Reactie van Wesley Fabry
    Wesley Fabry
    appletips

    @stef zoals in het artikel staat:
    WatchOS 2 komt zo snel mogelijk beschikbaar, Apple heeft vandaag bekend gemaakt dat er een bug in de software zit die ze waarschijnlijk niet op tijd opgelost krijgen. Lang zullen we waarschijnlijk niet moeten wachten, over enkele dagen zal hij vast beschikbaar zijn.

    Beantwoorden
  • Reactie van stef
    stef

    weet iemand van jullie hoe het zit met Watch OS 2?
    Ik heb gehoord dat ze op het laatste moment een bug hadden gevonden.

    Beantwoorden
  • Reactie van honicom
    honicom

    iOS 9 geïnstalleerd op mijn iPhone, nu mijn iPad Air 2 nog……….

    Beantwoorden
  • Reactie van Jolanda dekker
    Jolanda dekker

    Via iTunes heb ik hem nu!

    Beantwoorden
  • Reactie van honicom
    honicom

    Bij mij is zojuist iOS 9 begonnen met downloaden op mijn iPhone 6

    Beantwoorden
  • Reactie van Novitsh
    Novitsh

    De download is nu wel gestart.

    Beantwoorden
  • Reactie van menno
    menno

    Kan nog steeds niet via iTunes updaten naar iOS 9. Krijg steeds de melding dat iOS 8.4.1 de laatste iOS versie is. Tjonge jonge……PS: heb een iPhone 5S

    Beantwoorden
  • Reactie van Honicom
    Honicom

    Het blijkt dat ik niet de enige ongeduldige apple fanaat ben………

    Beantwoorden
  • Reactie van Maarten
    Maarten

    Krijg een foutmelding komt zeer waarschijnlijk door de download drukte

    Beantwoorden
  • Reactie van Novitsh
    Novitsh

    Zelfde foutmelding hier. Hoogst waarschijnlijk zijn de servers te druk bezet. Iedereen die op éénzelfde moment wil downloaden.

    Beantwoorden
  • Reactie van Jupke
    Jupke

    Ik krijg op mijn iPhone 5c ook meteen de foutmelding bij het downloaden. Itunes geeft zelfs aan dat er geen nieuwe update beschikbaar is…

    Beantwoorden
  • Reactie van Wesley Fabry
    Wesley Fabry
    appletips

    Dit komt door de drukte, vrijwel iedereen heeft er last van, we moeten nog even geduld hebben..

    Beantwoorden
  • Reactie van Eppo
    Eppo

    Ik krijg op zowel iPhone 5S als iPad Air de foutmelding “Software-update mislukt, Fout bij het downloaden van iOS 9.”

    Beantwoorden
  • Reactie van DBN
    DBN

    bij mij geeft meteen fout melding aan XD :'(

    Beantwoorden

Laat een reactie achter



Wil je appletips meldingen ontvangen?

Je kunt zelf aangeven over welke onderwerpen je medlingen wilt ontvangen en natuurlijk kun je deze ook weer uitschakelen.

Nadat je op akkoord klikt zal je webbrowser vragen of je akkoord gaat met het ontvangen van pushberichten.


AKKOORD    NEE BEDANKT
Download gratis de appletips app
voor iPhone en iPad in de App Store