22 mei 2017

macOS SierramacOS Sierra: Bureaublad en Documenten (niet) bewaren in iCloud Drive

iCloud Drive logo

Vanaf macOS Sierra wordt automatisch de inhoud van het bureaublad en de map Documenten opgeslagen in iCloud Drive. Het voordeel hiervan is dat je op al je apparaten deze documenten en bestanden kunt raadplegen.

Doordat de gehele inhoud van Documenten wordt bewaard in iCloud worden deze altijd gesynchroniseerd en is de kans klein dat je per ongeluk een belangrijk bestand verwijdert. Dit omdat je iCloud Drive bestanden tot 30 dagen na verwijdering kunt herstellen, klik hier voor meer info.

Bureaublad en Documenten niet bewaren in iCloud Drive

Het kan zijn dat je niet zit te wachten op deze functie. Wanneer je bijvoorbeeld veel bestanden bewaart op je bureaublad of in de map Documenten dan kan de opslagruimte van je iCloud snel vol zitten. Hoe je deze nieuwe optie uitschakelt lees je hieronder terug.

bureaublad en documenten bewaren in iCloud Drive vanaf macOS sierra

• Open Systeemvoorkeuren via  ▸ Systeemvoorkeuren
• Navigeer naar het voorkeurenpaneel 'iCloud'
• Klik naast 'iCloud Drive' op 'Opties'
• Open het tabblad 'Documenten'
• Vink de optie 'Map 'Bureaublad' en 'Documenten" uit.

Kies vervolgens voor de optie 'Schakel uit' om de optie definitief te deactiveren. Daarna krijg je de boodschap "Je documenten staan in de mappen 'Bureaublad' en 'Documenten' op iCloud Drive." te zien. Ga nu in Finder naar de map iCloud Drive en in een nieuw venster naar je thuismap. Sleep vervolgens de inhoud van 'Bureaublad en Documenten' naar de lokale gelijknamige mappen in je thuismap. Uiteraard kun je te allen tijde de optie weer via bovenstaande procedure inschakelen.

Lees ook: Siri activeren, instellen en gebruiken in macOS Sierra


A post shared by appletips.nl (@appletips.nl) on


Een compleet nieuwe Mac dankzij macOS Sierra.
Klik hier voor een overzicht van alle macOS tips.







Reacties


Er zijn nog geen reacties op dit bericht!

Een reactie toevoegen: